وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 27 روز سن داره

کودک من

شلوار

پردازش صدا در مغز نوزاد از چه زمان رخ می دهد؟

1392/2/12 0:32
نویسنده : وبلاگ کودک من
1,832 بازدید
اشتراک گذاری

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ کودکی که به 7 ماهگی می رسد می تواند انواع صداها از جمله صداهای خنثی، صدای سرفه، عطسه و حتی خمیازه کشیدن را تشخیص دهد.

گفتنی است، این توانایی تشخیص صدا در قسمت هایی از مغز کودک که مرکز پردازش اصوات است تولید می شود.

بررسی ها نشان می دهد در همین زمان است که کودک می تواند صدای مادر و در نتیجه زبان مادری خود را تشخیص دهد.

پزشکان امیدوار هستند تا با استفاده از این کشف جدید بتوانند راهی جدید برای کمک به نوزادان برای مقابله با بیماری هایی مانند اوتیسم و اسکیزوفرنی که سرچشمه های آن در همین زمان شکل می گیرد بیابند.

کودک من

منبع:شهرزاد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد