وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

بافت شلوار مدل پیچ

1392/10/19 9:23
نویسنده : وبلاگ کودک من
34,590 بازدید
اشتراک گذاری

بالاخره بافت شلوار ساجده تموم شد. کلی لذت بردم.

می گن : اووووووووه چرا اینهمه چشماتو اذیت می کنی برای بافتنی؟ خو برو فلان جا با قیمت ارزون برا بچت لباس بخر.ناراحت

دیروز که شلوار رو پای ساجده دیدم فهمیدم چرا ؟ تنها خانمهایی که اهل این هنر هستند درک می کنن.

 

بعضیها بافت شلوار رو از پایین شروع می کنن ولی من از کمر شروع به بافت می کنم. (منه تازه کار چه پزی می دم نیشخند)

دور کمر رو اندازه و ضربدر 2 کرده و هر عددی شد دانه می ندازیم. من این شلوار رو برای 3 و 4 سالگی ساجده درست کردم و اندازهامو کمی بزرگتر گرفتم.

شروع به بافت می کنیم. مامان پرهام می گه : برای شلوار همیشه کشباف رو دولا بده که کش راحت از کمرش رد بشه. یعنی رج 1 : 1 دونه زیر 1 دونه رو .... رج 2 : زیرها رو نمی بافی و روها رو می بافی و تا اندازه دلخواه ادامه می دی.

6 سانت می بافیم و حال مدل پیچ ساده رو پیاده می کنیم. مدل پیچ دقیقا پهلوهای شلوار می افته. به این صورت که تعداد دانه ها هر چند تا بود نصف کرده. این نصف می شه برای هر پاچه.

اول یک طرف رو شروع به مدل زدن کرده . 10 دانه از یک قسمت را وسط قرار داده و بقیه دانه های یک طرف را نصف کرده و به دو طرف پیچ قرار داده.

ساده تر بگم : 120 دانه انداخته بودم که نصفش می شه 60 و نصف 60 برای وسط شلوار مدل حساب می شه.

ابتدا 25 دانه می بافیم. 1 دانه از رو . 8 دانه از زیر . 1 دانه از رو . 48 دانه از زیر . 1 دانه از رو . 8 دانه از زیر . 1 دانه از رو و بقیه دانه ها رو از زیر می بافیم.

رج بعدی که سمت چپ کار است رو از رو می بافیم.

رج بعدی رو می بافیم تا به اون 8 دانه قبل برسیم.(الان تو این عکس دیگه اخرای بافت شلوار بود که شروع به عکس گرفتم کردم.)

کودک من

باید جای 4 دانه اول رو با 4 دانه دوم عوض کنیم.

میل سمت راست رو داخل 4 دانه دوم میل سمت چپ می کنیم.

کودک من

4 دانه اول رو به آرامی از میل سمت چپ بیرون می یاریم. (دقت کنید دانه ها در نرن. اینجاست که اگه دستتون برای بافت سفت باشه می مونید.) میل سمت راست رو داخل 4 تا دانه دوم میل سمت چپ کنید و 4 دانه رو بکشید بیرون و وارد میل سمت راست کنید.

کودک من

کودک من

4 تا دانه ای که بیرون اوردیم رو داخل میل سمت چپ کنید

کودک من

و اون 4 تا دانه دوم که روی میل سمت راست گذاشتیم رو به میل سمت چپ منتقل کنید و به حال خودشون ببافید. یعنی فقط جای 4 تای اولی رو با 4 تای دومی عوض کردیم.

می تونید تقسیم بندیتون 6 تا دانه باشه که جای 3 تاعوض بشه.

دیگه پیچ نمی دیم و تا 8 رج ساده می بافیم و دوباره مدل پیچ می دیم.

دقت کنید به فاق شلوار که رسیدیم 59 دانه که می بافیم هیچ باید دانه 60 و 61 رو با هم یکی کنیم که این کار باعث جدا شدن پاها می شه.

کودک من

به این صورت ...

کودک من

که وقتی دولاش می کنیم اینجور می شه

کودک من

حالا تا بلندی پا و هر اندازه که خواستید می بافید و کور می کنید.

یعنی ساجده بیشتر از من ذوق داشت و تا تموم شد اصرار که بپوشه. حالا هی بگو این برای سال دیگه هست کیه که گوش بده  متفکر

کودک من

کودک من

کودک من

بافتنی های من
کودک من

کودک من

 

کودک من

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مامان پرهام
19 دی 92 10:42
قشنگه مرسی مامان خانم هیچی لذت بخس تر از کار دست ادم توی تن بچش نیست
مامان امیرارسلان
19 دی 92 10:56
آفرین سپیده جون زیاد به حرف بقیه توجه نکن
مامان پرهام
19 دی 92 11:07
یقه ژاکت سبزه یه مستطیل رو باید توی یقه لباس جا بدی عرض مستطیل رو میدوزیمبه نقطه ای از لباس که دونه کور کردیم بعد طولش به قسمت سمت راست لباس بعد پشت گردن بعد قسمت سمت چپ بعد دوباره عرض روی قسمتی که دانه کور شده دقت کن کل عرضو باید روی لباس بدوزی اوکی؟
وبلاگ کودک من
پاسخ
نه اوکی نشد .
مدلهای بافتنی کودکان
19 دی 92 12:35
آفرین خوشکل بود .بافتنی های بیرون جنسشون خوب نیست مخصوصا شلوار...یه جوری کامواشون پلاستیکی هست و حساسیت میده
اموزش
19 دی 92 19:23
آرزوها خودرامی بازند درهماهنگی بی رحم هزاران دربسته...
اموزش
19 دی 92 19:23
درآمد میلیونی
20 دی 92 13:33
با سلام خدمت شما مدير گرامي سيستم کسب درامد از پاپ اپ ( آذ پاپ آپ) در راستاي طرح همکاري با مديران سايت هاي پر بازديد ايراني از شما دعوت مي نمايد. http://p2up.ir/index.php?module=register&ref=1779 به ازاي هر اي پي وبازدید کننده به شما مبلغ 100 ريال پرداخت خواهيم نمود تسويه حساب ها روزانه و حداکثر دو ساعته مي باشند. شمارش براي شما بدون وقفه انجام خواهد شد. و تمامي اي پي ها بدون لحظه اي تاخير براي شما محاسبه خواهد شد. اين يعني کسب درامد از تک تک اي پي هاي براي شما . نکته : بدون محدوديت از استفاده در کنار ديگر سيستم ها. نکته مهم : مانع از باز شدن هيچ پاپ اپي نمي شود و به همراه هر نوع پاپ اپ و هر نوع سيستم کسب درامد ديگر سريعا باز ميشود. در ضمن ليست اثبات پرداختي ها که به صورت روزانه انجام ميشند در سايت موجود است . http://p2up.ir/index.php?module=register&ref=1779 با تشکر و ارزوي موفقيت براي شما
✿مامان علی خوشتیپ✿
22 دی 92 9:58
به این حرفا اهمیت نده..حتی اگر کار دست هم گرون تر از بیرون بشه بازم انجام بده...اون عشقی که توی رج به رج این بافتنی هست رو توی هیچ کار بازاری نمیتونی پیدا کنی...من همیشه به این اعتقاد دارم :عشقو نمیشه خرید به هر قیمتی هم که باشه نمیتونی بخریش باید تجربش کنی کارات قشنگن...کم کم به جای آموزشگاه زبان باید آموزشگاه بافتنی بزنی
وبلاگ کودک من
پاسخ
دقیقا باهات موافقم. فکر کن من برم اموزشگاه بافتنی بزارم همین که رفتم تو نخش همه دارن شاخ در می یارن
مامان تینا و رایان
22 دی 92 12:25
قربون این دخملی که شلوار ماما بافت بهش خیلی میاد من بافتنی خیلی وقته نکردم ولی خوب کردید بلندتر بافتید که به درد سا بعدش هم بخوره
مامان بهار
23 دی 92 13:17
سلام عزیزم خسته نباشی خیلی قشنگه من کلی پول دادم یکی از نی نی سایتیها برام بافت گذشته از گرون بودنش کاری که خود ادم براش زحمت میکشه یه شیرینیه دیگه داره افرین
عسل
4 فروردین 93 14:50
سلام عزیزم سال نو مبارک . یک سر هم به من بزن خوشحال میشم . اگر با تبادل لینک موافق هستید خبرم کنید
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد