وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

تسکین درد دندان

1391/7/28 19:23
نویسنده : وبلاگ کودک من
3,122 بازدید
اشتراک گذاری

فرزند شما احتمالا اولین دندانهایش را بین ٤ و ٧ ماهگی در می آورد. دندانها نشانه های ناراحت کننده ای دارند و همراه با گریه و بی قراری در کودکان است. علائم دندان شامل سرازیر شدن آب دهان - کج خلقی - مشکلات خواب و ورم لثه ها است. البته بعضی از دکترها مخالف بعضی علائم مثل تب و اسهال هستند.

دوستان این متن رو از یه سایت خارجی ترجمه کردم که کلا درباره دندان در آوردن کودکان و مراقبت کردن از آنها بود. چون خیلی طولانی بود تصمیم گرفتم قسمت قسمت براتون بزارم. بعضی از نکته هاش واقعا منو سوپرایز کرد.....

یه کلیپی هم درباره یکی از راهکارهای تسکین درد دندان در ادامه مطلب

شما می توانید به تسکین درد دندان به فرزندتان کمک کنید. مثل خرید حلقه های دندانی و یا اینکه یک کهنه سرد روی لثه ی او بمالید. البته لثه های کودک شما ممکن است قرمز و متورم شود و این کار شما باعث ناراحتی او شود که می توانید راه کار دیگری را امتحان کنید. گاز زدن به یک سیب خنک و یا خوردن ماست می تواند به کاهش درد کمک کند. حلقه های دندانی جانشین خوبی برای دستهای کودک است. زیرا از 6 ماهگی تا 3 سالگی کودکان بابت درد دندانهایشان دستهایشان را در دهان خود می برند و این کار باعث آرامش آنها می شود. حلقه های پلاستیکی جانشین خوبی برای دستهایشان است که اگر پر از آب نباشد بهتر است. چون ممکن است پاره شود و آب آن سرازیر شود. اگر چندین حلقه پلاستیکی دارید آنها را در یخچال و در جای خنک قرار دهید. البته مرتب این حلقه ها را باید تمیز کنید.

یه چیز جالبی که من تا حالا دربارش نشنیدم این بود:

بعضی از کودکان بواسطه درد دندان گازهایی در معده شان جمع می شود. اگر فرزند شما از این نوع است او را به فعالیت تشویق کنید(مثل سینه خیز رفتن و یا چهار دست و پا حرکت کردن) که بواسطه حرکت او این گازها خارج می شوند. حتی می توانید بعد از وعده غذایی آروغ کودک را بگیرید تا از جمع شدن گاز جلوگیری شود.

اگر کودک شما شیشه شیر و یا پستانک دارد از جویدن نوک آن لذت می برد و دردش را کاهش می دهد. می توانید شیشه را با آب خنک پر کنید و در اختیار او قرار دهید.

مسلما درد دندان روزها طول می کشد تا دندانها ظاهر شوند. اگر کودک شما خیلی اذیت بود و بیشتر از سه روز طول کشید به دکتر مراجعه کنید. مخصوصا وقتی که تب کرد . چون یک علامت عفونی است.

این یکی رو هم تا حالا نشنیدم:

وانیل گیاهی است بومي در مناطق مرطوب و حاره و در جنگلهاي مرطوب جنوب شرقي مكزيك و آمريكاي مركزي و هند غربي و آمريكاي جنوبي مي رويد. مایع و یا پودر وانیل برای بیماری های عفونی و سرطان مفید است. البته برای سردرد و بی خوابی هم مفید است.

چند قطره از وانیل را روی لثه کودک بمالید . به آرام کردن بدخلقی کودک کمک می کند.

یک پیش بند برای او ببندید تا آب دهانش به سینه او نریزد و صورت و گردنش را با یک حوله نرم و لطیف خشک کنید.

بعضی از کودکان با آبریزش بینی مواجه می شوند که همراه با بلغم سبز یا زرد است که ممکن است نشان دهنده عفونت باشد. دکتر جری رابین نویسنده کتاب "سلامت طبیعی کودکان" گفته : که ممکن است نوعی آلرژی باشد. در این مورد باید بینی کودک را تمیز و از پمادهایی برای جلوگیری از ساییدن بینی اش استفاده کنیم.

 

کلیپ درباره .....

راهی برای تسکین درد دندان در کودک 

همون چیزیه که تو پاراگراف اول گفتم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مریم--------❤
1 تیر 91 15:18
مامان باران
1 تیر 91 15:26
وبلاگ پرباری دارید.واقعا" خسته نباشید.سعی میکنم در فرصت های مناسب همشو بخونم...
مامان دینا
2 تیر 91 0:58
مطالب مفیدی رو بیان کردین .خداقوت
مامان امیرحسین
3 تیر 91 11:46
خیلی ممنون.جالب بود.
زهرا از نی نی وبلاگ213
4 تیر 91 23:43
من از مطالبت خیلی استفاده میکنم و میخواستم همینجا ازت تشکر کنم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد