وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 26 روز سن داره

کودک من

شلوار

آموزش درست کردن شمع هندوانه ای

1392/9/27 8:44
نویسنده : وبلاگ کودک من
5,840 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

لوازم مورد نیاز:
    فتیله
    پارافین جامد یا معمولی
    رنگ شمع ( سفید - قرمز - سبز )
    اسید اسئارین
    روغن مایع یا پارافین مایع
    پنبه
    ظرف مخصوص آب کردن پارافین

برای شروع ابتدا قالب مورد نظرمون رو با پنبه آغشته به روغن، چرب می کنیم ( خیلی کم ) سپس فتیله ی آماده شده را ( در بازار فتیله آماده شده موجود است ) ازقالب رد می کنیم.
اکثر قالبهایی که می خریم سوراخ ندارن و ما می تونیم با استفاده از میخ باریک داغ شده ( اگر قالب پلاستیکی باشد ) راه فتیله را برای قالب باز کنیم. فتیله را که از قالب عبور دادیم با چسب ثابت می کنیم ( این قسمت بالای شمع را تشکیل می دهد ) و سر دیگر را بالای قالب با وسیله ای به صورت مستقیم در قالب ثابت می کنیم.

کودک من

حال پارافین را ذوب نموده ( من از قوطی رب گوجه به جای ظرف رنگ استفاده می کنم ) به این صورت که مقدار پارافین جامد که لازم است را تکه نموده و به قطعات ریز تقسیم کرده و سپس در ظرف مورد نظر ریخته و به روش بن ماری آب می کنیم. در همین حین رنگ مورد نظر را ( مثلا قرمز ) به پارافین می افزاییم. مقدار رنگ باید حدود 4 تا 5 قطره رنگ باشد ( مارک رنگ کامران )

کودک من

اسید استئارین هم به اندازه ی یک قاشق چایخوری می افزاییم و با قاشق یا چوب بستنی مواد را هم می زنیم تا کاملا آب شود.
سپس هنگامی که کاملا مواد ذوب شد، آن را به آرامی درون قالب می ریزیم و منتظر می مانیم تا کمی سرد شود. ( من  از قبل پارافین کریستال را با رنگ سیاه مخلوط و بعد از ذوب شدن درون ظرفی ریخته و به صورت دانه هندوانه شکل داده و به بدنه ی قالب چسباندم شما می توانید بعد از درست کردن شمع هندوانه برای تخم هندوانه از تخمه خود هندوانه استفاده و به بدنه شمع بچسبانید.
مرحله ی بعد هم به همین ترتیب افزودن پارافین سفید یعنی پارافین جامد + رنگ سفید + اسید استئارین می باشد.
مرحله بعد هم رنگ سبز هست که برای خوشرنگ شدن سبز را پررنگ تر کردم. برای این که ببینید رنگ مورد نظرتان به دست آمده یا نه در زمانی که پارافین روی گاز هست کمی از آن را با چوب بستنی برداشته و روی دستمالی ریخته و بعد از چند ثانیه رنگ اصلی دیده می شود. عکس سوم هم بعد از ریختن رنگ سبز هست که توجه داشته باشید کمی شمع فروکش می کند که من باز رنگ سبز افزودم تا انتهای شمع خالی نماند.

کودک من

برای درآوردن آن هم قالب را برگردانده چسب آن را برداشته و کمی قالب را تکان می دهیم اگر هم در نیامد چند بار بکوبید روی سنگ آشپزخانه حتما در میاد.

کودک من

کودک من

منبع:مامی سایت

لینکهای هندوانه ای

نمونه تزیین تولد با تم هندوانه

طرز درست کردن کارت هندوانه

مدل لباس هندوانه

نمونه تزیین نی هندوانه

دانلود فایل PDF ریسه و تزیین غذا هندوانه

 آموزش تصویری بافتنی ریسه هندوانه

دانلود چند نمونه تزیین هندوانه ای

نمونه های جعبه هندوانه ای

تزیین هندوانه به شکل کالسکه

طرز درست کردن هندوانه به شکل قوری

چطور یه هندوانه خندان درست کنم ؟

طرز یرش ساده هندوانه

طرز درست کردن هندوانه به شکل هواپیما

طرز درست کردن گلدان هندوانه ای

طرز درست کردن سبد میوه به شکل هندوانه

چاپ تزیینات با تم هندوانه

طرز کشیدن لاک هندوانه ای روی ناخن

مدل لاک ناخن هندوانه ای

چطور یه هندوانه بکشم ؟

هد بند هندوانه ای

دامن توتو هندوانه ای

تزیینات جزیی هندوانه ای سری 2

بستنی چوبی هندوانه ای

نمونه کیک های هندوانه ای

بستنی هندوانه ای شب یلدا

ژله طرح هندوانه ای

تزیین هندوانه به شکل جوجه تیغی

تزیین هندوانه به شکل منقل

تزیین هندوانه به شکل گل

تزیین هندوانه به شکل گل آفتابگردان

تزیین هندوانه به شکل قورباغه

تزیین هندوانه به شکل آدم برفی

یه تیکه کیک هندوانه ای می خوای؟

تزیین هندوانه به شکل کوسه

کلاه بافتنی هندوانه ای


درست کردن کلاه هندوانه ای


کاردستی هندوانه ای نمونه 1

کاردستی هندانه ای نمونه ۲

کاردستی هندوانه ای نمونه 3

کاردستی هندوانه ای نمونه 4

کاردستی هندوانه ای نمونه 5

کاردستی هندوانه ای نمونه 6

کاردستی هندوانه ای نمونه 7

ایده های تزیین انار برای شب یلدا

ایده های تزیین میز شب یلدا

گلدان هندوانه ای

هندوانه قلبی

پودینگ هندوانه ای شب یلدا

 پودینگ ژله ای هندوانه در جام

    فنجونک های هندوانه ای

4 روش برای گرفتن آب هندوانه

لیبل کاپ کیک هندوانه ای

تولد امیرمهدی

آموزش درست کردن شمع هندوانه ای

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

منصوره
28 آذر 92 10:15
سلام قشنگه
رها
1 دی 92 2:45
سلام اگه دوست دارین به ما سر بزنین یه سری ایده در مورد سفره شب یلدا گذاشتم که کار خودمه واسه نازگلام بووووووووووووس
وبلاگ کودک من
پاسخ
با سلام.ادرس وبلاگتون درسته ؟ باز نمی شه
مامان علی خوشتیپ
2 دی 92 11:43
خصوصی
رها
3 دی 92 22:56
سلام آره درسته احتمالا" بلاگفا مشکل داره
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد