وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

آموزش بافت دستکش برای 4 ساله ها

1392/10/16 7:24
نویسنده : وبلاگ کودک من
22,990 بازدید
اشتراک گذاری

با تشکر از مامان محمد و ساقی عزیز بابت ارسال این آموزش

http://mohammadsaghi.niniweblog.com

منتظر آموزش شما عزیزان هستم.

دستکش ساقی

رای بافتن دستکش باید اینا رو بلد باشین:

سر انداختن

بافت از زیر

بافت از رو

ژته انداختن

کور کردن

من کاموایی رو انتخاب کردم که هم ترک بود و هم با میل شماره 4 یا 4/5 و یا 5 میشد بافتش.

اول دور مچ  رو اندازه گرفتم که 15 سانتی متر بود و 25 دانه سر انداختم و دور مچ گرفتم و درست دراومد.مدل رو با کشبافت یک دانه از زیر و یک دانه از رو شروع کردم.

نکته مهم:همیشه برای دور مچ دانه هایی که سر میدازید باید تعدادشون فرد باشه.

1

حدود 10 رج بافتم تا به اندازه دلخواه رسیدم.یعنی اینطوری:

2

بعد ساده بافی رو شروع کردم.یعنی یک رج زیر و یک رج رو تا به انگشت شست رسیدم

3

الا برای بافتن قطر انگشت شست اول 12 دانه  اول رو بافتم .یک ژته.بافتن دانه بعدی.یک ژته دیگر.12 دانه مانده را بافتم.(با این کار ما در همه ی رج های رو دو دانه به قطر انگشت شست اضافه می کنیم)

در رج برگشت هه ی دانه ها رو از رو بافتم.

در رج رو 12 دانه بافتم.یک ژته.3 دانه بافتم.یک ژته.12 دانه بعدی را بافتم.

در رج برگشت یا پشت کار همه ی دانه ها از رو.

 در رج رو 12 دانه بافتم.یک ژته.5 دانه بافتم.یک ژته.12 دانه بعدی را بافتم.

دررج برگشت همه ی دانه ها از رو.

 در رج رو 12 دانه بافتم.یک ژته.7 دانه بافتم.یک ژته.12 دانه بعدی را بافتم.

در رج برگشت همه ی دانه ها از رو.

در رج رو 12 دانه بافتم.یک ژته.9 دانه بافتم.یک ژته.12 دانه بعدی را بافتم.

در رج برگشت همه دانه ها از رو.

بعد می بینیم که برای انگشت شست 9 دانه داریم.به این شکل:

4

الا دانه های انگشت شست که 9 تا هستن رو داخل یک سنجاق قفلی کردم.

5

ه این ترتیب 24 دانه در میل می مونه.چون دستکش ساقی انگشت نداشت و اندازه دستکش به انگشت ها رسیده بود.من دو رج کشبافت یک دانه از زیر یک دانه از رو بافتم و بعد دانه ها رو در یک مرحله کور کردم.(شما میتونید همون ساده بافی رو انجام بدین و کور کنید)

حالا میرسیم به بافت انگشست شست:

کافیه دو رج ساده یا کشبافت یک دانه از زیر یک دانه از رو ببافم تا کار تموم شه.

در آخر درز انگشت شست و درز کنار دستکش رو بافتم.من از اضافه ی همون نخی که در پایان کور کردن میمونه کار دوختن رو انجام میدم.

همیشه وقتی دونه ها رو کور کردین نخ رو ببرین و از آخرین دونه ی باقی مونده رد کنین و اروم بکشین و از ادامه ی همون نخ برای دوختن درز استفاده کنین.با اینکار از زدن گره های اضافی جلوگیری می کنین و پشت کار تمیز در میاد.نخ های باقی مونده رو هم بهتره تو سوزن کنید و وارد درز لباس کنین تا اونجا مخفی بمونه.گره زدن زیاد قشنگ نیست

6

ساقی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

ماجون
27 دی 92 19:46
دستت درد نکنه مامانی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد