وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 27 روز سن داره

کودک من

شلوار

خواص پوست پرتقال و گرفتن تلخی آن

1392/3/21 18:36
نویسنده : وبلاگ کودک من
5,681 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

در مورد خواص پوست پرتقال مطالبی رو خونده بودم و تصمیم گرفتم که دیگه پوست پرتقال و یا نارنج رو دور نریزم.

اگه می خواین پوست پرتقال و یا نارنج رو برای پلو و یا تزیین و یا مربا و یا ... استفاده کنید اول باید تلخی اونو بگیرید.

پرتقال رو جوری پوست بگیرید که تا انجا که ممکنه سفیده به پوست نباشه.

کودک من

مثل من یه پرتقال کوچک و خشک برندارید تا خلال هاتون اینطور نا منظم نشه. زبان

کودک من

حالا روی اونا آب می ریزید و می زارید رو اجاق و وقتی به جوش اومد آبش رو عوض کنید و دوباره همین کار رو تکرار کنید. تا 2 و یا 3 بار. وقتی پوست ها نرم شد داخل آب سرد بزارید تا 24 ساعت . در طول این 24 ساعت هم مرتب آبش رو عوض کنید.

کودک من

من اونا رو خشک کردم تا توی پلو و تزیین اون بتونم ازش استفاده کنم.

وای چه عطری به هویج پلو من داد . خوشمزه

کودک من

تو همشهری اینا رو نوشته بود :

حتی با پوست پرتقال هم می تونید دمنوش درست کنید که در طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم اعصاب است. و همین طور دارای خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی و ضد باکتری است. تازه از بروز سرطان و تومور هم جلوگیری می کنه. سرفه، آسم، سرماخوردگی و هر بیماری تنفسی که بر اثر وجود خلط در سینه ممکن است به وجود آید را درمان می‌کند. اشتها را افزایش می‌دهد.

طرز تهیه دمنوش پرتقال:

حدود یک قاشق غذاخوری پوست درشت خرد شده پرتقال را درون آب تازه جوش بریزید و پس از 15- 10 دقیقه آن را میل کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

من
22 تیر 92 13:20
واقعا وبلاگت عالیه زود زود به روز رسانی کن
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد