وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 26 روز سن داره

کودک من

شلوار

چه مسواکی برای کودکان مناسب است

1392/5/11 2:43
نویسنده : وبلاگ کودک من
2,025 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

 

احمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهارداشت: مسواک مناسب برای کودکان مسواکی است که الیاف آن نرم بوده و سر مسواک کوتاه باشد و هرچه سن کودک کمتر باشد باید دسته مسواک ضخیم‌تر باشد.

معاون آموزش تخصصی دانشکده دندانپزشکی تهران افزود: الیاف مسواک بزرگسالان باید نرم تا متوسط باشد و سطح الیاف مسواک که با دندان در تماس است دارای تیزی نباشد.

متخصص دندانپزشکی ادامه داد: الیاف مسواک باید دارای نظم باشند؛ یا در یک سطح باشند یا برشی منظمی داشته باشند.

معاون آموزش تخصصی دانشکده دندانپزشکی تهران تصریح کرد: افرادی که تحت درمان ارتودنسی ثابت هستند و دندان‌هایشان با سیم پوشانده شده است باید از مسواک‌های مخصوص ارتودنسی استفاده کنند چراکه سطح الیاف این مسواک‌ها در محل وجود سیم‌ها برش خورده تا بتواند سطح دندان را بهتر تمیز کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: این افراد باید از مسواک‌های بین دندانی که به صورت کوچک و مخروطی شکل هستند برای پاک کردن بهتر دندان‌ها استفاده کنند.

جعفری افزود: سطح الیاف مسواک ممکن است مدل های مختلفی داشته باشد که این مدل‌های مختلف به منظور پاک کردن سطوح جونده و بین دندانی یا سطوح پشتی آخرین دندان مثل دندان عقل کاربرد دارد.

معاون آموزش تخصصی دانشکده دندانپزشکی تهران ادامه داد: نکته اصلی در بهداشت دهان و دندان، نحوه مسواک زدن، تعداد دفعات و زمان مناسب آن است و شکل الیاف یک موضوع کمکی در کنار آنهاست

منبع:شهرزاد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

طراح وبلاگ
11 مرداد 92 14:46
سلام وبلاگ قشنگی دارین. اگه میخواین قالب وبلاگتون مخصوص خودتون و با عکس های انتخابیتون طراحی شه به پیج http://ghalebe-weblog.blogfa.com سر بزنید. به 10 نفر اول 4000 تومان تخفیف داده میشه
ناهید
11 مرداد 92 19:12
سلام سپیده جون یه سوال داشتم. من میخوام واسه نی نی ام یه وبلاگ تو نی نی وبلاگ درست کنم. همه مراحل شو درست انجام میدم و کد امنیتی هم درست میزنم اما همیشه خطای کد امنیتی میده و میگه کد امنیتی درست وارد نشده. نمیدونم باید چی کار کنم. ممنون میشم کمکم کنید.


سلام ناهید جان. شاید درست مراحل رو انجام ندادید. با اینحال دقیق نمی دونم مشکل کار کجاست که بتونم کمک کنم.
م
12 مرداد 92 19:52
سلام دوست دارم با وبلاگ زيبا شما تبادل لينك كنم. وبلاگتون بسيار زيباست ابتدا من را با اسم اس ام اس و جوك لينك كنيد و سپس خبرم كنيد چي لينك كنم باي
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد