وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 23 روز سن داره

کودک من

شلوار

آموزش شال و کلاه پسرانه و مردانه

1392/12/5 14:04
نویسنده : وبلاگ کودک من
105,742 بازدید
اشتراک گذاری

با تشکر از مینا عزیز بابت ارسال بافتنی ها

http://mohammadsaghi.niniweblog.com

منتظر بافتنی های شما عزیزان هستم.

دو نیمه قلبم

 

 

آموزش کلاه

بستگی به اندازه دور سر و ضخامت کاموا دانه سر می اندازیم

بلندی کلاه 22-24 سانتی متر است.

من با نخ متوسط و میل شماره 4 برای کلاه طوسی 88 دانه و برای کلاه آبی96 دانه سرانداختم.

بعد از سرانداختن یک دور به زیر میبافیم.سپس چهار رج کشباف دوتا زیر دوتا رو میبافیم.

تا الان 5 رج بافتیم ولی از اینجا به بعد این مدل رو میبافیم:

رج 5 دوتا زیر...دوتا رو

رج 6 سه تا زیر...یکی رو

رج 7 دوتا زیر...دوتا رو

رج 8 سه تا زیر...یکی رو

.

.

.

به همین ترتیب میبافیم تا اندازه کلاه به 18 الی 20 سانتی متر و یا به اندازه دلخواه برسد.

وقتی به اندازه مورد نظر رسیدیم باید رجی را که الان میخواهیم ببافیم رج دوتا زیر دو تا رو باشد.

از اینجا به بعد دانه ها را کم میکنیم تا قسمت بالای کلاه جمع شود.

به این ترتیب میبافیم که دونه سوم و چهارم را ار رو یکی میکنیم.(یعنی دو دانه تبدیل به یک دانه شود.)

در هر چهار دانه این کار باید تکرار شود(یعنی دانه ها را 4 تا 4 تا دسته بندی کنید و دانه سوم و چهارم را با هم یکی کنید)تا تعداد دانه ها اگر 88 دانه سرانداختید به 66 برسد و اگر 96 تا سرانداختید به 72 دانه برسد.

حالا دو رج دو تا زیر یکی رو ببافید.

در رج بعد دانه های زیر را دو به دو یکی کنیدتا تعداد دانه ها اگر 88 تا سرانداختید به 44 و اگر 96 تا سرانداختید به 48 دانه برسد.

حال دو رج یکی زیر یکی رو ببافید.

در رج بعد دانه هارا دو به دو یکی کنید تا تعداد دانه ها به 22-24 دانه برسد.

حال یک دور به زیرببافید.

در رج بعد دو به دو دانه ها را یکی کنید.تا تعداد دانه ها به 11-12 دانه برسد.

کاموا را ببرید و نخ اضافی را از بین دانه های باقی مانده رد کنید و محکم بکشید و درز کلاه را بدوزید.

*********************************************************************

آموزش شال گردن طوسی

پهنا و بلندی شالگردن بستگی به خودتون داره

من برای پسرم 40 الی 50 دانه سر می اندازم و یک متر و نیم میبافم.برای همسرم دو متر بافتم.

شالگردن رو میتونید یکی زیر یکی رو ببافید.یا مدل همون کلاه ببافید که باهاش ست بشه.برای راه راه کردنش هم میتونید هرقسمت که رسیدین نخ رو عوض کنید.نخ های اضافه و بریده شده رو هم میتونید داخل سوزن کنید و داخل کناره های شالگردن کنید تا دیده نشن.

***********************************************************************

آموزش شال گردن آبی(شال دور گردنی)

باز هم به ضخامت نخ و پهنای مورد نظرتون دونه سربندازید.چون شالگردن دو لا هست.بهتراست پهن باشد.

همه ی رجها رو از زیر میبافیم.وقتی به اندازه دور گردن رسیدیم دانه ها را کور میکنیم.

حالا ما یک مستطیل پهن داریم که آن را تا میکنیم(از طول)و درز آن را میدوزیم و برمیگردانیم و از رو و قسمت عرض هم درز دیگر را میدوزیم تا به شکل یک دایره شود.

دو نیمه قلبم

دو نیمه قلبم

دونیمه قلبم

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مائده
28 دی 95 9:09
سلام با تشکر از مطالب خوبتون ببخشید این کلاه بلندیش چقد میشه تو سر؟ من میخوام فیت فیت بشه از این کلاها ک وقتی میذارن سرشون یکم بالاش اضافی میمونه نشه این اندازه بسه؟و اینکه شل ببافم یا سفت؟
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام. بلندی کلاه بستگی به خودتون داره. ولی این اندازه باید از پایین تا بزنید. شل و سفت بافتن هم بستگی بع خودتون داره. مسلما سفت ببافید شیک تره
سایه
8 اسفند 96 22:32
سلام در نمیاد کلاه چرا من ۱۰۴ دونه سر انداختم نوشتین یک دور زیرببافید بعد سر انداختن یعنی یک رفت و برگشت بعد هم رج ۵ پشت کار یا رو؟  
فاطمه
18 فروردین 98 9:34
ممنون دوست عزیر که خیلی عالی و واضح توضیح دادید😘
فریده
14 آذر 98 23:56
ممنون عزیزم. من با راهنمایی شما یه کلاه خوشگل بافتم ☺️☺️☺️
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام. می تونید عکسش رو بفرستید تا ثبت کنم 🙂
ملیکا
12 دی 98 18:07
سلام با تشکر از آموزش های مفید و عالی ،  این کلاه با دور سر چند سانتی متر، بافته شده ؟
ملیکا
12 دی 98 20:27
با سلام و تشکر از آموزش های عالی و مفید 
 این کاموا و میل ، ۹۶ دونه برای دور سر چند سانتی متر هست ؟ 
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام. امیدوارم مینا جان که کلاه رو بافتند پیام رو ببینن و پاسخ بدهند
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد