وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 30 روز سن داره

کودک من

شلوار

دلمه برگ کلم

1391/10/21 12:19
نویسنده : وبلاگ کودک من
6,524 بازدید
اشتراک گذاری

بعضی از مامانها برای تولد بچه هاشون دلمه برگ مو درست کردند. شاید دلمه برگ کلم یه ایده ای باشه برای جشن های بچه ها در کنار غذاهای دیگه.

دخترم که خیلی دوست داشت. پیشنهاد می کنم برای بچه هاتون (15 ماهگی به بعد) درست کنید. چون مواد داخلش نرم هستند و براحتی خورده می شه و پودر گردو هم خاصیتش رو بیشتر کرده.

کودک من

بعضی از مامانها برای تولد بچه هاشون دلمه برگ مو درست کردند. شاید دلمه برگ کلم یه ایده ای باشه برای جشن های بچه ها در کنار غذاهای دیگه.

دخترم که خیلی دوست داشت. پیشنهاد می کنم برای بچه هاتون (15 ماهگی به بعد) درست کنید. چون مواد داخلش نرم هستند و براحتی خورده می شه و پودر گردو هم خاصیتش رو بیشتر کرده.

مواد لازم :

کلم 1 عدد متوسط - برنج 1آبکش شده پیمانه - لپه نصف پیمانه - پیاز 1 عدد - گوشت چرخ شده- پودر گردو یا پسته - ترخون یا سبزیهای معطر یا جعفری به مقداری لازم -نمک و فلفل و زرد چوبه و پودر سیر به مقدار لازم

بعد از سرخ کردن پیاز به همراه گوشت چرخ شده و سبزیجات برنج و لپه پخته شده به همراه پودر گردو یا پسته (البته می تونید نزارید) را اضافه می کنیم و در آخر نمک و فلفل و زردچوبه و اگه دوست داشتید پودر سیر اضافه می کنید.

کودک من

کلم رو درسته بدون اینکه از وسط نصف کنید در حدود 15 یا 20 دقیقه بزارید بجوشه تا نرم بشه ولی نه در حدی که وا بره. بعد از خنک شدن خیلی آروم برگ های اونو جدا کنید. البته ممکنه به وسطش که رسیدید برگ کلم سفت باشه که می تونید دوباره داخل آب جوش به مدت 10 دقیقه بزارید تا جوش بزنه.

بعد از اون یه قاشق از مواد رو داخل برگ کلم می زارید و می پیچید و داخل قابلمه می زارید. کف قابلمه رو از برگهای اضافی که غیر قابل پیچیدن هستند بزارید.

کودک من

در آخر یه سس گوجه درست کنید و روی کلم ها بریزید و بزارید دم بکشه.

کودک من

کودک من

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان علي خوشتيپ
23 دی 91 10:45
سلام دوست كدبانوام ممنون بابت اين دستور خوشمزه...توي آشپزخونه ثبت شد
ناهید مامان فاطمه گلی ومحمد رضا
24 دی 91 16:10
بازم سلام چندروز قبل تواشپزی مامانم شبکه یک گذاشت خیلی دلم می خواست درست کنم منتها کامل توضیح نمی دن ازتون ممنونم وقتی دیدم خیلی خوشحال شدم
❀مامان علی خوشتیپ❀
23 شهریور 93 14:00
سلام سپیده جون.یکی از دوستان پرسیدن چقدر باید بذارید دلمه ها دم بکشه؟
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام خانمی. من معمولا وقتی در قابلمه رو برداشتم و دیدم که داره بخار می زنه بیرون می فهمم دم کشیده. یا مثل روش قدیمی گاهی انگشتمو خیس می کنم و می زنم به کناره قابلمه.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد