وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

اولین کاردستی ساجده و آموزش

1393/1/17 15:44
نویسنده : وبلاگ کودک من
4,590 بازدید
اشتراک گذاری

دوستانی که مطالب وبلاگ "کودک من" رو دنبال می کنن حتما این کاردستی یادشونه که . . .

برای ساجده 2 سال و 5 ماه

کاردستی طوطی کاغذی

برای ساجده پرینت گرفتم که متاسفانه پرینتر من رنگی نبود که اگر رنگی باشه جذابیتش بیشتره.

اول از همه بهش گفتم که می خوایم این پرنده رو درست کنیم. (ساجده به پرنده می گفت : توتو. یعنی من از همون اول بهش کلمه پرنده رو یاد دادم ولی از بس فامیل بهش می گفتن توتو رو ببین اونم بجای کلمه پرنده می گفت : توتو. متفکر. ولی با این کاردستی کلمه پرنده رو یاد گرفت.)

و بهش گفتم باید اعضای بدنش رو قیچی کنیم و بهم بچسبونیم. (قیچی کردن و چسباندن رو قبلا می دونست.)

شروع کردم به قیچی کردن سر پرنده و در حالیکه قیچی می کردم گفتم که پرنده ها 2 تا چشم دارن و این جمله رو با آهنگ و یا ساده تا پایان قیچی کردن تکرار کردم.

بعد نوبت به قیچی کردن بال ها رسید. ساجده بجای کلمه بال می گفت : دست. که بعدش با تکرار من و با خواندن شعر من در آوردی : پرنده ها بال می زنن بال بال بال بال بال بال

پرنده ها 2 بال دارن بال بال بال بال بال بال

یاد گرفت که باید برای پرنده ها کلمه بال رو استفاده کنه.

اونم باهام شعر رو زمزمه می کرد . . .

بعد نوبت به منقارش رسید که ساجده می گفت : دهان. که باز هم با شعر بهش یاد دادم پرنده ها منقار دارن و بحالت عملی نوک نوک زدن رو یادش دادم.

پاهای پرنده آسون بود و مشکلی نداشت و در مرحله آخر به قیچی کردن دم پرنده رسیدیم.

کودک من

حالا نوبت به چسباندن اعضای پرنده بود.

ازش خواستم سر پرنده رو بهم بده تا چسبش کنم. بعد ازش خواستم منقارش رو بهم بده و در حالیکه بهم می داد ازش می پرسیدم : این چیه ؟ و اون جواب می داد : منقارشه و نوک می زنه.

و تا آخر اعضای بدن و پرسش و پاسخ بینمون و تعداد اعضای بدنش پیش رفتیم.

در آخر ازش خواستم سر چسب رو بزاره. جالب اینجا بود که بهم گفت : پروازش بدم. و قدری با هم پرنده رو پرواز دادیم.

کودک من

قدری بعد هر سوالی از آموزش ازش می پرسیدم جواب می داد. مثل :

پرنده ها چند تا پا دارن ؟ 2 تا پا دارن.

پرنده ها چند تا بال دارن ؟ 2 تا بال دارن.

پرنده ها با منقارشون چکار می کنن؟ غذا می خورن نوک (یعنی نوک می زنن)

و چون من بحالت بچگانه سوال می کردم اونم بحالت بچگانه و با همون لحن بهم جواب می داد و اینجا بود که دوست داشتم بخورمشقلب

کودک من

موقع خواب پرنده کاغذش رو تو دستم گرفتم و تمام آموزشها رو بصورت داستان براش تعریف کردم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (23)

نجمه مامی آرتین و آیسودا
17 فروردین 93 22:06
سلام عزیز دلم اگر منم جزء دوستتون هستم رمز رو لطف کنین چون ایمیلم خرابه شمارمو خصوصی براتون میزارم اگر براتون مقدوره ر مز رو اس کنید لطفا میبوسمتون
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام خانم. شما گل سر سبد ما هستید. به روی چشم. اس می کنم.
مامان ریحانه
18 فروردین 93 1:43
سلام،رمز لطفا
مامانی درسا
18 فروردین 93 2:42
عزیزم اگر مایل بودی منم خوشحال میشم رمزو داشته باشم ......
مامان آريانا
18 فروردین 93 7:29
سلام،سال نومبارك.من از خوانندگان هميشگي مطالب وبلاگتون هستم.شما هم تو وبلاگ دخترم لينك هستيد.اگر فكر مي كنيد امكان داره لطفا" به منم رمز بدين.خوشحال مي شم اگه وبلاگ آريانا هم لينك كنيد.
مامانی درسا
18 فروردین 93 7:34
دوست من سپیده عزیز ...... کس و پشت و پناه شما خداست خودت بهتر من میدانی ....... دنیا خیلی کوچیکه و متاسفانه این طور حادثه ها و اتفاق ها برای همه میافته ...... و ما نمیتونیم جلوشو بگیریم ...... اما میدونم چی میگی چشمامون اون موقع دنبال یه دست میگرده که بتونه این غمو با همون دستی که بهت میده کمی آروم کنه ...... چقدر خوبه که آدم فک کنه چشمای و دستای زیادی بدرقه مسیر زندگیت هستن تنها نیستی ..... اما صد حیف که آدما قلباشون بدجوری سنگی شده ....... انشاالله این دوران رو همونطور که قبلا" هم برات نوشتم به سلامت رد میکنی و عادت میکنی چطور زندگی کنی هر چند فراموش نخواهد شد هیجوقت ...... هیجوقت ...... توی این راه دست مامان گلتو و حتما" حتما" بابای نازنینتو بگیر چون نمیدونی اون از همه غمش سنگین تره اما خودشو کنترل میکنه ...... انشاالله میگذره همین طور که تا الان گذشته ..... عزیز صلوات رو برای روح بزرکوار داداش مرحومت میفرستم این جداقل کاریه که هرکس برای کسی که دستش از دنیا کوتاس .... میشه انجام داد ...... توی ختم فرآن هم با افتخار شرکت میکنم عزیز ....... دوستت دارم مراقب خودت باش دوستم
وبلاگ کودک من
پاسخ
عزیزمی که همیشه با حرفهات آرومم می کنی. اومدم پیشت.
نجمه مامی آرتین و آیسودا
18 فروردین 93 8:43
راستی تو ختم قرآن هم شرکت میکنم
وبلاگ کودک من
پاسخ
عزیزمی. ادامه مطلب رمز دار جواب رو گذاشتم. لطفا دوباره بخونید. زحمت قرائت جز 2 رو می کشید ؟
مامان تینا و رایان
18 فروردین 93 9:06
سلام عزیزم..خیلی این آموزشت جالب بود و بسیار لذت بردم این دخمل خوشگله رو هم ببوس و اسپند دود کن خصوصی هم داری عزیزم
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام خانم.
مامان تینا و رایان
18 فروردین 93 9:10
یادم رفت تیک خصوصی رو بزنم عزیزم
وبلاگ کودک من
پاسخ
چشم. تایید نمی شه.
مامان سهند و سپهر
18 فروردین 93 10:43
سپیده جون چه جالب بود. من از کجا میتونم این عکس رو دانلود کنم که برای سهند و سپهر پرینت بگیرم ؟
وبلاگ کودک من
پاسخ
خانمی لینکش رو با قرمز گذاشتم. کاردستی طوطی کاغذی
مامان سنا
18 فروردین 93 10:58
سلام عزیزم. حالتون خوبه؟ عیدتون مبارک. میخواستم بپرسم چطور میشه رمز رو گرفت؟
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام . تشکر. لطفا ادرس وبلاگ بفرمایید تا براتون ارسال کنم.
مامانی درسا
18 فروردین 93 12:53
حتما" دوستم قرائت کردم خبرت میکنم ...... ببوس گل دخترتو
نجمه مامی آرتین و آیسودا
18 فروردین 93 13:21
سلام از مادر بزرگم که پرسیدم برای ختم قران گفت سوره واقعه اصلا برا میت خوب نیس برای ختم قران بخونید ولی به نیت میت نخونید اسم هم نیارین ولی سوره ملک رو هر چقد که بگم برای میت خوبه کم گفتم هر وقت دلت گرفت و خواستی قرآن بخونی سوره ملک رو بخون و تقدیم برادرت کن راستی برای ختم قران هم گفتن که سوره ملک رو دوبار بخونین به جای سوره واقعه
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام خانم. دستت درد نکنه و ممنون.
الهه مامان ابوالفضل
18 فروردین 93 14:02
باشه . عزیزم حتما
مامان سيد محمد سپهر
18 فروردین 93 14:12
عزيزمي من خودمو به نماز ظهر و عصر رسوندم فكر كنم در اقامه و اذان بود كه آن دوركعت نماز را تقديم شادي روح برادر عزيزت كردم.....حتما جزء اول را مي خوانم......بعدش من دوست مجازي نيستم دفعه ديگه مارا اينطوري صدا بزني كتك مي خوري.....من دوست واقعي تو هستم..همين.....عزيزم.....جمله بالا را بايد با ناراحتي بخوني..... هميشه به يادتم....
وبلاگ کودک من
پاسخ
قربونت برم من دوست واقعی خودمی دیگه.
مامان سيد محمد سپهر
18 فروردین 93 14:13
سپده جان داشت يادم مي رفت سيد كوچولوي ما بدجوري گير داده براش تولد با تم زورو بگيرم.....راهنمايي ام كن تا توي تولد حضرت زهرا(س) بتونم همچين كاري براش بكنم
خواهرفرناز
18 فروردین 93 14:21
سلام سپیده جون منم هستم روی منم حساب کن هرچند دورکه توانستم میفرستم پیشنهاد نوشت همینجاختم قران بنویس هرکی دوست داشت میخوانه
خواهر فرناز
18 فروردین 93 14:52
سپیده عزیزم بی تعارف بگم نمیدونم بقیه چه طورین ولی من وقتی مشکلی را توی وبلاگ دوستان میحوانم خیلب ناراحت میشم مدام پیگیرم ببینم مشکلش حل شده یا نه شمارا واقعا مثل خواهر بزرگترهرگز نداشته ام دوست دارم بی تعارف همه شما دوستان گلم را میگم نمیدونم حس بقیه به من چیه ولی دست خودم نیست حس منم این طوریه نظر من اینه که خیلی بهتره فامیل ادم را تحویل نگیرند خیلی بهتره میدونی چرا؟چون همش تکیه ات به فامیل میره وکم کم ادم خدارا از یاد میبه ولی میدونی چه قدر خدا دوست داشته که الان تو سخت ترین شرایط فهمیدی دیدی شنیدی فقط خداست که پشت وپناهمونه .....به خدا راست میگم......منم تازه فهمیدم چه قدر خدا دوستم داشته که این موضوع را درک کردم...ممکن بود که نه حتما پیر میشدم واینارا نمیفهمیدم.....پس برو سجده شکر به جا بیار واز خدا تشکر کن مرگ همه عزیزان سخته کشیدم دیدم میدونم فقط میتوانم بگم خدا صبرت بده وهمه ما مسافر هستیم بالاخره هر کسی یه جایی پیاده میشه از این اوتوبوس باید خودمونا اماده کنیم تادست پر رخت بربندیم دور از جون همه تون جز 5هم به روی دیده ام میخوانم خدا همه اموات را بیامرزد یه چیزی بگم نمیدونم چرا جدیدا وقتی میخوام بیام وبلاگت خیلی طول میکشه تا باز کنه نمیدونم به خاطر تعداد افراد انلاینه یا چیز دیگه ای برایت سالی پر از خوبی ارزومندم راستی عکس را چیکار کردی؟
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام عزیزم. دقیقا منم فهمیدم که همه کسم خداست و حتی دردودلم رو هم به کس دیگه جز اون نباید بگم. شاید بابت تعداد صفحات و عکسها باشه که دیر باز می شه. با یه مرورگر دیگه امتحان کن. در مورد عکس هم فعلا گذاشتم .
سوده
18 فروردین 93 19:48
سلام . چه خوب دختر گلتون تقریبا" هم سن دخترک منه . وبلاگتون هم خیلی خوب و مفیده . راستش دوست عزیز منم عاشق این کارام که مثلا برای دخترکم کاردستی درست کنم و ... دختر من 2 سال و 2 ماهشه . تا الان که خیلی موفق نمیشدم براش کاردستی درست کنم چون همش در پی شلوغ کاری میشد موقع درست کردن ، الان با این مطلبتون برام یادآوری شد دوباره امتحان کنم . مرسی عزیزم
مامان ریحانه
19 فروردین 93 0:55
سلام عزیزم.خدا صبرت بده.من 100 تا فرستادم
▂▃▄▅▆▇█▓▒░zevisha░▒▓█▇▆▅▄▃▂ فاطمه
19 فروردین 93 3:03
عسییییییییییییییسم.... چه دقتی داره!!!!!!!!!! به منم رمز میدی سپیده جون؟؟؟؟؟؟؟؟
مامان مهبد كوچولو
20 فروردین 93 15:06
منم رمز ميخوام عزيزم . ميشه لطفا ً ؟؟
ناهید مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
21 فروردین 93 2:05
سپیده جون خیل جالب بود مامان مهربونی هستی همه رفتارات رو ورانداز می کنم در حین بازی وکار با ساجده چقدر خوردنی میشین فدااااتون
ناهید مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
21 فروردین 93 2:07
سپیده جون من نمی دونستم پیام پست رمزدارتون رو کجا بذارم تو پست کناریش گذاشتم اومدم اینجادیدم دوستان اینجا گذاشتن حالا اگه ایرادی داره می تونید انتقال بدید به این پست که مربوط به خودتون هست ببخشید گلم خیلی حرف زدم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد