وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 25 روز سن داره

کودک من

شلوار

موسیقی تند موجب افزایش ضربان قلب کودک می‌شود

1392/4/25 1:17
نویسنده : وبلاگ کودک من
1,397 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

یک روان پزشک با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد شنیدن موسیقی با صدای بلند موجب اختلال شنوایی در کودکان می‌شود، گفت: کاهش شنوایی در نوزادنی که مادرانشان با صدای بلند موسیقی گوش می‌دهند شیوع بیشتری نسبت به سایر نوزادان دارد.

 

آزاده ملکیان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه در پایان هفته بیستم حاملگی قدرت شنوایی جنین تکمیل می‌شود، اظهار کرد: جنین صداهای اطراف از جمله موسیقی را به خوبی می‌شنود و شنیدن موسیقی آرام و ملایم بخش برای مادر و جنین مفید است.

 

وی با اشاره به اینکه تحقیقات نشان می‌دهد که جنین تا 12 ماهگی قادر است موسیقی و صداهایی که به صورت مکرر در دوران حاملگی مادر شنیده را تشخیص دهد، اضافه کرد: شنیدن موسیقی برای جنین آرام بخش است اما موسیقی باید از ریتم مناسب برخوردار باشد و گوش دادن به موسیقی‌های پر تنش به مادران باردار توصیه نمی‌شود.

 

این متخصص اعصاب و روان با بیان اینکه گوش دادن به موسیقی باید با صدای کم، یک یا دو بار در روز و حداکثر به مدت یک ساعت باشد، افزود: جنین زمان خواب و بیداری مشخصی دارد و گوش دادن به موسیقی نباید تداخلی با زمان خواب جنین داشته باشد و باید تشخیص مادر در زمان بیداری او باشد.

 

وی با بیان اینکه صداهای بلند بر روی شنوایی جنین و کودک اثرات منفی دارد، اضافه کرد: گوش دادن به موسیقی‌های تند استرس و ضربان قلب کودکان را افزایش می‌دهد.

 

این روان پزشک با بیان اینکه گوش دادن به موسیقی در دوران بارداری ابزار خوبی برای افزایش قدرت تشخیص صداها در دوران نوزادی و کودکی است، تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد گوش دادن به موسیقی در سن 4 تا 6 سالگی قدرت یادگیری ریاضیات را در کودک افزایش می‌دهد.

 

ملکیان افزود: موسیقی ملایم علاوه بر آرامش جنین موجب کاهش فشارهای عصبی مادر نیز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد شنیدن موسیقی با صدای بلند موجب اختلال شنوایی در کودکان می‌شود، گفت: کاهش شنوایی در نوزادنی که مادرانشان با صدای بلند به موسیقی گوش می‌دهند شیوع بیشتری نسبت به سایر نوزادان دارد.

 

این روانپزشک با اشاره به اینکه گوش دادن به صوت قرآن و تلاوت آن نیز تاثیر مثبتی در مادر و نوزاد دارد، خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای مادر در دوران بارداری نیاز معنوی است و روان پزشکان گوش دادن به صوت قرآن را به عنوان یک ابزار غیر دارویی معنوی توصیه می‌کنند.

منبع:شهرزاد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد