وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 27 روز سن داره

کودک من

شلوار

مدل بافت سلانیک

1392/9/28 8:28
نویسنده : وبلاگ کودک من
34,927 بازدید
اشتراک گذاری

مدتیه تو کار بافتنی رفتم و تصمیم دارم هر چی در این زمینه یاد می گیرم در اختیار شما عزیزان قرار بدم . چون خودم هیچی از بافتنی نمی دونستم و الان یه تازه کارم و بهانه ای شد برای ثبت. 

و این اولین مدل که یاد گرفتم . . .

 

بافت سلانیک برای شال گردن و کلاه و جلوی لباس می شه ازش استفاده کرد

برای بافت کلاه 38 دانه سر انداخته

رج اول را 1 زیر و 1 رو می بافیم

رج دوم را 2 دانه اول را زیر می زنیم که این دانه جز مدل نیستند. (قبلا گفتند که تو بافتنی دانه اول رو نمی بافیم ولی تو این مدل 2 دانه اول رو از زیر می بافیم.(

یک دانه اضافه می کنیم که به اصطلاح ژته نام دارد. به این صورت اضافه می کنیم که نخ را دور میل سمت راست می پیچانیم. مانند تصویر

کودک من

دانه بعدی رو نمی بافیم و داخل میل راست می زاریم. دانه بعدی را از رو می بافیم. باز 1 دانه ژته می ندازیم و دانه بعدی را نمی بافیم و روی میل سمت راست می زاریم. دوباره دانه بعدی از رو و تا آخر رج به همین صورت عمل می کنیم. فقط 2 دانه آخر را از زیر می بافیم

برای رج سوم 2 دانه اول را از زیر می بافیم. یک ژته می اندازیم و دانه بعدی را نبافته و روی میل سمت راست می آوریم. دو دانه بعدی را کور می کنیم. به این صورت کور می کنیم که

میل سمت چپ رو ببینید. دانه دومی کمی کجه. درسته ؟ اون دانه دومی که کمی کجه با دانه جلوییش رو یکی کنید. یعنی دو دانه رو بزارید رو میل سمت راست و از رو ببافید. ببخشید زیادی تو جزییات می رم اخه تازه کارم

کودک من

حالا دو دانه بعدی رو از رو یکی می کنیم که به اصطلاح کور کردن می گیم.

کودک من

کودک من

کودک من

حالا تا آخر همین مراحل رو انجام می دیم. یعنی یه ژته می زنیم و دانه بعدی رو نمی بافیم و دو دانه بعدی رو از رو یکی می کنیم. فقط یادتون باشه دو دانه اول و آخر همیشه باید از زیر می بافیم

حالا بافت سرانیکی ما این شکل شد

کودک من

اینم کاموای من که خیلی از ترکیب رنگش خوشم اومد

کودک من

اینم آخر کار که همه دونه ها رو از زیر کور کردم.

کودک من

وقتی تمام شد می تونید به عنوان یه شال ازش استفاده کنید.

البته من می خوام کلاهش کنم که وقتی کامل شد براتون می زارم.

کودک من

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

✿مامان علی خوشتیپ✿
27 آذر 92 13:46
وای سپیده از ته دلم میگم...خیلی لذت بردم دیدم کارتو این تو بودی که میگفتی اصلا علاقه ندارم و نمیتونم...دیدی تونستی خیلییییییییییییییییی تمیز و مرتب هم بافتی...آفرین...عالیههههههههههههههههههههه منتظر دیدن بقیه کارهاتم هستم
وبلاگ کودک من
پاسخ
آره اینقدر سرم تو کتاب بود که هر کی رو می گم دو تا شاخ در می یاره.
✿مامان علی خوشتیپ✿
27 آذر 92 13:47
کلمواتم خیلی خوشگــــــــــله
✿مامان علی خوشتیپ✿
27 آذر 92 13:48
میتونم تصور کنم با چه مشقتی عکسارو گرفتی
وبلاگ کودک من
پاسخ
دقیقا . مخصوصا اگه یه بچه هم داشته باشی که تمام تلاشش رو می کنه تا دوربین رو از دستت در بیاره.
✿مامان علی خوشتیپ✿
27 آذر 92 13:49
راستی فکر کنم اصلش سلانیک باشه یا نه؟
وبلاگ کودک من
پاسخ
بپرسم ببینم کدوم درسته
مامان تینا و رایان
27 آذر 92 13:56
ممنون سپیده جان من هم خیلی دلم میخواست گام به گام یاد بگیرم...این شال رو میخواید به کلاه تبدیل کنید؟خیلی جالبه...چطوری؟ بیصبرانه منتظرم
وبلاگ کودک من
پاسخ
مطمن هستم که می تونید یاد بگیرید. من به معنای واقعی هیچی نمی دونستم و تازه 1 ماهه شروع کردم. اجازه بدید عکس تمام که شد می زارم.
مامان امیر ارسلان
27 آذر 92 15:20
سلام خیلی سایت خوبی دارید من لینکتون کردم خیلی خوشحال می شم شماهم مارو لینک کنید وبه ما سر بزنید
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام. با افتخار لینک شدید.
مامان محمد و ساقی
27 آذر 92 16:35
خیلی خوشگلهههههههههه آفرین سپیده جووووووووووووووووووون
مامان پرهام
28 آذر 92 10:06
سلام خوبی شاید توی زمینه بافت بتونم کمی کمکت کنم اگه نیاز بود بهم بگو
مامان تینا و رایان
28 آذر 92 16:25
سپیده جون کتاب خریدید؟ اگه اسم کتاب رو معرفی کنید ممنون می شم
مامان محمد و ساقی
28 آذر 92 19:09
سلام سپیده جون خوبی عزیزم اون موارد رو برداشتم.دیگه مشکلی نیست سپیده منم میخواستم بگم سلانیک فکر کردم شاید چیز دیگری باشه.آخه خودم سلانیک رو مشکل داشتم .
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام . مرسی عجیجم. خو چی کنم. منم تازه وارد و حسسسساسسس
مامان امیرمهدی
29 آذر 92 7:42
سلام سپیده جون خوبی؟خوشحالم که همشهری شدیم.خیلی دوست دارم از نزدیک ببینمت........ سلام. الان می یام پیشت
مامان ابوالفضل
24 دی 92 16:39
سلام سپیده جون.من ازین مدل شال گردن بافتم خیلی عالی شد ممنونم از آموزش عالیت .عکسشو گذاشتم تو وبلاگم.البته کاش زودتر دیده بودم چون کلاهشو ساده تقریبن بافته بودم.
ღمامان على اكبرღ
3 بهمن 92 1:07
سلام سپیده جان ممنون از وبلاگ مفیدی که داری موفق باشی عزیزم یه سوال ازت داشتم من برا بار اول میخوام کلاه و شال گردن برای پسرم ببافم شما چی نمونه بافتی زو بهم پیشنهاد میکنی که هم آشون باشه و هم قشنگ؟ از این جهت میگم آسون چون بار اوله میگم که اذیت نشم
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام خانم. من برای بار اول بافت سلانیک رو انجام دادم که اولش کمی برام سخت بود ولی دقتم رو بالا بردم و عالی شد. به نظر من سلانیک خوبه. اگر نه می تونید اسونترش کنید و ساده بافی رو انجام بدید. یعنی یه رج رو یه رج زیر. دو طرف شال هم جیب بزنید و انتهای جیبها ریشه بزنید.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد