وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 27 روز سن داره

کودک من

شلوار

معیارهای نمو کودک

1391/7/28 19:11
نویسنده : وبلاگ کودک من
1,609 بازدید
اشتراک گذاری

 

از آنجا که به خاطر سپردن این جداول کار ساده ای نیست نکات مهمی که در سنین مختلف باید مورد توجه و دقت شما قرار گیرد در اینجا بطور خلاصه آورده شده است.

٣ ماهگی :

- وقتی او را روی شکم می گذارید می تواند سرش را نگهدارد.

- با چشمهایش دستهای شما را دنبال می کند.

- لبخند می زند.

6 ماهگی:

- مادرش را می شناسد.

- می تواند اشیا را در دست خود نگه دارد.

- از خود صداهایی شبیه غان و غون در می آورد.

9 ماهگی:

- می تواند بنشیند.

- می تواند اشیا را از یک دست به دست دیگر بدهد.

12 ماهگی:

- می تواند چهار دست و پا راه برود.

- می تواند بایستد.

سعی می کند راه برود.

12-18 ماهگی:

- بخوبی راه می رود.

- چند کلمه ساده را ادا می کند.

18-24 ماهگی:

- بخوبی راه می رود حتی می دود.

- چند جمله ساده را بیان می کند.

2-4 سالگی:

- احساس دفع ادرار و مدفوع خود را خبر می دهد.

- بخوبی حرف می زند.

- در بازی با کودک همسال خود شرکت می کند.

4- 6 سالگی:

- دفع ادرار و مدفوع خود را کنترل می کند.

- به یادگیری علاقه مند است.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

زهرا از نی نی وبلاگ213
8 مرداد 91 18:59
ممنونم مطلب مفیدی بود دستتون درد نکنه
مامان ثنا و ثمین
7 شهریور 91 16:23
ممنون از مطالب و موضوعات مفیدی که در وبتون گذاشتین.استفاده کردم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد