وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 27 روز سن داره

کودک من

شلوار

غذاهای کمکی ماه هفتم

1391/7/29 6:51
نویسنده : وبلاگ کودک من
3,265 بازدید
اشتراک گذاری

هفته اول ماه هفتم با فرنی و حریره بادام شروع می شه. بعضی از بچه ها که فرنی دوست ندارن می توان موز یا سیب رو تو فرنی رنده کرد و یا اینکه به رو پخت و له کرد و به فرنی اضافه کرد. می توان بادام خام رو بعد از اینکه پوستش رو گرفتید خلال کنید و با یه لیوان اب بزارید بجوشه و از صافی عبور بدهید. آب سیب و آب هویج بسیار مناسب است. تهیه فرنی با آرد گندم بعد از ۸ ماهگی  است.

به جاي بادام از پسته نيز ميتوان استفاده كرد كه بسيار خوشمزس البته بعد از يك سال

هفته دوم ماه هفتمهمان برنامه قبلی + سوپ (به قسمت غذای کودک مراجعه کنید) با انواع گوشت. گوشت گوسفند یا گوساله یا مرغ(ران مرغ سرشار از اهن و سینه مرغ سرشار از پروتئین می باشد) یا گوشت بوقلمون و یا گوشت چرخ شده یا ماهی با برنج و جعفری و سیب زمینی و هویج و گوجه فرنگی رنده شده و کره. ابتدا از صافی عبور داده شود و لعاب ان داده شود و بعد از مدتی مواد رو می توان در میکسچر و یا حلیم کوب ریخته و داده شود. روزهای اول مخلوط برنج و گوشت و یکی دو روز بعد هویج و سپس یکی از انواع سبزی ها به آن اضافه شود. برای تنوع بخشیدن به تدریج از انواع سبزی ها مثل جعفری -گشنیز-شوید-کرفس- کدو خورشتی-کدو حلوایی- لوبیا سبز و سیب زمینی می توان استفاده کرد. سبزی های لطیف تر مثل جعفری - گشنیز - شوید - ... ریز شده و در اخر پخت اضافه شود تا دو سه دقیقه بجوشد. به سوپ نباید نمک یا شکر اضافه کرد.

در صورت عدم دسترسی به گوشت می توان از حبوبات استفاده کرد.

هفته سوم ماه هفتم همان برنامه قبلی + پوره انواع سبزیجات(سیب زمینی - هویج و ...) از سیب زمینی سبز رنگ استفاده نکنید چون باعث مسمومیت می شوند. اول سیب زمینی را با شسته و با اب بپزید. سیب زمینی گرم شده رو پوستش را گرفته و رنده شود . با کره و شیر مخلوط تا کاملا یکنواخت شود. اگر سیب زمینی سرد شود ترکیب نشاسته ان تغییر و نشاسته مقاوم نامیده می شود که در روده کوچک غیر قابل هضم و در روده بزرگ قابل تخمیر است. بنابراین باید پوره سیب زمینی گرم تهیه شود. می توان به پوره پودر بادام یا گردو یا زرده تخم مرغ هم اضافه کرد. ( برای وزن گیری)

برای نرم کردن پوره می توان از شیر پاستوریزه- کره و یا هر روغنی یا کمی اب مرغ یا اب گوشت استفاده کرد.

برای پوره هویج مثل پوره سیب زمینی عمل می کنیم . با کمی اب پخته و بعد کره یا روغن زیتون و شیر اضافه می کنیم.

برای پوره سبزیجات می توان انها رو پخت و اب ان را به نوزاد داد.

هفته چهارم ماه هفتم همان برنامه های قبلی با تنوع درسوپ . این هفته زمان استفاده از انواع سبزی ها در تهیه سوپ کودک است.

 لینک غذای کودک به ترتیب ماه

http://koodakeman91.niniweblog.com/cat4.php

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان آیدین
2 تیر 91 4:05
سلام عزیزم وب خیلی جالبی دارین تبریک میگم خوشحال شدم از آشنایی با شما آیدین جون من اصلا لب به هیچ غذایی نمیزنه نمیدونم چیکار کنم میشه راهنماییم کنی چیکار کنم ممنون میشم عزیزم
روژین
7 تیر 91 16:32
عزیزم بچه من هم تقریبا همسن بچه شما است از تجربیات شما بسیار استفاده کردم و با افتخار لینگتون میکنم
مامان امیرحسین ومحیا
24 مرداد 91 14:51
ممنون مامانی مهربون محیا حریره بادوم خوب میخورد ولی فرنی رونه حالا بهش موز اضافه میکنم بهتر دوست داره دستت درد نکنه.کوچولوروببوس
مامان کیان کوچولو
26 بهمن 91 11:00
خیلی جالبه غزیزم واقعاً مرسی از این مطالب
ناهید مامان فاطمه گلی ومحمد رضا
25 اردیبهشت 92 16:41
سلام سپیده خانم بالاخره ما به این قسمت وبتون هم نیاز پیدا کردیم مرسی گلم ادم اینجا که بیاد نیازش از هرجهت براورده میشه
سمیه
5 آبان 92 17:25
برای شروع چقدر بهش بدم ؟
الان تو 6 ماه هست دخمل من


با سلام. شروع غذای کمکی از یه قاشق چایخوری شروع می شه و به مراتب مقدارش رو باید زیادتر کنید. دقت کنید با اضافه کردن مواد جدید بین مواد قبلی باید یه هفته بگذره که اگه کودک نسبت به غذایی حساسیت داره خودش رو نشون بده.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد