وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 1 روز سن داره

کودک من

شلوار

هویج پلو با پوست پرتقال

1392/3/22 3:02
نویسنده : وبلاگ کودک من
6,745 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

نگین چرا اینبار همه پستهاش مربوط به غذا شده !

زهرا خانم بعدا خودت باید جواب بازدید کننده ها رو بدی .

مواد لازم :

برنج 3 پیمانه - هویج 6 عدد متوسط -خلال پوست پرتقال به دلخواه - نصف سینه مرغ - پیاز 1 عدد - نمک و فلفل و پوب دارچین و زعفران و لیمو عمانی به مقدار لازم.

اول کار پیاز و سینه مرغ و لیمو عمانی و نمک و زردچوبه و فلفل رو گذاشتم بپزه.

کودک من

معمولا هویج رو رنده می کنم ولی اینبار به این شکل نگینیشون کردم.

کودک من

هویج ها رو با پیاز و روغن تفت دادم تا طلایی بشه.

کودک من

سینه مرغ رو بعد از پخت ریش ریش کردم و با زعفران دم کرده به مواد اضافه کردم و کمی آب مرغ هم به مواد ریختم.

کودک من

1 عدد هم موسیر رنده کردم.

کودک من

وای چه عطری بهش داد این موسیر الیگودرز خوشمزه

و در آخر خلال پوست پرتقال رو اضافه کردم. حتما پستشو بخونین که چطور تلخی پوست پرتقال گرفته بشه.

کودک من

ته دیگش رو ته دیگ کنجدی گذاشتم.

حالا لایه لایه مواد رو لای برنج می ریزم و می زاریم دم بکشه. من معمولا در آخر وقتی برنج دم کشید روغن داغش نمی دم. می دونید که چرا ؟ خجالت ولی اگه مهمان داشته باشم که دیگه مجبورم بدم.

کودک من

یعنی این خلال پوست پرتقال یه عطری به برنج داد که نگو

مخصوصا وقتی زیر دندون می رفت عطر پرتقال رو حس می کردی.

البته ته دیگش هم خود برنج بود و هم ته دیگ کنجدی . از این بابت این شکلی شده.

کودک من

وای با ترشی سیر 4 ساله خوشمزهخوشمزهخوشمزه

کودک من

لینکهایی که شاید دوست داشته باشید...

بادمجان پلو  کودک من

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

لاله
22 خرداد 92 17:22
سلام عزیزم خصوصی
پارسیس
22 خرداد 92 20:44
سلام . وبلاگ قشنگی داری . می خواستم بدونم حاضری با هم تبادل لینک کنیم ؟ در هر صورت جواب بده . پارسیس
مرجان
23 خرداد 92 2:07
سپیده جون شناختی؟ لینکت میکنم خوشحال میشم به من سر بزنی و لینکم کنی


البته که شناختم استاد. با افتخار لینک شدید.
نیلوفر
23 خرداد 92 17:45
آپ نمیکنییییییییییییییییییییییییییییی
چیکار کنم بد عادت شدم هر روز یه آپ جدید


آپ کردمممممم. خودم هم عادت کردم به هر روز آپ کردن
مریم--------❤
24 خرداد 92 20:42
به به چه خوشمزه
لطفا بیشتر تو موضوغ تزیینات-کاردستی آپ بفرمایید


چشمممممم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد