وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

صبور، دلسوز و بیش از حد مهربان

1392/2/12 0:37
نویسنده : وبلاگ کودک من
2,284 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

به افتخار مادران نمونه اردیبهشت ماه

به افتخار مادران نمونه اردیبهشت ماه

کودک من

بچه‌هایی که مادران آن‌ها متولد اردیبهشت هستند باید بدانند که از چه نعمت ویژه‌ای بهره‌مند شده‌اند. شاید در اوان کودکی خیلی متوجه این ماجرا نشوند ولی همین که بزرگ‌تر شوند و مادر خود را با بقیه مقایسه کنند، چنان قدردان مادران دلسوز، مهربان و البته پیگیر خود می‌شوند که حد و حساب ندارد. این بچه‌ها از این بابت خوشبخت هستند که مادرانشان با یک حس ششم قوی حال و روز آن‌ها را درمی‌یابند و بدون این‌که درخواست کمکی از طرف بچه‌ها باشد، این کمک از راه می‌رسد. البته شاید گاهی بچه‌ها بابت این حس ششم قوی هم به دردسر بیفتند و چه بسا برخی مواقع تمایلی برای کمک‌های مادرانه نداشته باشند اما به طور کلی مادران متولد اردیبهشت آنقدر زبل هستند که بدانند چطور، چه موقع و تا چه اندازه باید وارد گود شوند. پس واقعا باید قدردان این مادران نکته‌سنج بود که البته با حس ششم قوی خود مو را از ماست می‌کشند!

مادرانی با قدرت تاثیرگذاری بالا

به عنوان یک مادر اردیبهشت ماهی بدون شک شما مشخص‌ترین آدمی هستید که می‌توانید تاثیر فوق العاده‌ای بر زندگی فرزندان خود بگذارید. صبوری و البته عکس‌العمل‌های به موقع شما‌‌ همان چیزی است که رابطه مادر و فرزندی‌تان را به یک رفاقت تمام عیار تبدیل می‌کند. همین است که باعث می‌شود هر وقت بچه‌ها به شما احتیاج دارند با یک لبخند آشنا و البته دوست داشتنی مقابل آن‌ها ظاهر می‌شوید و درست در همین شرایط است که انگار دنیا را به آن‌ها داده‌اید، چون دقیقا چند لحظه قبل مشغول فکر کردن به این موضوع بودند که ‌ای کاش در همین لحظه شما با‌‌ همان لبخند خارق‌العاده‌تان پیش روی آن‌ها ظاهر می‌شدید و این دقیقا اتفاقی است که خیلی زود واقع می‌شود، چون احساس مادرانه شما و البته آن حس ششم بی‌نظیرتان که درباره بچه‌ها همیشه درست عمل می‌کند، دقیقا همان موقع به شما گفته بود که با آن لبخند دوست داشتنی نزد فرزندتان بروید. به این ترتیب است که بچه‌ها به قدرت مادرانه شما ایمان می‌آورند و آنچنان شما را به فرد مورد وثوق زندگی خود تبدیل می‌کنند که در ‌‌نهایت بیشترین تاثیرات زندگی‌شان را از شما می‌گیرند.

زیاده‌روی نکنید!

اشتباه نکنید. محبت بی‌دریغ شما قابل تحسین است و به هر حال شما یک مادر هستید و این موضوع کاملا طبیعی است اما گاهی اوقات در ابراز محبت افراط می‌کنید و این می‌تواند تنها تقصیر شما باشد. گاهی دلسوزی بیش از حد شما چیزی جز ضرر و زیان عاید فرزندتان نمی‌کند. مثلا این‌که اگر کودک شما روزی ۵ عدد بستنی بخواهد، شما نه نخواهید گفت و دقیقا ۵ عدد بستنی در روز به او می‌دهید. خب، به عنوان یک مادر دل‌تان نمی‌آید او را از خوردن چیزی که اینقدر دوست دارد، محروم کنید اما در عین حال باید به سلامتش هم بیاندیشید. روزی ۵ بستنی می‌تواند برابر شود با چاقی مفرط که آرام آرام اتفاق می‌افتد و در ‌‌نهایت هم تبدیل به یک بیماری می‌شود. البته همه این موضوع را درک می‌کنند که شما به عنوان یک مادر فقط می‌خواهید فرزندتان خوشحال باشد و قطعا غیر از این هم نیست اما گاهی به صلاح خود بچه‌هاست که از شما نه بشنوند چون سلامت و سعادت‌شان در اولویت قرار دارد.

یک مادر نمونه

شاید گاهی بیش از حد مهربانی کنید تا آنجا که تبدیل به افراط شود اما نمی‌توان منکر این شد که شما یک مادر نمونه هستید. شما بیش از هر چیزی به سلامت خانواده خود اهمیت می‌دهید. از این رو جزو آن دسته از آدم‌هایی هستید که روی در یخچال خود یک برنامه غذایی مملو از مواد مغذی و پر ویتامین نصب کرده‌اند. تمام تلاش شما این است که خوشمزه‌ترین غذا‌ها را با بیشترین بازدهی به لحاظ سلامت برای خانواده خود تهیه کنید. یک سفره کامل از مواد غذایی طبیعی که تضمینی برای سلامت جسمی خانواده است، ناهار و شام شما خواهد بود. در عین حال اصلا بعید نیست برای عوض کردن حال و هوای گرفته خانه و خانواده نیمه‌های یک شب تعطیل پیشنهاد رفتن به پارک را به خانواده بدهید و آن‌ها را به خصوص بچه‌ها را هیجان‌زده کنید. از آنجا که شما به شدت اهل تنوع هستید هرگز اجازه نمی‌دهید خانواده‌تان دچار یکنواختی شود. شب‌ها بعد از شام از همسر و فرزندانتان می‌خواهید که بیرون از خانه نیم ساعتی پیاده‌روی کنید و اینقدر در این پیاده‌روی کوتاه مدت با آن‌ها بگو و بخند می‌کنید که دیگر تحت هیچ شرایطی، حتی در اوج خستگی هم حاضر نیستند این پیاده‌روی‌های شبانه را از دست بدهند. روزهای تعطیل شاید برای خیلی از خانواده‌ها کسل کننده باشد اما در خانه‌ای که یک مادر اردیبهشتی در آن زندگی می‌کند، هیچ‌وقت چنین اتفاقی نمی‌افتد. یک پیکنیک بی‌نظیر، یا یک برنامه کوهنوردی یا یک سینما رفتن ساده همه برنامه‌هایی است که روز تعطیل شما را به یک روز مفید و دوست داشتنی تبدیل خواهد کرد. حالا خودتان قضاوت کنید. آیا نمی‌توان مدعی شد که یک مادر متولد اردیبهشت، یک مادر نمونه است؟

مادرانی که درس وفاداری می‌دهند

فرزندان یک مادر متولد اردیبهشت کاملا در کنار او احساس امنیت می‌کنند. آن‌ها وقتی بزرگ‌تر شده و با درگیری‌های بیرون از خانه بیشتر آشنا می‌شوند به محض اینکه تحت فشار قرار بگیرند خودشان را به خانه یعنی جایی که مادرشان منتظر آنهاست، می‌رسانند و ناراحتی را پشت در می‌گذرانند و در کنار مادرشان چنان احساس آرامشی می‌کنند که همه ناراحتی‌ها یادشان می‌رود.

در عین حال این مادران متولد اردیبهشت هستند که به فرزندان خود حس قدردانی و وفاداری را یاد می‌دهند. به آن‌ها یاد می‌دهند در مقابل آدم‌هایی که برایشان زحمت می‌کشند، وفادار باشند. در زندگی‌شان سخت‌کوشی را فراموشی نکنند و بدانند هیچ چیز با رویا به دست نمی‌آید و به طور کلی به دست آوردن مستلزم تلاش بی‌حد و حصر است.

مادرانی پر هیجان!

مادران متولد اردیبهشت معمولا دوست دارند دور و اطراف‌شان شلوغ باشد. از این رو اصلا بعید نیست تعداد بچه‌های آن‌ها به 3 و 4 هم برسد. مادران اردیبهشتی به طور کلی شلوغی را در همه ابعاد زندگی خود ترجیح می‌دهند. حتی دکور خانه آن‌ها هم شلوغ است. معمولا وسایل رنگارنگ گوشه و کنار خانه‌شان به چشم می‌آید و البته نه تنها از سر و صدای بچه‌ها در خانه اذیت نمی‌شوند بلکه با شلوغ کاری بچه‌ها به هیجان می‌آیند و به نوعی صدای آن‌ها را صدای زندگی می‌دانند.

انعطاف‌پذیر باشید

محبت بی‌حد و حصری که نثار فرزندان خود می‌کنید گاهی شما را متوقع می‌کند طوری که انتظار شنیدن هیچ حرف غیر منتظره‌ای را از آن‌ها نداشته باشید و به سرعت واکنش نشان بدهید. بهتر است بدانید که توقعات بچه‌ها با بزرگ شدن آن‌ها بزرگ می‌شود بنابراین وقتی فرزندان شما از آب و گل در می‌آیند باید خودتان را برای شنیدن خواسته‌های چه بسا عجیب و غریب آماده کنید. شاید گاهی اوقات صلاح در این باشد که پاسخ منفی بدهید اما بهتر است در نه گفتن عجله نکنید و اول دلایل خود را با آرامش برای بچه‌ها توضیح بدهید. بچه‌ها استدلال‌های منطقی شما را خیلی بهتر از  نه گفتن‌های بی‌دلیل و البته از سر لجبازی می‌پذیرند.

 

مادران نترس، بچه‌های نترس

مادران متولد اردیبهشت سر نترسی دارند و ذاتا آدم‌های محکمی هستند. آن‌ها این خصوصیت اخلاقی را از‌‌ همان دوران کودکی به فرزندان خود یاد می‌دهند و از این رو بچه‌های آن‌ها هم معمولا نترس و با دل و جرات هستند. اگرچه مادران متولد اردیبهشت بچه‌های خود را قوی و شجاع بار می‌آورند اما در عین حال اگر کسی بخواهد کوچکترین صدمه‌ای به فرزندان آن‌ها بزند با قدرت هر چه تمام‌تر مقابل آن می‌ایستند و از فرزندان خود دفاع می‌کنند و نمی‌گذارند بچه‌های‌شان کوچک‌ترین آسیبی ببینند.

 منبع:شهرزاد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان زهرا
12 اردیبهشت 92 13:45
سلام عزیزم میدونم همه جا غیر ممکن هم وجود داره اما من فقط یه مادر اردیبهشتی میشناسم که اصلا مادر خوبی نیست اما همیشه از خودش تعریف میکنه و حتی منت سر بچه هاش میزاره والا چچچچچچچچچچچچچچییییییییی بگم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد