وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

دوقلو‌ها مانند هم لباس بپوشند یا متفاوت؟

1391/11/15 14:24
نویسنده : وبلاگ کودک من
4,598 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

یه قل نه! دو قل، شایدم بیشتر...

کودک من

 اینکه دوقلو‌ها شبیه هم لباس بپوشند یا متفاوت یک معمای لاینحل از زمان‌های بسیار دور است. بعضی موافقند و بعضی مخالف و بعضی حتی فکر می‌توانند شبیه هم بپوشند اما با اختلاف‌های جزئی!

البته در ذهن بسیاری از عامه مردم جا افتاده است که طرز لباس پوشیدن دوقلو‌ها به میزان شباهت آن‌ها بستگی دارد. معدودی هم فکر می‌کنند حتی دوقلوهای یکسان هم مانند هر خواهر و برادر دیگری به لحاظ جسمی و شخصیتی متفاوت هستند. بنابراین در متفاوت لباس پوشیدن آن‌ها تردیدی نیست.

به طور قطع نمی‌توان یک فرمول کلی برای دوقلو‌ها یا حتی چند قلو‌ها پیدا کرد و والدین یا کودکان را وادار کرد که از آن فرمول برای لباس پوشیدن استفاده کنند. به خصوص در مورد فرزندانی که خودشان قابلیت تشخیص و تصمیم‌گیری دارند. اما در مورد دوقلوهای کوچک و آنهایی که تمایل دارند با نظر والدین لباس بپوشند، پیشنهادهایی داریم.

چرا لباس‌های شبیه هم؟

والدین دوقلو‌ها علاقه دارند آن‌ها لباس‌های شبیه هم بپوشند چرا که آن‌ها آنقدر انرژی‌شان در نگهداری کودکان تحلیل رفته که ترجیح می‌دهند وقت و انرژی کمتری را برای خرید صرف کنند. بنابراین وقتی رنگ و سایز لباسی را انتخاب کردند فقط آن را در دو ضرب می‌کنند. هیچ کس نمی‌تواند منکر این مسئله شود که وقتی یک دوقلو مانند هم لباس می‌پوشند فوق‌العاده جذاب و خوردنی می‌شوند و آماده‌اند که جلوی دوربین ژست بگیرند و عکس‌های ماندگار خلق کنند.

شخصیت متفاوت دوقلو‌ها

خیلی از روان‌شناسان معتقدند والدینی که لباس متفاوت بر تن فرزندان دوقلوی‌شان می‌کنند بر شخصیت فردی و متفاوت آن‌ها تاکید دارند. البته در مورد دوقلوهای یکسان وضعیت کمی متفاوت است چراکه خود این کودکان هم، در صورت انتخاب، از لباس پوشیدن مانند هم لذت می‌برند.

در تحقیقی که روی تعدادی از مادران دوقلو‌ها انجام شده است و از آن‌ها درباره این موضوع سوال شده است بیشتر آن‌ها بر این باور بوده‌اند که الزامی نمی‌بینند دوقلو‌ها کاملا شبیه هم لباس بپوشند. مگر این‌که آن‌ها در سن تشخیص با همدیگر به این توافق برسند که تمایل دارند مانند هم لباس بپوشند و به این شکل به همه اعلام کنند که دوقلو هستند.

وقتی این کوچولوهای شیرین اولین گام‌های خود را برای ورود به اجتماع بر می‌دارند و وارد مهدکودک یا مدرسه می‌شوند لباس‌های متمایز آن‌ها را قابل تشخیص می‌کند به خصوص اگر آن‌ها جزو دوقلوهای همسان باشند. این مسئله در مورد دوستان و آشنایان هم صادق است تا بتوانند بین دو کودک یکسان از لحاظ چهره و بدن تشخیص قائل شوند.

تشخیص والدین

در واقع هیچکس نمی‌تواند جوابی مطمئن به سوال ما بدهد که دوقلو‌ها باید مثل هم بپوشند یا متفاوت! تقریبا بعد از 3 سالگی کودکان شروع می‌کنند به اظهار نظر درباره نوع لباس‌های‌شان. شاید ترجیح بدهند شبیه هم بپوشند یا بخش‌هایی از پوشش‌شان را به عنوان سمبلی از دوقلو بودنشان با هم هماهنگ کنند یا حتی بخواهند با توجه به نیاز‌ها و شخصیت‌شان متمایز از هم لباس بپوشند و مدل خودشان را داشته باشند. تا آن زمان این والدین هستند که باید نکاتی را در پوششی راحت برای دوقلو‌ها رعایت کنند:

-بیشتر از این‌که به فکر شبیه‌تر کردن کودکان باشید به این فکر کنید که لباس‌های مناسب و راحت برای آن‌ها انتخاب کنید ضمن این‌که لباس‌ها کاملا با هم هماهنگ باشند تا فقط شبیه. در ضمن می‌توانید شبیه هم لباس بپوشانید اما حداقل رنگ‌ها را متفاوت انتخاب کنید.

-برای جشن‌ها یا عکاسی از آن‌ها در مجموع لحظاتی که در ذهن به یادگار می‌مانند می‌توانید لباس‌های یکسان بر تن آن‌ها کنید اما بهتر است برای فعالیت‌های روزانه، متفاوت لباس بپوشند.

-در موقع لباس پوشاندن به دوقلو‌ها مطمئن شوید آن‌ها برای دیگران قابل تشخیص هستند.

 منبع:شهرزاد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد