وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 26 روز سن داره

کودک من

شلوار

حلیم گندم

1392/3/9 19:03
نویسنده : وبلاگ کودک من
6,768 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

بابام همیشه می گفت : از بیرون حلیم نگیرید چون داخلش په می ریزن.  فکر کنم منظورش همون دنبه و یا شایدم چیز دیگه ای باشه و باید ازش سوال کنم. متفکر

همیشه از حلیم بیرون متنفر بودم و عاشق حلیم خونگی هستم و وقتی یکی نذری حلیم می داد می گفتم : ای کاش برای ما هم بیاره. تا اینکه طی یه عملیات غیر منتظره تصمیم گرفتم خودم حلیم درست کنم و با اینکه اولین بارم بود ولی خیلی خوشمزه شده بود و شوشو کلی تعریفم داد. نیشخند و به بهانه دخترم ما هم حلیم خوردیم.

مواد لازم :

گندم : 500 گرم که البته من کمتر از این مقدار گذاشتم.

گوشت گوسفندی که البته می تونید مرغ و یا بوقلمون هم باشه ولی به نظر من گوسفندی خوشمزه تره

پیاز 1 عدد

شیر نصف پیمانه

نمک 1 قاشق چایخوری سر خالی

گلاب مقدار کم

کره 1 قاشق غذاخوری

دارچین و کنجد

گندم رو از قبل گذاشتم خیس خورد و آبش رو عوض کردم و گوشت رو با پیاز و نمک گذاشتم پخت. گندم رو هم اضافه کردم و گذاشتم خوب جا بیفته . ( می تونید داخل دو تا قابلمه جدا گندم و گوشت رو بزارید بپزه) 

کودک من

تو غذاساز ریختم و حسابی میکسش کردم. و بعد از اون ریختم تو قابلمه و شیر و کره و گلاب رو اضافه کردم و دوباره گذاشتم تا جا بیفته.

کودک من

در آخر با دارچین و کنجد و کمی روغن تزیینش کردم.

برای دخترم کمی پودر پسته هم ریختم.

کودک من

کاملا مشخصه کدوم کاسه مال کیه !

شوشو با شکر خورد ولی من شیرین دوست ندارم.

کودک من

کودک من

تجربه ای که من تو درست کردن حلیم بدست اوردم :

1-پیاز رو خرد نکن . یا درسته بزار یا از وسطش نصفش کن تا آخر کار بتونی درش بیاری. (آخه با اینکه تو غذاساز گذاشتم ولی پیازش مشخص بود.)

2- دفعه بعد گندم رو جدا می پزم و تو غذاساز می زارم و بعدش گوشت رو تو غذاساز بهش اضافه می کنم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (8)

آرشیدا خانم
10 خرداد 92 2:03
سلااااااااام سپیده جون اینو بدون وبلاگ واقعا عالی رو داری وبدون که همه ما مامانا دوستت داریم بخاطر کمکهای که به هممون میکنی وبدون که زحمتات بی فایده نیست پس با عشق به کارت ادامه بده و ممنوووووووووووووووونیم ازت و این که نام وبلاگت تو لیست اکثر وبلاگها دخیره شده
مامان محمد و ساقی
11 خرداد 92 0:37
ممنون سپیده جون.دلم خواست درستش کنم


یعنی عالیه. خیلی بهتر از حلیم بیرونه.
سپیده مامان رایان
11 خرداد 92 16:00
سلام چه وبلاگ بامحتوایی... خیلی ممنون... استفاده کردم اساسی... با اجازتون لینکتون کردم.... به دنیای رایان من هم بیاین خوشحال میشیم
مامان مهدیار
11 خرداد 92 17:38
سپیده اون 7 جمله مخرب خیلی کمکم کرد عاشقتتتتتتتتتتتتتم
مامانی رادین جون
12 خرداد 92 0:49
سلام عزیزم خیلی وبلاگ قشنگ و سرگرم کننده ای داری من اگه کاری هم نداشته باشم هر شب اینجا سر میزنم و روحیه میگیرم
با اجازت لینکتون کردم خوشحال میشم که من و رادین و در کنارتون قبل کنین و دوست خودتون قرار بدین
سپیده جون میشه کمک کنید من برای دندونی رادین یه سری تم هارو سر زدم توی وبلاگت فقط نمی دونم چیکار کنم و چه جوری سفارش بدم و کجا برم و اینکه بعضی چیزار و می خوام خودم طراحیکنم ولی نمیدونم با کی در میون بزارم خوشحال میشم کمک کنی


با سلام و خدا رو شکر که وبلاگ کوچک من مورد قبول شما واقع شده ولی ادرس نزاشتید تا شما رو لینک کنم.
در مورد جشن دندونی راستش من زیاد اطلاعی در مورد فتوشاپ ندارم و اینو می دونم که دوستان به کسانی که تم درست می کنند می سپارن تا براشون درست کنند و فقط کاری که از دست من بر اومده همین مطالبی هست که تو ایده های جشن دندونی گذاشتم.
با سپاس
مامانی رادین جونی
12 خرداد 92 2:33
ببخشید عزیزم این هم آدرس ما

شما کسی و سراغ نداری که بتونه طراحی کنه از دوستان باشه و نمونه کار هم داشته باشه که بشه از نزدیک دید و نظر داد


خانمی بازم فراموش شد ادرس بزارید.
بله سراغ دارم.
مامان زهرا
12 خرداد 92 3:11
نوش جونت عزیزم معلومه تو رزیمی هاااااااا


ههههههه
مریم
5 دی 93 2:19
سلام سپیده جون خسته نباشی ممنون از این همه زحمتی که می کشی منم شوهرم روی پروژه غذای کودک کار می کنه باید بگم یه سر به وبلاگت بزنه. راستی من تو فروشگاه اینترنتی که دارم یه ماهیتابه مخصوص کودک دارم که فکر کنم نظرتو جلب کنه اگه خوب بود به بقیه دوستان پیشنهاد بده سپاس
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد