وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 27 روز سن داره

کودک من

شلوار

کرم زعفرانی

1392/6/18 16:06
نویسنده : وبلاگ کودک من
2,098 بازدید
اشتراک گذاری

امروز برای دختر ١ سال و ١١ ماهم دسر کرم زعفرانی درستکردم که خیلی استقبال کرد. پیشنهاد می کنم شما هم برای کوچولوهاتون درست کنید. خیلی خوشمزست.

;

مواد لازم : شیر ١ لیوان - زعفران دم کرده ٣ ق غ - شکر ٣ ق غ - ٢ عدد ورقه ژلاتین (یا پودر ژلاتین ) - خامه ٤ ق غ - گلاب ٢ ق غ - وانیل به اندازه نوک قاشق

طرز تهیه :

ورقه های ژلاتین رو با نصف لیوان آب ولرم حل کردم. شیر و زعفران و شکر رو با هم حل کردم و گذاشتم تا جوش بیاد. وانیل و گلاب رو اضافه کردم و وقتی زیر اجاق رو خاموش کردم ورقه های ژلاتین کهآب کردم رو بهش اضافه کردم و گذاشتم تا شیر کاملا سرد بشه. دقت کند باید کاملا سرد بشه.

خامه رو تو کاسه ریختم و کمی از شیر که سرد شده بود به خامه اضافه کردم و هم زدم تا یکدست بشه. بعد به شیر که دیگه کاملا سرد شده بود اضافه کردم و هم زدم تا کاملا یکدست بشه و گذاشتم تو یخچال تا خودش رو بگیره. یه ٤ ساعت طول می کشه تا خودش رو بگیره.

برای بچه ها خیلی خوبه. مخصوصا برای کوچولوهایی که اهل لبنیات نیستن.

می تونید مقدار مواد رو زیادتر کنید و داخل قالب سیلیکونی بریزید. 

;

;

لینک زیر رو هم ببینید . . .

کودک من

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد