وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 27 روز سن داره

کودک من

شلوار

ته چین مرغ و بادمجان

1392/7/7 23:47
نویسنده : وبلاگ کودک من
3,534 بازدید
اشتراک گذاری

امروز برای ناهار ته چین مرغ و بادمجان درستیدم که بسیار مورد توجه شوهری و خواهر شوهرها قرار گرفت.

کودک من

مواد لازم :

برنج 3 پیمانه - نصف سینه مرغ - تخم مرغ 3 عدد- ماست 2 ملاقه - پیاز 1 عدد - بادمجان 3 عدد -نمک و زردچوبه و زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه :

نصف سینه مرغ رو با نمک و زردچوبه و یپاز و یه چوب دارچین گذاشتم بپزه. تو این فاصله بادمجان ها رو پوست گرفتم و برش دادم و نمک زدم.

کودک من

 

بعد سینه مرغ رو ریش ریش کردم. (آب مرغ رو دور نریزید )

کودک من

برنج رو که از قبل خیس دادم رو تو آب و نمک در حال جوش ریختم ولی برنج نباید خیلی شل باشه و کمی باید زنده باشه. برنج رو آبکش کردم. 

تو یه کاسه 2 تا زرده تخم مرغ + یه تخم مرغ کامل رو شکوندم. آخه سفیده باعث چسبندگی می شه. ماست و زعفران و کمی نمک هم اضافه کردم و هم زدم.

کودک من

برنج آبکش رو داخل مواد ریختم و هم زدم.

کودک من

قابلمه رو چرب کردم و کمی از برنج رو داخلش ریختم و با پشت قاشق فشار دادم.

کودک من

حالا مرغ ریش ریش شده رو اضافه کردم . . .

کودک من

و بعد بادمجان های سرخ شده رو روی اونا گذاشتم.

کودک من

بقیه برنج رو هم روی مواد ریختم و با شعله ملایم در حدود 1 ساعت و نیم گذاشتم.

کودک من

روی اون هم کره تکه شده گذاشتم تا به قول شوهری خشک نشه. هر چند مخالفم .

کودک من

در آخر داخل یه بشقاب برش می گردونیم.

و این شد ته چین بنده

قبل از خاموش کردن اجاق دیدم برنج کمی خشک شده و از اون آب مرغ که گفتم دور نریزید به اندازه نصف ملاقه روی برنج ریختم که خیلی هم لذیذ شد.

کودک من

برای تزیین روی اون هم پیاز رو رنده کردم و زرشک رو که از قبل خیس دادم تفت دادم و گلبرگ بعدی هم کشمش هست. دستور اصلیش داخلش زرشک و هویج هم داشت که چون شوهری زرشک دوست نداره اضافه نکردم و هویج هم در منزل موجود نبود.

اگه کمی از مرغ ریش ریش شده رو برای تزیین دور ته چین نگه دارید بهتره تا مثل من دورش بهم ریخته نشه.

کودک من

منبع: با اندکی تغییر از وبلاگ "آشپزیهای مامانم"

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان علی خوشتیپ
8 مهر 92 13:45
عالیهههههههههههههه کلی لذت میبرم میبینم دستورامونو درست میکنید...حتما عکسشو توی وبمون میذارم راستی فرصت شد حلوای شیر رو هم فردا میفرستم...ببخش عزیزم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد