وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

کته و پلو (آغاز 11 ماهگی به بعد)

1391/4/12 15:55
نویسنده : وبلاگ کودک من
2,448 بازدید
اشتراک گذاری

قبلا در غذای کودک دستور کته با ماهیچه ارائه داده شد. اینم یه نوع دیگه از پختش هست و در ادامه مطلب دستور انواع کته ها ارائه داده شده .

کته با ماهیچه

مواد لازم:

ماهیچه   یک عدد کوچک

پیاز   یه عدد متوسط

برنج   چهار قاشق غذا خوری

کره   یک قاشق غذا خوری

طرز تهیه:

اول ماهیچه را با پیاز و کمی ادویه (زردچوبه) و آب بپزید به طوری که بعد از ریختن ماهیچه هنوز مقداری آب برای پختن برنج به صورتی که کاملا نرم و پخته شود داشته باشد. برنج و کره را در آب ماهیچه بریزید . پخته که شد آن را دم کنید. موقع غذا دادن به شیرخوار پلو و ماهیچه را با پشت قاشق کاملا نرم و مخلوط نمایید. 

انواع دیگر کته ها در ادامه مطلب

محصل

کته شوید با مرغ یا ماهیچه:

طرز تهیه آن مانند کته با ماهیچه است. ولی بجای ماهیچه می توانید از مرغ استفاده کنید. و همراه با اضافه کردن برنج یک قاشق غذا خوری شوید خرد شده هم بریزید.

کته گوشت و لوبیا سبز: (لوبیا پلو)

گوشت را به قطعات ریز خرد کرده با پیاز تفت بدهید و بگذارید با کمی آب بپزد. دو قاشق غذاخوری لوبیا سبز را که جداگانه پخته اید همراه با چهار قاشق غذاخوری برنج و کره و دوعدد گوجه فرنگی رنده شده به آب گوشت اضافه نمایید. وقتی آب آن تمام شد پلو را دم کنید.

در تهیه این غذا از گوشت چرخ کرده هم که آن را با کمی پیاز تفت داده اید می توانید استفاده کنید و یا گوشت چرخ کرده را به صورت قلقلی در آورید. بعد از سرخ کردم در کمی روغن هنگام دم کردن برنج آنها را لابلای برنج بگذارید.

کته گوجه فرنگی با قلقلی: (استانبولی پلو)

یک قاشق غذا خوری پر گوشت چرخ کرده را همراه با یک پیاز کوچک رنده شده و مقدار کمی ادویه ملایم نظیر زردچوبه و امثال آن مخلوط کرده و بصورت قلقلی در آورید و در یک قاشق مرباخوری روغن مایع یا کره تفت دهید و بگذارید به آرامی بپزد. آنگاه 4 قاشق غذاخوری برنج را با آب و دو عدد گوجه متوسط رنده شده و یک عدد سیب زمینی که قبلا پوست کنده و خرد کرده اید و یک قاشق مرباخوری روغن بپزید. موقع دم کردن برنج قلقلی ها را در داخل کته قرار دهید . در تهیه کوفته قلقلی می توانید از یک قاشق مرباخوری (سر صاف) آرد نخودچی یا گندم و یک نوع سبزی هم استفاده نمایید.

(گوشت چرخ کرده - پیاز رنده شده - آرد - یک یا چند نو سبزی معطر)

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

مامانی زهرا
5 تیر 91 20:44
سلام.پس چرا عکس نی نی کوچولوت رو نذاشتی @};
مامانی زهرا
5 تیر 91 21:49
خیلی خوشگل و بامزه بود از راهنماییت ممنونم . خدا برات حفظش کنه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد