وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

ژله 4 رنگه

1391/10/25 1:42
نویسنده : وبلاگ کودک من
3,458 بازدید
اشتراک گذاری

این ژله مامان آرین جان برای تولدش با تم زنبور درست کردند و به آلبوم غذاها و دسرهای دوستان اضافه شد.

این ژله مامان آرین جان برای تولدش با تم زنبور درست کردند و به آلبوم غذاها و دسرهای دوستان اضافه شد.

 

ژله 4رنگ مانند ژله رنگین کمون درست میشه.ژله 4رنگی که من درست کردم اگر لایه های سفیدش نازکتر ریخته میشد خیلی زیباتر میشد.

 

لایه سفید رو مثل ژله رنگین کمون هم با شیر وهم با بستنی میشه درست کرد اما من با شیر درست کردم چون با بستنی درست کردم خوب نشد.
برای لایه سفید روی هر رنگ ژله این دستور تکرار شود:
شیر:1لیوان-شکر3/1لیوان-پودر ژلاتین2ق مرباخوری-خامه1ق سوپ خوری-شیروشکر را مخلوط کرده وبرحرارت مستقیم بگذاریدتاشکرکاملا حل شودوشیر به آستانه جوش برسد تاشیر داغ است خامه را اضافه میکنیم ومرتب همزده تانبردوبعد پودر ژلاتین را که قبلا جداکانه با4/1لیوان آب جوش به روش بنماری حل کرده ایم رابه مایع شیر اضافه میکنیم .میتونیم از هر کدوم از ژله رنگی که برای این ژله4رنگمون درنظرگرفتیم 4قاشق غذاخوری از اون ژله رنگی روکه البته اول با1لیوان آب جوش و1لیوان سردحلش کرده ایم به این مایع شیر اضافه کنیم تا رنگ کمرنگی از ژله زیرش را داشته باشد.(یعنی در واقع لایه سفید کاملا سفید نیست ورنگ ملایمی از ژله زیرین خودرا داراست)
همانطور که گفتم لایه سفید ژله من کمی ضخیم بود شما میتونید به نسبت مقدار داده شده رو کم کنید تا لایه نازکتر وشکیلتری داشته باشید .اول باید یه بسته از ژله رنگیتون رو به روش معمول درست کنید وبعد از بستن در یخچال (بهتره زیاد سفت هم نباشد تا موقع برش لایه لایه جدانشود)وبعد لایه سفید رو روی آن بریزیدودریخچال گذاشته تا دوباره ببنددوبعد لایه بعدی رو تکرار کنیدواما طعم این ژله به گفته دوستانی که خوردند عالی بود.

با تشکر از مامان آرین جان

http://mami9056.niniweblog.com/

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد