وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 26 روز سن داره

کودک من

شلوار

خانه‌ای برای بازیگوش ها

1391/4/24 21:26
نویسنده : وبلاگ کودک من
3,474 بازدید
اشتراک گذاری

بچه‌ها شکایت می‌کنند که خانه جایی برای بازی ندارد و شما شکایت می‌کنید که بازی بچه‌ها زیبایی خانه را از بین برده. دیگر مثل قدیم نیست که بچه‌ها هر روز در کوچه بازی کنند. آنها بیشتر وقت‌شان را در خانه می‌گذرانند و شما باید برای تقابل بین خود و کودک‌تان فکری کنید. این ۵ راهکار به شما کمک می‌کند بدون این‌که زیبایی خانه از بین برود و در دکوراسیون کلی آن تغییر اساسی ایجاد شود، بتوانید آن را به جایی تبدیل کنید که بچه‌ها بتوانند از بودن در آن لذت ببرند. مطمئن باشید با این کار‌ها خانه شما هم زیبا‌تر خواهد شد.

تـابی در خـــانه


تقریبا تمام بچه‌ها عاشق تاب بازی هستند. برای این‌که هر روز مجبور نباشید آنها را برای بازی به پارک ببريد، می‌توانید یک تاب در خانه دست و پا کنید.

  • زمان آماده‌سازی: ۳۰ دقیقه
  • تمام چیزهایی که نیاز دارید:

تاب‌های آماده را در تمام اسباب‌بازی فروشی‌ها و بعضی از فروشگاه‌های ورزشی می‌توانید پیدا کنید. بیشتر آنها به یک میله بارفیکس متصل می‌شوند و به وسیله آن در چهارچوب در قرار می‌گیرند. از فروشنده روش نصب تاب را بپرسید و اگر به میله بارفیکس نیاز است آن را هم از فروشگاه‌های لوازم ورزشی خریداری کنید. معمولا تمام پیچ‌ها و وسایل لازم در خود تاب و میله بارفیکس وجود دارند اما باز هم چک کنید تا چیزی کم و کسر نباشد. سعی کنید تاب ایمنی را انتخاب کنید. بعضی از تاب‌ها به هر طرف حرکت می‌کنند و امکان دارد کوچولوی شما به در برخورد کند. اما بعضی از آنها فقط عقب و جلو می‌روند و شما مشکلی با حرکت آنها نخواهید داشت. بعضی از تاب‌ها تا خردسالی مناسبند. به این ترتیب که جلوی آنها یک قطعه محافظ وجود دارد که وقتی كودك بزرگ شد می‌توانید آن را بردارید و فقط از صندلی آن استفاده کنید. این تاب‌ها تا ۷ سالگی می‌توانند قابل استفاده باشند.

 

خانه ۲۰ هزار تومانی


دختر بچه‌ها عاشق این هستند که مکانی مجزا برای مامان بازی داشته باشند. معمولا از فضاهایی مثل زیر میز برای بازی استفاده می‌کنند اما شما می‌توانید به راحتی تخت او را شبیه یک خانه کوچک درست کنید.

  • زمان آماده‌سازی: ۲۰ دقیقه
  • تمام چیزهایی که لازم دارید:

حدود ۸ متر پارچه بخرید که بهتر است حریر باشد. عرض 5/1 متر برای این کار کافی است. دختر کوچولو‌ها از تور و حریر خوش‌شان می‌آید. مخصوصا اگر آن را هم‌رنگ با اتاق‌شان انتخاب کنید. زیر آن هم تاریک نمی‌شود و بچه وقتی پارچه را دور تختش می‌کشد از تاریکی نمی‌ترسد. شما به چند میخ کوچک و یک چکش هم نیاز دارید. با استفاده از ۴ میخ حریر را به بالای تخت کودک‌تان نصب کنید. سعی کنید حریر کمی چین بخورد تا زیبا‌تر باشد و دختر شما بتواند لبه‌های آن را تا جلو تختش بکشد. کوچولوی شما با این کار یک مکان خصوصی برای خودش خواهد داشت که برای بازی‌هایش بسیار مناسب است. این مکان خصوصی کار شما را هم راحت‌تر خواهد کرد. کوچولوی شما بیشتر بازی‌هایش را در خانه خودش انجام
خواهد داد.

تخته نظم و ترتیب


این هم یک بازی برای بچه‌هاست، هم یک حقه، برای این‌که از شر جمع کردن هر روزه وسایل کودک‌تان خلاص شوید. بچه‌ها هر روز یک پازل بزرگ درست می‌کنند و شما از دیدن نظم لذت می‌برید.

  • زمان آماده‌سازی: ۴ ساعت (با احتساب زمان خشک شدن)
  • تمام چیزهایی که لازم دارید:

شما به یک بورد نیاز دارید. می‌توانید از تخته، فوم، بوردهای آماده یا حتی یک تکه موکت استفاده کنید. فوم انتخاب بهتری است و می‌توانید آن را از مغازه‌های لوازم التحریر یا لوازم اداری پیدا کنید. قبل از هر کار یک لیست از وسایلی که هر روز کودک شما با آن سر و کار دارد تهیه کنید. برای مثال کلاه، روپوش مدرسه، راکت بدمینتون، کیف، چتر، هدفون یا هر چیز دیگر. کافی است یک بار به زمین اتاق کودک‌تان نگاه کنید و تمام به هم ریختگی‌ها را یادداشت کنید. فوم، بورد یا تخته را روی زمین بگذارید و تمام چیزهایی را که در لیست نوشته‌اید روی آن پهن کنید. وقتی به بهترین شکل ممکن رسیدید، طرح وسایل را روی تخته یا فوم بکشید. می‌توانید حتی جای وسایل را رنگ کنید. بعد فوم یا تخته را به دیوار بزنید و برای آویزان کردن هر وسیله روی دیوار یک میخ یا آویز در نظر بگیرید. با این کار جای هر وسیله‌ای روی تخته یا فوم مشخص خواهد بود. کودک شما هر بار لازم است وسایلش را درست مثل یک پازل روی تخته بچیند. شما می‌توانید دور بایستید و ببینید چطور کودک‌تان خودش بدون این‌که بهانه بگیرد، با لذت هر روز اتاقش را مرتب خواهد کرد.

دیوار تلفن‌های خاموش

بچه‌ها عاشق تلفن هستند. وقتی با آن حرف می‌زنید به شما آویزان می‌شوند و می‌خواهند گوشی را بگیرند.

  • زمان آماده‌سازی: ۳۰ دقیقه
  • تمام چیزهایی که لازم دارید:

چند تلفن کهنه. می‌توانید تلفن‌های از کار افتاده و قدیمی را از فامیل یا همسایه قرض بگیرید. اگر پیدا نکردید می‌توانید با قیمت کم چندتا از آنها را بخرید. تلفن باید قابلیت اتصال به دیوار را داشته باشد. با میخ کوچک کفاشی تلفن‌ها را کنار هم به دیوار متصل کنید. از قبل دیوارها را علامت بزنید و دقت کنید قد کودک شما به همه تلفن‌ها برسد. سیم تلفن‌ها را درآورید. حالا کودک شما می‌تواند وقتی شما دارید با تلفن صحبت می‌کنید با تلفن‌های خودش مشغول بازی شود. یادتان نرود بعضی وقت‌ها خودتان هم باید کنار کودک بنشینید و با او بازی کنید. شما پشت تلفن حرف بزنید تا او با آن تلفن به شما جواب بدهد. مطمئن باشید تا وقتی کودک است، متوجه نخواهد شد صدای شما از تلفن به گوش نمی‌رسد. کودک شما می‌تواند با ۴ نفر از دوستانش با این تلفن‌ها هم‌زمان بازی کند.




پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

amirmahdi
23 تیر 91 11:41
سلام خیلی عالی بود ممنون
ستاره آسمونی
23 تیر 91 11:56
خیلی جالب بود.ممنون
مهتاب
24 تیر 91 16:47
درست کردن خونه خیلی جالب بود ولی کاش از مدلی که گفته شده بود یک عکس هم می بود


چشم. عکس رو می زارم.
مهتاب
25 تیر 91 9:46
دنیا ممنون سپید جون
شهرزاد
11 آبان 92 7:52
خیلی جالب بود
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد