وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

طرز درست کردن غذای پرکالری برای کودک

1392/3/7 23:24
نویسنده : وبلاگ کودک من
29,087 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

یه مدت بود دختر 19 ماهه من  بابت دندوناش تب کرد و میلی به غذا نداشت و حسابی وزنش اومد پایین.

تصمیم گرفتم این غذای پرکالری رو درست کنم .

موادی که برای این غذای پرکالری استفاده کردم شامل :

گوشت چرخ شده 2 قاشق غذا خوری - 1 عدد پیاز کوچک - پاستا 2 قاشق غذا خوری - برنج 1 قاشق غذا خوری - کره و نمک مقدار کمی - جو پرک 1 قاشق غذا خوری - سیب زمینی کوچک و آرد حبوبات.

این لینک درست کردن آرد حبوبات است. پیشنهاد می کنم مثل من این آرد رو درست کنید تا موقع درست کردن هر غذایی بهش اضافه کنید.

طرز تهیه آرد حبوبات

پیاز خرد شده رو با کره و گوشت و کمی زردچوبه تفت دادم. برنج و پاستا و جو پرک و سیب زمینی رو اضافه کردم و بعد از چند دقیقه آرد حبوبات و در آخر نمک رو اضافه کردم که اینجور در اومد.

البته شما می تونید بیشتر بزارید تا آبی ازش نباشه ولی چون دخترم بابت درد لثه هاش نمی تونه درست بجوه حالت آبکی و نرم درش اوردم تا اذیت نشه.

لازمه بگم که کالری این غذا خیلی بالاست و اگه بچه هاتون بد غذا هستند 2 یا 3 قاشق هم بخورن کفایت می کنه.

کودک من

دخترم جدیدا یاد گرفته بره تو ویترین اسباب بازی هاش بشینه و من اینو بهونه کردم و تا می رفت داخل کمد بهش می گفتم : یه قاشق بخور تا در کمد رو ببندم و اونم می خورد. بعدش بهم می گفتیم : بای و در رو می بستم و از پشت شیشه براش شکلک در می اوردم.

این شد که دخترم همش رو خورد. نیشخند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (7)

مامان مهدیار
8 خرداد 92 1:47
سلام سپیده جووووون خسته نباشی حتما آرد حبوبات رو درست میکنم ممنون بابت مطالب خوبت ساجده جون رو ببوس ایشاله زود زود خوب بشه
مامان مهدیار
8 خرداد 92 2:06
میگم خدا کنه فردا نهدیار زیاد اذیت نکنه بتونم سیب زمینی زو هم درست کنم

منم حوس کردم

میگم مدتش چند دقیقه باشه؟

میدونی که زیاد با فر کار نکردم وارد نیست


اره می دونم با فر کار نکردی . خخخخخ
20 دقیقه ای آمادست ولی من مدام بهش سر می زدم و این ور و اونورش می کردم.
کژال
8 خرداد 92 8:44
سلام عزیزم . دختر گلت خوبه ؟
مرسی بابت سایت خیلی مفیدت . من رو آخرین پست واسه ات پیام گذاشتم که ایشالا حتما جواب بگیرم.
تولد دخترمه و می خوام واسه اش تولد کفشدوزکی بگیرم ولی هر چی می گردم وسیله هاشو پیدا نمی کنم . خیلی گیر کردم .تو رو خدا راهنماییم کن از کجا بخرم


با سلام و تشکر از محبتتون.
لطفا لینکهای آخر این پست رو ببینید. تمام پستهای کفشدوزکی اخر همین لینک هستند.

http://koodakeman91.niniweblog.com/post1991.php
مامان زهرا
8 خرداد 92 16:53
عزیزم اموزش شربت هم داری


سلام. فعلا نه ولی شاید در اینده باشه.
مامان ایدین
20 خرداد 92 2:42
سلام سپیده جون
اگر پودر 4 یا 5 نوع حبوبات رو با هم قاطی کنیم اشکالی نداره از لحاظ نفخش میگم


سلام خانمی. باید قبلش که حبوبات رو خیس می کنی چند بار آبشون رو عوض کنی. من 3 نوع حبوبات گذاشتم. البته چند وقت پیش یه دکتر تغذیه گفت که با عوض کردن اب حبوبات خاصیتش رو هم از دست می ده. دختر من نفخ بدی نداره و من به غذاش این پودر رو اضافه می کنم ولی بعضی از بچه ها نفخ خیلی اذیتشون می کنه که اون باید خیلی رعایت بشه.
مامان مهساجون و معین جون
18 شهریور 92 19:24
مرسی سپیده جوووووونم کلی بوس برا خودت ودخملی بوووووووووووس بوووووووووووووووووس
مامان مبین
11 شهریور 94 11:03
سلام خسته نباشین برنج تو این غذا باید از قبل پخته باشه یا همین جوری میریزیم خودش میپزه؟
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام .سلامت باشید. برنج رو شسته و به مواد اضافه می کنید. تمام مواد با هم پخته می شن.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد