وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

بفرمایید مربای زرد آلو

1392/3/23 18:47
نویسنده : وبلاگ کودک من
2,752 بازدید
اشتراک گذاری

الان فصلشه

دیروز درستیدم.

کودک من

 مواد لازم برای مربای زردآلو:

زردآلو 1 کیلو یا زردآلو 1 پیمانه (مال من بیشتر بود) - شکر 500 گرم یا شکر 1 پیمانه - آب لیمو به مقدار کم - آب 1 لیوان و وانیل مقدار کم.

زردآلوها رو شستم و دو نیم کردم و هسته ی آنها رو گرفتم و پوست زردآلوها رو آروم جدا کردم.

کودک من

هسته های زردآلوها رو شکندم و مغزشون رو در اوردم. آروم پوستشون رو جدا کردم. می تونید برای 5 دقیقه تو آب ولرم بزارید بعد پوستشون رو جدا کنید. من که راحت جداشون کردم.

کودک من

بعد خلالشون کردم.

کودک من

داخل قابلمه شکر و آب رو گذاشتم تا جوش بیاد و از صافی عبورش دادم و دوباره گذاشتم روی حرارت تا قوام بیاد. (می تونید از صافی هم عبور ندید)

زردآلوها و خلال زردآلو رو ریختم داخل آب و شکر و وقتی جوش اومد بعد از 10 تا 15 دقیقه مربا آمادست. وانیل خیلی کم به اندازه 2 قطره و کمی هم آبلیمو اضافه کردم و از روی حرارت برداشتم و گذاشتم تا خنک بشه.

مامانم قبلا می گفت : آبلیمو می ریزیم تا مربا شکرک نزنه.

کودک من

و در آخر این شد.

چون زردآلوهای من ترش بودن مربا ملس شده بود. مامانم که خیلی دوست داشت و خوشش اومد.

شما می تونید از زردآلوهای بزرگ و شیرین استفاده کنید.

کودک من

بعد از آماده شدن داخل شیشه بزارید و درون فریزر و تا 2 سال هم می مونه ولی داخل دمای یخچال ماندگاریش کمه.

کودک من

اگه بخواین مارمالاد زردآلو درست کنید می تونید بعد از قوام اومدنش میکسش کنید و دوباره بزارید تا چند تا جوش بزنه که حسابی غلیظ بشه و برای کیک استفاده کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان علی خوشتیپ
28 خرداد 92 9:43
ممنون سپیده جون.حتما قرار میدم تو وب آشپزی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد