وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 12 سال و 2 روز سن داره

کودک من

شلوار

آموزش سنتی بافت بلوز(ژاکت) یقه 7 جلو باز

1393/1/25 16:12
نویسنده : وبلاگ کودک من
59,713 بازدید
اشتراک گذاری

آموزش این ژاکت قدیمی و سنتی هست و یه جورایی بافتش و تقسیم بندیش با روش جدید فرق می کنه. تازه واردها به هنر بافتنی می گن : بلوز همون بلوزه و فرقی نداره.

ولی وقتی با یه بلوز دیگه که با روش امروزی بافته شده مقایسه اش کنید تفاوتش رو می بینید و شاید این روش آسونتر باشه!

کودک من

برای سن : 1 سال

  • برای قسمت پشت 84 دانه سر انداخته. 3 سانت کشباف و سپس ساده بافی.
  • برای قسمت جلو برای هر طرف 45 دانه سر انداخته. یعنی 2 تا 45 تا
  • 3 سانت کشباف و سپس ساده بافی (1 رج زیر 1 رج رو) 6 دانه اول کار که سجاف جلو است و برای جا دکمه است رکن می بافیم. (رکن یعنی یا 6 دانه رو چه رفت چه برگشت از رو یا از زیر بافته می شن)
  • 20 سانت که شد دانه 6 و 7 رکن را یکی کرده (اصطلاحا کور کرده) و بافت را ادامه می دهیم تا به سرشانه برسیم. (کور کردن فراموش نشود تا حالت یقه 7 درست شود)
  • به سرشانه که رسیدیم دانه ها را کور می کنیم.
  • طرف قرینه جلو هم به همین صورت بافته می شود.
  • برای بافت آستین ها 50 دانه سر انداخته. حدود 3 سانت کشباف زده و 7 سانت ساده بافی. برای هر رج 1 دانه از دو طرف (رفت و برگشت) اضافه می کنیم تا گشادی آستن به حد کافی برسد و سپس کور می کنیم.

می توانید با بافت ژاکتهای دیگر موجود در این وبلاگ مقایسه اش کنید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد