وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

آبگوشت انار

1392/7/29 1:53
نویسنده : وبلاگ کودک من
2,171 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

چند وقت پیش انار گرفتیم و به ذوق شیرین بودن شروع به دون کردن شدم. ولی ترش بودند و اونم چه ترشی. منم تصمیم گرفتم آبشون بگیرم و این آبگوشت رو درست کنم.

همیشه آبگوشت رو داخل دیگ های سفالی درست می کنم. به نظرم مزه اش تو این دیگ ها خیلی خوشمزه تره. آبگوشت رو که همه بلدن چه جوری درست می شه ولی برای آبگوشت انار علاوه بر نخود از لوبیا سفید هم استفاده می شه. به این ترتیب که نخود گرد و لوبیا سفید رو گذاشتم خیس بخوره. پیاز و گوشت رو یه تفت دادم . با نخود و لوبیا سفید و سیب زمینی و زردچوبه و فلفل گذاشتم ملایم بپزه. بعضی ها تو آبگوشت پیازهای کوچیک پاک شده می ریزن. منظورم پیاز کوچک درسته. خیلی زیبا و خوشمزه تر می شه. بعد از پخت تمام مواد رب رو تو روغن تفت و به مواد اضافه می کنیم. مامانم رب گوجه رو تفت نمی ده و همین جوری به مواد اضافه می کنه و همیشه نمک رو آخر می ریزه. البته من بجاش گوجه رنده کردم و به مواد اضافه کردم. در آخر آب انار رو می ریزیم. اگه می خواین ترش بشه که باید مقدار آب انار زیاد باشه. آبگوشت من ملس در اومد که مورد پسند واقع شد.

اگه دستگاه آب انار گیر ندارید می تونید وقتی انارها رو دون کردید داخل غذاساز بریزید و بعدش از صافی عبور بدید.

یه نکته : انار سرد مزاجه و بعدش حتما آب جوش نبات بخورید.

کودک من

اینم لینک آبگوشت کشک (روی تصویر کلیک کنید)

کودک من

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

شادی
29 مهر 92 1:40
سلام سپیده جون ممنون که به وبلاگم سر زدی....با کمال میل موافقم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد