وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 30 روز سن داره

کودک من

شلوار

آش ارده دزفولی

1392/10/1 11:14
نویسنده : وبلاگ کودک من
6,777 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

من عاشق آش ارده های مامانمم .خوشمزه

آش ارده یه غذای خیلی سنگینه و معمولا باهاش سبزی می خورن که زود هضم بشه. مثل ماش پلو درست می شه . یعنی ماش ها رو می زاریم بپزه و بعد از پخت نمک اضافه می کنیم و برنج ها رو که از قبل خیس کردیم بهش اضافه می کنیم و بعدش آبکش می کنیم . چه عطری داره این برنج چمپا لبخند

بجای روغن داغی که در آخر به برنج می دیم ارده می دیم. برنج باید داغ باشه که یه جورایی ارده به خوردش بره. بعضی ها بهش شیره خرما هم اضافه میکنن.

قدیم تو دزفول (البته گاهی الانم اینکار رو می کنن) برنج رو می ریختن تو سینی و بعدش ارده بهش اضافه می کردن و حسابی همش می زدن. بعضی ها هم با دست داغ داغ برنج رو هم می زدن و با سینی می زاشتنش وسط سفره.

من عاشق آش ارده های مامانمم. خوشمزه

حالا تفاوت ارده دزفول و ارده شوشتر رو براتون بگم :

ارده دزفول چون کنجد هم داره تیره تره ولی ارده شوشتر رنگ شیری رنگی و حالت کرم رنگ داره. به شخصه ارده های دزفول رو بیشر دوست دارم. جون می دن خرما بندازی داخلش و حسابی همش بزنی تا ارده به خورد خرما بره و بعدش بخوری. هی وای من خوشمزه

حالا چرا وقتی هوا بارونی و سرده آش ارده درست می کنن ؟

چون ارده گرمه و واقعا تو هوای سرد می چسبه. خیلی هم می چسبه.

من عاشق آش ارده های مامانمم. خوشمزه

من دلم برای مامانم تنگ شده. گریهگریهگریه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان پرهام
1 دی 92 14:17
متم اینجا ارده کنجد داریم با شیره خرما میخوریم منم دلم مامانمو خواستتتتتتتتتتتتتت
مامان آیهان
1 دی 92 14:20
دستت درد نکنه منو یاد آش ارده های مامانم انداختی. ولی حیف که مامانم دیگه نیست تازگیا عمرشو داده به شما
وبلاگ کودک من
پاسخ
من شرمندم شما رو یاد ایشون انداختم. خدا رحمتش کنه.
مامان علی خوشتیپ
2 دی 92 2:04
ای جوووووووووووووووووونم یه غذای ملی هرچند من خیلی دوست ندارم
مامان علی خوشتیپ
2 دی 92 2:11
منم ارده های دزفول رو دوست دارم...ارده شوشتر رو وقتی میخوری ته دهنت تلخ میشه راستی از بین سبزیها با تربچه بیشتر خورده میشه دستت درد نکنه که غذاهای محلیمونو زنده کردی...راستی قلیه دزفولی هم بلدی؟
وبلاگ کودک من
پاسخ
اره ولی قلیه دوست دارم. قلیه فقط قلیه مامانم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد