وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 30 روز سن داره

کودک من

شلوار

غذاهای کمکی ماه یازدهم و دوازدهم

1391/7/29 6:53
نویسنده : وبلاگ کودک من
4,912 بازدید
اشتراک گذاری

در این ماه تمامی غذاها از ماه هفتم تا آخر را می توانیم بدهیم. تنوع و غلظت غذاها موجب می شود که مهارت جویدن کودک بیشتر شود. با آشکار شدن دندانها شیرخوار می تواند تکه هایی از غذا را بکند و بجود و به عقب دهان ببرد و آن را ببلعد. شیرخواری که هنوز دندان در نیاورده با لثه ها و آرواره های خود انجام می دهد.

معده كوچك كودك را با غذاها پر نكنید. چه این امر سبب می شود كه كودك برای مـــدت طولانی تر سیر بماند و در نتیجه كمتر پستان مادر را بمكد. در نتیجه هم شیر كمتر به او می رسد و هم حجم كلی شیری كه مادر تولید می كند كاهش خواهد یافت.

 

برنامه غذایی در ادامه مطلب

 

در این دو ماه می توان از انواع کته ها - پلوها و خوراک ها که سعی شده دستور آنها در غذای کودک ذکر شود می توانید استفاده کنید.

مصرف چغندر - شلغم و اسفناج از ماه یازدهم به بعد مجاز است.

اضافه کردن گرد نعنا - جعفری- کرفس و چاشنی هایی مثل آب لیمو ترش تازه و آب نارنج تازه یا گرد لیمو عمانی در آخرین لحظه پخت غذا غذای کودک را خوشمزه تر می کند.

به عنوام میان وعده می توان از تکه های کوچک میوه - عدسی - نان و خرما - شله زرد - مسقطی- انواع حاواهای خانگی - بسکویت های ساده بدون کرم و خامه و بستنی استفاده کرد. نانهایی که بتوان روی آن کره یا ماست چکیده قرار داد و همچنین تکه های کرفس یا هویج یا سیب زمینی پخته شده همرا با کره مناسب است.

آز آغاز ١١ ماهگی به بعد می توان از غذاهای خانواده استفاده کرد به شرطی که با پشت قاشق له شده باشد و نمک و ادویه در آن نباشد.

برای صبحانه می توان نصف زرده تخم مرغ + نان و پنیر و پودر گردو یا نان و کره و مقدار کمی مربای سیب یا به یا هویج داد. برای میان وعده صبح میوه یا پوره سبزی یا مسقطی یا حلوا یا شله زرد یا نان و خرما . برای ناهار یکی از انواع کته ها یا خوراک همراه ماست یا غذای خانواده که با پشت قاشق له شده باشد. میان وعده عصر هم میوه یا سبزی پخته شده با کره یا بستنی - حلوا و یا مسقطی یا عدسی. برای شام هم می توان همان غذای وعده ناهار باشد.

ارائه آب سالم جوشیده و خنک چند بار در روز توصیه می شود.

 لینک غذای کودک به ترتیب ماه

 http://koodakeman91.niniweblog.com/cat4.php

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان محمدرضا(شازده کوچولو)
5 تیر 91 0:12
سپیده عزیز ممنون که میای پیشمون ، کار قشنگی میکنی ، نوشته هات خیلی به مامان ها کمک میکنه ، موفق باشی عزیزم
❤。★مامان رضا جون★。❤
6 تیر 91 10:22
سلام عزیزم ممنون که بهمون سر زدی چه وب جالبی داری هیف که دیر پیدات کردم
مامان آرال
8 تیر 91 1:32
وبلاگ جالبی دارین خیلی مفیده ممنون
مامان رومینا
15 مرداد 91 15:12
مرسی.خوب بود
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد