وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 26 روز سن داره

کودک من

شلوار

حقایق تلخ را از کودک‌تان پنهان نکنید

1392/4/2 1:42
نویسنده : وبلاگ کودک من
1,556 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

بعضی پدر و مادرها در صحبت کردن با فرزندشان یا در جواب‌هایی که به سوال‌های او می‌دهند سعی می‌کنند همه چیز را ایده‌آل و خوش‌آیند جلوه دهند. پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد بهتر است، بعضی از واقعیت‌ها اگرچه چندان هم دلپذیر نباشد، از همان اولین سال‌های زندگی به کودک گفته شوند. مطالعه‌ای که در اروپا انجام شده نشان می‌دهد پدر و مادرها حقیقت و رفتارهای ناشی از ناتوانی یا جبر را در برابر کودکان با دلایل عقلی توجیه می‌کنند و تحت کنترل خودشان نشان می‌دهند. مثلا اگر پدر شب، خسته از سر کار به خانه بیاید و کودک بخواهد با او بازی کند، پدر به جای اینکه حقیقت را بگوید که خسته است و نمی‌تواند بازی کند می‌گوید: «الان که وقت بازی کردن نیست!» یا مثلا اگر کودک‌تان از شما چیزی بخواهد که خرید آن اقتصادی نباشد به جای بهانه آوردن و دلیل تراشی بهتر است با زبان خودش به او توضیح بدهید که توان مالی خرید آن را ندارید.  به این ترتیب شما کودک‌تان را برای مواجه شدن با جهانی آماده می‌کنید که در آن همه چیز در اختیار شما نیست و شما هر چه را که بخواهید به دست نمی‌آورید. اگر این کار را نکنید و به کودکان‌تان یاد ندهید که هر کس در زندگی مشکلاتی دارد که حتی ممکن است خیلی از آنها حل نشدنی باشد، او چند سال بعد ممکن است دچار سرخوردگی، حسرت یا افسردگی‌های دوران کودکی شود.

 منبع : شهرزاد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

ميثم
2 تیر 92 13:00
وبلاگ زيبايي داري
mina
2 تیر 92 15:19
من از این به بعد همیشه بهت سر میزنم کد بانو
فاطمه و فائزه ❤♫ ♥ زويشا ♥ ♫❤
2 تیر 92 19:31
ای کاش که همنشین گلها باشیم از نسل بزرگ موج و دریا باشیم ای کاش که در رکاب آقا یک تن از سیصد و سیزده نفر ما باشیم عيدميلاد گل نرگس بر شما و خانواده گرامي مبارك....شاد و سلامت باشيد
مامانی درسا
3 تیر 92 2:32
عزیز دلم سپیده جون خیلی خیلی وبت خوب شده دستت درد نکنه خیلی زحمت میکشی
مامان آرتین
4 تیر 92 0:19
سلام عزیزم آرتین ما تو مسابقه نی نی وبلاگ شرکت کرده لطفا با ارسال عدد 100 به شماره 20008080200به اون رای بدین ما به رای شما احتیاج داریم
شهین مامان نوید نوین
4 تیر 92 2:41
سلام سپیده جون قبول باشه خانومی خیلی خوشحال شدم از نزدیک دیدمتون عکسای تولد گذاشتم اگه خواستین بزراین تو وبلاگ
شهین مامان نوید نوین
4 تیر 92 2:45
راستی یادم رفت بهت اینو بگم می تونی برام بازی انگری برد پرنده های خشمگین پیدا کنی بزرایش تو وبلاگت دانلود کنم نوید ازم میخواد هر چی دانلود میکنم اجرا نمی شن منونم میشم دوست من
علي خوشتيپ
4 تیر 92 18:44
سلام خاله جون.من تو مسابقه نی نی شکمو شرکت کردم اگه از عکسم خوشتون اومد کد 118 رو به شماره 20008080200 اس ام اس کنید. ممنون
♥مامان آمیتیس♥
4 تیر 92 19:16
سلام دوست عزيزم میشه 106 رو به شماره 20008080200 اس ام اس کنید و به دخترم که تو جشنواره تابستانه شرکت کرده رای بدین.... ممنون از لطفتون
فهيمه
5 تیر 92 11:52
ممنون عزيزم . مطلب مفيدي بود
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد