وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 27 روز سن داره

کودک من

شلوار

آموزش بافت شلوار مدل قلمی یا مدادی

1392/10/11 16:35
نویسنده : وبلاگ کودک من
8,004 بازدید
اشتراک گذاری

کودک من

دور کمر رو ضربدر 2 می کنیم. دور کمرش 56 بود ضربدر 2 می شود 112 که 112 تا دانه می ندازیم و حدود 6 سانت ساده بافی می کنیم. یعنی 1 رج زیر و 1 رج رو می بافیم.

حال مدل قلمی یا مدادی رو پیاده می کنیم که بغل پاچه های شلوار می شه.

نصف 112 می شود 56 که برای هر پاچه است. برای هر پاچه شلوار وسط آنها رو در نظر می گیریم تا مدل بزنیم.

روی راست :

25 دانه از زیر می زنیم. 1 دانه از رو . 1 ژته . دو تای بعدی را یکی می کنیم. (کور کرده).

دوباره دانه بعدی از رو . 1 ژته . دو تای بعدی را یکی کرده . دانه بعدی از رو و دانه های دیگر را ساده می زنیم.

روی چپ :

دانه های بافته شده رو به حال خود بافته . به ژته که رسیدیم 2 دانه قبل از ژته را در نظر بگیرید. 1 دانه از زیر . 1 دانه از رو . دانه ژته را برعکس می بافیم. و دوباره 1 دانه از زیر . 1 دانه از رو . دانه ژته بر عکس . 1 دانه از زیر و تا آخر رج دانه ها از رو بافته می شوند.

تا قسمت فوق شلوار به همین طریق بافته می شود. 5 سانت که بافتیم 2 تای اولی در شروع کار را کور کرده و برای برگشت 2 تای اولی را هم کور می کنیم.

دوباره 5 سانت که بافتیم (بدون کور بافتیم) دوباره 2 تای اولی را کور و برای برگشت 2 تای اولی را کور می کنیم. دیگر کور نمی کنیم و تا آخر می بافیم.

فقط دقت کنید مدل قلمی رو انجام بدید.

به اندازه بلندی که بافته شد 5 سانت کشباف زده و دانه ها را کور می کنیم.

کودک من

اینم پست پیراهنشه

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان پرهام
12 دی 92 17:46
برای شلوار همیشه کشباف دولا بده که کش راحت از کمرش رد شه رچ اول یه دونه زیر یه دونه رو رچ دوم زیرهارو نمیبافی رو هارو میبافی این کار و همینطور ادامه میدی تا اندازه دلخواه شما از بالا شروع کردی من از پایین میبافم هر چند شما استاد شدی دیگهههههههههههه
وبلاگ کودک من
پاسخ
ایده خوبیه. ممنون از راهنماییتون. اختیار دارید . من کجا استادی کجا
مونی
20 دی 92 23:55
عزیزم ممنون..فقط میشه لطف کنی دقیقا مدل قلمی یا مدادی رو اموزش بدی یا بگی از کجا تا کجاست؟میشه واسه شالگردن از این مدل استفاده کرد؟
وبلاگ کودک من
پاسخ
با سلام. مدل قلمی یا مدادی بعد از 6 سانت که بافتید این مدل رو می زنید. یعنی از کمر تا مچ پا می شه. برای شاگردن این مدل رو ندیدم ولی می تونید برای شالگردن بافت مدل سلانیک بزنید که خیلی زیباست و اموزش این بافت رو هم گذاشتم. در انتهای شالگردن هم می تونید جیب بزارید و انتهای جیب ریشه.
مونی
21 دی 92 14:33
مرسی عزیزممم...
مونی
21 دی 92 14:35
راستی سلانیک به نظرم سخت اومد
وبلاگ کودک من
پاسخ
اولش سخته دستت که راه افتاد آسون مس شه.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد