وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

نخستین نوزاد والدین، درد بیشتری در واکسیناسیون احساس می‌کند

1391/10/27 8:47
نویسنده : وبلاگ کودک من
1,561 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

نوزادانی که نخستین فرزند والدین هستند، به هنگام واکسیناسیون‌های معمولی، درد بیشتری را در مقایسه با نوزادان مادران باتجربه احساس می‌کنند.

 

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روانشناسان مدعی‌اند سطوح افزایش‌یافته درد نوزاد قبل از ورود سوزن و همچنین در طول اولین واکسیناسیون می‌تواند نتیجه اضطراب مادر در خصوص این فرایند باشد.

 

مادرانی که صاحب نخستین فرزند شده‌اند، ترس خود را از واکسیناسیون به کودکشان منتقل می‌کنند و نوزاد آن‌ها این اضطراب را احساس می‌کند.

 

به گفته دکتر نجدا رایسلند از دانشگاه دورهام و رهبر ارشد این پژوهش، بسیاری از مادران در مورد نخستین ایمن‌سازی نوزادشان مضطرب هستند اما مادران بی‌تجربه استرس بیشتری را تحمل می‌کنند.

 

وی و همکارانش در مطالعه بر روی 50 مادر و نوزادان دو ماهه‌ آن‌ها ، بیان درد کودکان را قبل، حین و پس از تزریق تحلیل کردند.

 

دانشمندان دریافتند که اضطراب مادر به نوعی توسط نوزاد احساس می‌شود.

 

پس از این فرایند از مادران در مورد سطح درد حس شده توسط نوزادانشان سوال شد و نتایج حاکی از آن بود که هر دو گروه مادران باتجربه و بی‌تجربه در مورد درد فرزندانشان اغراق کردند.

 منبع:شهرزاد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد