وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

حلوای خرما با شیر

1392/4/24 0:50
نویسنده : وبلاگ کودک من
21,735 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

در پستهای قبل حلوای خرما درست کردم که بسیار ساده و معمولی بود ولی امروز حلوای خرما با شیر برای افطار همکاران درست کردم که خیلی خوششون اومد و همه دستورش رو ازم می پرسیدند.

لازمه بگم که این نوع حلوا سنگین هست و چند قاشق خوردم دیگه نتونستم شام بخورم و معمولا برای دادن خرما به دخترم به این شکل درست می کنم.

هسته خرما رو جدا کردم و خرما رو با شیر گذاشتم گرم بشه. اصلا به خرما روغن اضافه نکنید و همین شیر کفایت می کنه. من برای این مقدار خرما 1 لیوان شیر ریختم که تمامش به خورد خرما رفت.

کودک من

1 قاشق غذاخوری زعفران و گلاب اضافه کردم و همه رو با هم مخلوط کردم.

کودک من

خرما رو داخل دیس پهن کردم.

کودک من

به مقدار 2 پیمانه آرد رو داخل روغن تفت دادم تا بوی خامی آرد از بین بره. اگه دوست داشتید که آرد تیره تر بشه می تونید بیشتر روی حرارت بزارید و تفت بدید.

آرد رو روی خرما پهن کردم.

کودک من

پودر نارگیل روی آرد ریختم.

کودک من

و کنجد رو هم اضافه کردم. می تونید پودر چهار مغز بریزید.

کودک من

و در آخر با خلال پسته و گردو تزیین کردم.

کودک من

نوش جان. التماس دعا.

کودک من

لینکی که شاید دوست داشته باشید.

کودک من

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد