وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 26 روز سن داره

کودک من

شلوار

یکی مال تو یکی مال من

1392/8/5 9:57
نویسنده : وبلاگ کودک من
3,817 بازدید
اشتراک گذاری

ساجده از کوچیکیش یه عادتی داره که وقتی خوراکی می خوره به دیگران هم تعارف می کنه. وقتی بهش می گم به فلانی بده و بگو بفرما اونم می ره و بهش می ده . فکر می کردم الان که 2 سالش هست این عادت کم کم از بین بره و یه جورایی با توجه به اقتضای سنشون حس مالکیت بهشون دست بده . تنها چیزی که به هیچ عنوان به کسی تعارف نمی کنه لواشک هست. حالا حساب کنید منم عاشق لواشک و گاهی دو تامون از سرش دعوامون می شه. خجالت

تا اینکه یه بازی از سایت ترجمه کردم بنام :

یکی مال من یکی مال تو !

وقتی اسمش رو دیدم یاد تدریس I have an apple, half for you & half for me افتادم. اونجا یه سیب رو دستمون می گرفتیم و برا بچه ها این شعر رو می خوندیم . بگذریم . . .

پیگیر اهداف این بازی شدم که واقعا این بازی چه هدفی رو می خواد دنبال کنه؟ می گفت که این بازی برای بچه ها 24 تا 30 ماهه است و شما می تونید از هر چیزی برای این بازی استفاده کنید. مثل : دکمه - مداد شمعی - کشمش و چیزای دیگه. من از این دراژه های رنگی استفاده کردم. (ساجده تازه رنگ سبز رو یاد گرفته و فقط اون سبزهاشو جدا می کرد. راستی برای آموزش رنگها هم اینا خوبن)

کودک من

بهش مقداری از این دراژه ها دادم و ازش خواستم که بین منو و خودش تقسیم کنه. اولش متوجه نمی شد قسمت کردن یعنی چی و براش گفتم : مامانم یکی مال تو یکی مال من. دوباره یکی مال تو یکی مال من. اونم تا سهمشو بهش می دادم می خورد و منم مثل اون سهم خودمم رو خوردم. (شاید این ایده برای بچه های بدغذا خوب باشه)

کودک من

تو سایت نوشته بود می تونید بچه های کوچکتر دیگه رو هم دعوت به بازی کنید و یه بازی گروهی رو انجام بدید. مثلا یه گروه 3 نفری و کودک شما یاد می گیره که چیزها رو بین 3 نفر تقسیم کنه. و البته این بازی برای معرفی کردن اعداد هم مفیده.

کودک من

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

خواهرفرناز
5 آبان 92 10:23
چه جالبهههه
مامان علی خوشتیپ
5 آبان 92 12:51
آفرین به مامان خلاق و دختر مهربون


mahtab
5 آبان 92 16:52
چه جالب!
مریم مامان دونه برفی
6 آبان 92 10:30
سلام عزیزم
چه خوب که عکسهای ساجده جون رو هم گذاشتین .
چه نازی هم داره دخملی .خدا حفظش کنه .


سلام خانمی.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد