وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 30 روز سن داره

کودک من

شلوار

آموزش زبان انگلیسی از طریق بازی

1391/4/17 20:25
نویسنده : وبلاگ کودک من
10,742 بازدید
اشتراک گذاری

بچه ها عاشق بازی هستند. بوسیله بازی کردن می توان زبان دوم را به آنها یاد داد. ادامه مطلب چند ایده بازی برای کودکانی که می خواهند زبان دوم را فرا گیرند ارائه داده شده. اگر در این باره تجربه ی خاصی دارید خوشحال می شیم استفاده کنیم.  

دستور دادن :

می توانید این بازی را با کودک خود و یا چند نفر انجام دهید. به این نحو که یک شخص که مثلا اسمش علی است به شخص دیگری دستوری را می دهد و آن شخص باید دستور او را انجام دهد. البته برای این کار کودک شما چند جمله را باید بلد باشد. مثل: Clap your hand دست بزن. نفر بعدی دستور را انجام می دهد. این بار کسی که دستور را انجام داده یه جمله می گوید و علی باید دستور را انجام دهد. شما می توانید از طریق این بازی چندین جمله را روزانه به کودک خود یاد دهید. و هر روز از جمله ی اول تا آخر را کار کنید. جملات ساده ای مانند : 

open your book کتاب را باز کن

close your book کتاب را ببند

raise your hand دستت رو بالا ببر

hop on one foot با یه پا لی لی بازی کن

point to the TV به تلویزیون اشاره کن

و هزاران جملات ساده.

:Red light/Green light

با این بازی می توانید چراغ راهنمایی را به کودکتان آموزش دهید. اول از همه باید کودک شما رنگها را بلد باشد. به فارسی به او یاد دهید که وقتی چراغ راهنمایی قرمز شد که عملی را باید انجام دهیم. همین طور در مورد سبز و زرد.

بعد از آن مادر می گوید: green light (چراغ سبز) و تا 5 به انگلیسی و به آرامی می شمارد. کودک شما با شمارش مادر حرکت می کند. سپس مادر فریاد می زند red light (چراغ قرمز) و کودک باید بایستد. اگر حرکتی به غیر از این حرکت انجام داد باید دوباره بازی کند. اگر این بازی بین چند کودک بود کودکی که حرکتی به غیر از دستور انجام داد باید از بازی خارج شود. و شخص باقیمانده برنده است.

دقت کنید این بازی ممکن است روزها طول بکشد. زیرا کودک شما باید رنگها و علامتهای چراغ راهنمایی را بلد باشد. به این شعر که از کتاب A Book for Ever  هست توجه کنید:

Green means go

and yellow meand slow

and red means stop stop stop

بازی What's the time زمان : 

  با این بازی می توانید ساعت را به کودک خود یاد دهید. البته کودک شما باید اعداد را حداقل تا 12 بلد باشد. مادر و کودک با فاصله دور روبروی هم می ایستند. جمله What's the time? و یا What time is it? (ساعت چنده ) را به او یاد دهید. او این سوال را از شما می پرسد و شما در جواب مثلا می گویید : three o'clock و کودک شما با شمردن عدد 3 سه قدم به جلو می آید. و این کار را ادامه دهید. وقتی احساس کردید به کودک خود نزدیک شدید می توانید بگویید :lunch time (وقته ناهار) و کودک باید سریع بنشید و ناهار بخورد و یا وانمود به خوردن غذا کند.

البته این بازی هم چند روزی طول می کشه. زیرا باید اعداد و جمله های مورد نظر آموزش داده شود.

بازی Colours رنگها:

از طریق این بازی می توانید رنگها را به کودکتان آموزش دهید. در اتاق کودک خود هستید و رنگ green (سبز) را به کودک خود آموزش دهید. از کودک خود بخواهید تمام اشیایی که در اتاقش هست و رنگ آنها سبز هستند به شما نشان دهد. هر شی را که می گوید به انگلیسی بگوید green . مثلا: عروسکمم green. اگر به زبان انگلیسی وارد باشید می توانید در جوابش بگویید : Yes. Green doll. و یا You are right. It's gree. (حق با شماست. آن سبز است.) و تا آخر این کار را ادامه دهید.

می توانید از طریق مداد رنگیهایش به او آموزش دهید. مثلا به او بگویید : رنگ green رو بردار. و یا Pick up the green colour . وقتی رنگ سبز را برداشت می توانید یک نقاشی به او بدهید و به او بگویید که آن را سبز کند و این کار را تا آخر ادامه دهید.

و یا می توانید از جمله show me استفاده کنید. البته این روش در سری کتابهای A Book for Ever هم ذکر شده. تمام رنگها را جلوی کودک خود قرار دهید و به او بگویید : show me green( رنگ سبز را نشان بده) و کودک شما به رنگ مورد نظر اشاره می دهد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

ستایش
18 تیر 91 12:41
سلام خاله جان . ممنون از لطف شما
یحیی کوچولو
18 تیر 91 16:48
سلام سپیده جان این آدرس وبلاگ جدید پسملمه چون خواستم خاطرات بارداری و تولدش جداگونه باشه هنوزکاملش نکردم ولی خوشحال میشم سربزنی
مامان آرینا موفرفری
18 تیر 91 17:00
سلام عزیزم ممنون بابت وب پر محتواتون.
آرزو
27 بهمن 92 17:54
بهترین روش برای اموزش زبان انگلیسی به کودکان بازی می باشد. متشکر از مطالب خوبت. سری به وبلاگ من بزن.ایده هایی برای اموزش همراه با بازی دارم. امیدوارم به دردت بخوره
آسمان
26 آذر 93 16:55
سلام خیلییییییییییییی ممنون که این بازیها رو قرار دادید.)) اگه بازی های بیشتری یادمون بدید که عالیه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد