وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 1 روز سن داره

کودک من

شلوار

رفتار اجتماعی کودک

1391/7/28 20:09
نویسنده : وبلاگ کودک من
2,056 بازدید
اشتراک گذاری

فرزند شما اجتماعی بودن را می پذیرد و علاقه زیادی به ملاقات با دیگران دارد. واکنش های او با شما بطور فزاینده ای جامع و کامل شده و یاد می گیرد که مفاهیم و عبارات را درک کند و آنها را در مهارتهای ارتباط با دیگران بکار برد. لمس کردن - لبخند زدن و همه تماس ها بطور حیاتی باعث شاد شدن فرزندتان می شود.

6-8 ماهگی:

در این سن کودک از رفت و آمد و نزدیکی با دیگران لذت می برد. تمایل دارد دوستان جدیدش را لمس و از بازی های اجتماعی مثل زیر چشمی نگاه کردن و یا بازی "دید" لذت می برد. سعی می کند با دیگران ارتباط برقرار کند و حرکات آنها را تقلید کند و از مکالماتی که با حرکت دست باشد لذت می برد و شما باید به عکس العمل او جواب دهید و به او بفهمانید که واکنش اجتماعی در فعالیت 2 نفره است.

١٢-٨ ماهگی:

او الان بنام خودش عکس العمل نشان می دهد و معنی کلمه "نه" را می داند و می داند که این کلمه یعنی اینکه این کار را انجام نده اگرچه ممکن است انجام دهد. او مهربان است و نیاز دارد که با شما ارتباط نزدیکتری داشته باشد. مثل: بغل کردن و یا لبخندی از روی صمیمیت. با بعضی از آداب و رسوم مانند "بای بای " کردن آشنا می شود و سعی می کند مانند آن را تقلید کند. اسباب بازیهایش را به آرامی پرتاب می کند.

12-15 ماهگی:

توانایی اجتماعی بودن او گسترش می یابد و از بودن در گروه لذت می برد. مخصوصا وقتی بتواند از مکالمات پیروی کند. علی رغم استعدادش هنوز نیاز دارد که با مادر باشد. برای آرامش و امنیتش. اغلب وقتی افراد جدید را ملاقات می کند به شما نگاه می کند. می تواند چند کلمه بگوید و چیزی را از شما تقاضا کند و وقتی چیزی را برایش انجام دادید تشکر کند. دوست دارد مه مفید باشد و از شرکت در کارها لذت می برد.

15-18 ماهگی:

او دوست دارد که وظایف روزانه اش را خودش انجام دهد و مستقل باشد. نشان می دهد که خانواده و اسباب بازیهایش را دوست دارد. از رفتار بزرگترها تقلید می کند. علی رغم اجتماعی بودن گاهی اوقات تمایل دارد که به تنهایی بازی کند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد