وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

سوپ شیر

1391/12/18 0:53
نویسنده : وبلاگ کودک من
6,441 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

بیشتر وقتا در کنار غذای دخترم یا برای صبحانه سوپ شیر درست می کنم که ارزش غذایی خیلی بالایی داره که البته برای ماه رمضان خیلی مفیده.

 بیشتر وقتا در کنار غذای دخترم یا برای صبحانه سوپ شیر درست می کنم که ارزش غذایی خیلی بالایی داره که البته برای ماه رمضان خیلی مفیده.

مواد لازم برای سوپ شیر شامل:

پیاز 1 عدد - جو پرک شده 1 لیوان - مرغ مه می تونه شامل نصف سینه یا ران مرغ باشه که برای آسونتر خوردنش داخل سوپ ریش ریش می کنیم. - شیر 1 لیوان - رشته سوپ (دلبخواهی) هویج رنده شده 2 عدد - نمک و زردچوبه به مقدار لازم

طبق درست کردن همه سوپها پیاز رو در کره یا روغن کمی تفت می دیم و مرغ رو بهش اضافه می کنیم. نمک و زردچوبه و هویج و جو پرک رو هم اضافه می کنیم و با شعله کم اجازه می دیم تا جا بیفته. بعضیی ها در سوپ شیر جعفری هم می ریزن که سلیقه ایه. البته من داخل این سوپ شیر ذرت شیرین هم ریختم که دخترم خیلی دوست داشت. رشته سوپ رو هم برای خاصیت بیشتر و غلیظ بودنش می تونید بهش اضافه کنید که البته دلبخواهی است. نیم ساعت قبل از اینکه شعله رو خاموش کنید 1 لیوان شیر جوشیده را به سوپ اضافه کنید. دقت کنید حتما شیر بجوشه وگرنه می بنده.

جالبه بدونید که جو دارای آهن است ولی قدرت جذب کمتری بابت گیاهی بودنش داره.

کودک من

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

مامان طلایی
18 اسفند 91 2:38
آخ جوون چه سوپ خوش آب و رنگی...منم دلم خواست خیلی...سپیده جوون مرسی بابت همه پستهای ارزشمندت...همیشه میام دیدنت عزیزم اما خب ببخش کامنت نمیذارم اما بدون که خیلی دوستت دارم و همیشه به یادتم.پروانه کوشولو رو هم ببوس سفارشی.
مامان علي خوشتيپ
18 اسفند 91 12:31
سلام سپيده جان
حتما در وبمون قرار ميدم.ممنونم


سلام خانم .ممنون.
مامان امیر مهدی (سوده)
18 اسفند 91 20:50
خیلی خوب بود گلم ممنون
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد