وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

چکار کنم دستش رو تو دماغش نکنه؟

1391/7/28 20:33
نویسنده : وبلاگ کودک من
5,681 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از دوستان در مورد دختر 15 ماهش صحبت می کرد که عادت داشت دستش رو داخل بینی اش کنه. او می گفت: از این می ترسم که براش یه عادت بشه و واقعا خجالت آوره که تو یه مکان عمومی این کار رو انجام بده. کسی پیشنهادی داره ؟

7 نفر به این مادر چنین جواب دادند ...

محصل

پاسخ 1 :

وقتی پسر من این کار رو انجام می داد خیلی قاطع و محکم بهش می گفتم: "نه. این کار رو نکن." و اگه دوباره این کار رو انجام می داد دوباره این حرف رو محکم تر بهش می زدم که فکر نکنه شوخی دارم و این یه نوع بازیه.

پاسخ 2:

وقتی دخترم این کار زشت رو جلوی خواهرم انجام می داد خواهرم کلی بهش می خندید و بهش می گفت: " مگه تو دختر زشتی هستی؟ آخه فقط دخترهای زشت دستشونو تو دماغشون می کنن. " و خلاصه کلی بهش می خندید. این شد که دخترم دیگه این کار رو انجام نمی داد. اما گاهی بهم می گه: " مامان می خوام برای یه دقیقه دختر زشتی بشم."

پاسخ 3 :

وقتی پسر من این کار رو انجام می ده من حسابی باهاش برخورد می کنم. بعضی وقتا گریه می کنه و احساس بدی به من دست می ده. گاهی فکر می کنم که یه مامان بدی هستم. اما گاهی مجبورم می کرد که این کار رو انجام بدم. مدتی باهاش درباره این کار حرف زدم و زشتی کار رو براش توضیح دادم.

پاسخ 4 :

اگه دخترت فکر می کنه که این کار یه نوع بازیه از این کارش شچم پوشی کن. اگه دخترت ببینه که شما بهش اهمیت نمی دی ممکنه دیگه این کار رو انجام نده. وقتی دختر من اینکار رو انجام می داد من سریع بهش یه دستمال می دادم. فکر می کنم اونا خیلی کوچیک هستند که موضوع رو بفهمند و وقتی اینکار رو انجام می دن مسلما دیگران هم درک می کنن که اونها فقط بچه هستند.

پاسخ 5:

پسر من 16 ماهشه و همین کار رو انجام می ده. به نظر من می خواد بدنش رو کشف کنه و بفهمه که دو تا سوراخ داره که مناسب انگشتان کوچیکش هست. من نمی گم که این چیز خوبیه اما داد و دعوا چیزی رو درست نمی کنه و با رفتار درست این عادت رو ترکش بده.

پاسخ 6:

پسر 23 ماهه من هم این کار رو انجام می ده ولی نه زیاد. وقتی که می بینم این کار رو می کنه محکم بهش می گم نه و او سریع انگشتشو بیرون می یاره و می برمش دستشو می شورم.

پاسخ 7 :

وقتی پسرم این کار رو انجام می ده ازش می پرسم که دستمال می خوای ؟ گاهی وقتا می گه : اره . و گاهی هم می گه : نه. وقتی نه می گه بهش می گم پس دست تو دماغت نکن و برو دستت رو بشور.

پاسخ 8 :

دختر من 14 ماهش است و تازه این رو یاد گرفته .وقتی بهش تذکر میدم ادامه میده .اوایل فکر می کردم لجبازی می کنه اما الان به نظرم می خواد بینیش رو به من نشون بده .حساسیت نشون نذه از سرش میوفته

پاسخ شماچیست ؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان محمدطاها
2 مرداد 91 10:18
ممنون که به ما سرزدید - باز هم بیاین اون طرفا وب جالبی دارین - خسته نباشید
حسنا
5 شهریور 91 13:33
دختر من 14 ماهش است و تازه این رو یاد گرفته .وقتی بهش تذکر میدم ادامه میده .اوایل فکر می کردم لجبازی می کنه اما الان به نظرم می خواد بینیش رو به من نشون بده .حساسیت نشون نذه از سرش میوفته


سلام. دقیقا.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد