وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

پنکیک کدوحلوایی

1392/8/19 16:41
نویسنده : وبلاگ کودک من
3,333 بازدید
اشتراک گذاری

 

-2پیمانه آرد 
-2قاشق غذاخوری شکر 
-1 و سه چهارم پیمانه شیر 
-یک دوم پیمانه کدوحلوایی پخته له شده 
-1تخم مرغ بزرگ 
-2قاشق روغن مایع یا زیتون بی بو 
- پودر نارگیل یا بادوم یا پسته درصورت تمایل. 


طرزتهیه: 
مواد خشک رو باهم مخلوط کنین و آروم آروم شیر رو اضافه کنین و هم بزنین. بعدشم روغن و کدوحلوایی رو اضافه کنین و حسابی هم بزنین تا یکدست بشه. کف یه ماهیتابه ی کوچیک رو بعد از داغ شدن یه کم روغن بزنین. فقط به حدی که یه ذره چرب بشه و بعدش با یه ملاقه از این مایه بریزین کف ماهیتابه و بچرخونینش تا بصورت یه دایره دربیادش و همه جای اون یکسان بشه. بعد بزراین روی حرارات و منتظر بمونین تا روش حباب ظاهر بشه و بپزه . بعدش با کفگیر اون رو برگردونین و اون طرفش رو هم 2-3 دقیقه حرارت بدین تا حسابی بپزه. بعد از پختن هم میتونین روش رو از پودرهایی که دارین بریزین و به نی نی گلتون بدین نوش جون کنه. 

این روش مال وقتی هست که بدون قالب میخواین درست کنین ولی اگه قالب دارین میتونین قالب رو بزارین کف ماهیتابه و مایع رو بریزین توش بعد که خودشو گرت قالب رو بردارین و برش گردونین

تذکر1: برای نی نی های زیر یکسال فقط از زرده تخم مرغ استفاده کنین. 
تذکر2: می تونین یه مقدار آب و شکر رو بزارین روی حرارت تابصورت شربت دربیاد و بعدش یه مقدار کدوحلوایی پخته له شه بریزین توش و با یه کم دارچین خوشبوش کنین و خوب هم بزنین تا مثل سس غلیظ بشه و بعد از پخت پنکیک ها اون رو بریزین روش و بعد پودرها رو روش اضافه کنین.
با تشکر از مامان تینا و رایان
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد