وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 27 روز سن داره

کودک من

شلوار

رنگ آمیزی و آموزش

1393/1/28 10:41
نویسنده : وبلاگ کودک من
3,499 بازدید
اشتراک گذاری

کاردستی شماره 3 الگویی برای آموزش بیشتر من بود که اونو روی نقاشی پیاده کنم و طبق اون رنگ آمیزی کنیم. ساجده همیشه وقتی شروع به نقاشی می کرد فقط خط می کشید و گاهی دایره و مثلث و مربع رو که بلد بود رو هم می کشید. هیچ وقت هم کاری به نقاشی هاش نداشتم و می زاشتم خودش پیش بره و فقط بعد از اتمام کار بهم نشون می داد و منم تشویقش می کردم. این سری گفتم بیام یه امتحانی کنم و ببینم نتیجه اش چطوره و نتایج زیر دستم اومد ...

طبق کاردستی شماره 3 اومدم یه درخت سیب براش کشیدم. با برگ و سیب ها که روی درخت بودند و موقع کشیدن هم براش می گفتم که اینا چی هستن.

حالا نوبت ساجده شد که رنگش کنه. بهش گفتم : برگهاش رو رنگ کن. برگها چه رنگن ؟

و پاسخ داد: سبز

و دقیقا رنگ سبز رو برداشت و شروع به رنگ کردن برگها کرد. ابتدای کار فقط برگها رو کشیدم و خبری از سیبها روی درخت نبود. وقتی برگها رو رنگ کرد شروع به کشیدن سیبها کردم.

بهش گفتم سیب چه رنگه؟ و موند. خودم جواب دادم: قرمز. رنگ قرمز رو برداشتم و گفتم : قرمز

این یکی از آموزش رنگها به کودکان هست.

و رنگ کردن درخت سیب تمام شد.

کودک من

حالا بهش گفتم : می خوای یه خورشید بالای درخت سیب بکشم؟

و پاسخ مثبت داد.

یه خورشید براش کشیدم و رنگ زرد رو نشونش دادم و بهش گفتم که خورشید زرده.

نمی دونست که خورشید زرد رنگه و بهش نشون دادم که خورشید رنگش زرده.

کودک من

رنگ کردن یه بچه 2 سال و 6 ماه واقعا برام جالب بود. دایره خورشید و تمام خط های دورش رو بدون اینکه من بهش بگم رنگ کرد.

کودک من

بعد خودش گفت که منم خورشید بکشم.

یه دایره کشید و بعد گفت : دستاش

و بازم برام جالب بود که خط های دور دایره رو دستهای خورشید نام برد.

کودک من

رفتیم صفحه بعد و براش یه گل با دو تا برگ کشیدم. بهش گفتم:برگهاش چه رنگن؟ جواب داد : سبز. و رنگ سبز رو برداشت و شروع به رنگ کردن .

کودک من

اینبار تمام گل رو رنگ کرد و بهش گفتم : فقط برگها باید سبز بشن و گل رو قرمز کن.

کودک من

کودک من

بعدش خودش شروع به نقاشی کرد و دیگه باهاش کاری نداشتم. بازم طبق معمول دایره و مثلث و مربع رو کشید.

به نظر من ما می تونیم به بچه ها بگیم که مثلا خورشید زرد رنگه و باید زرد بشه و یه جورایی قانون داره ولی اگه بچه رو بحال خودش بزاریم تا مثلا قوه تخیلش رو نشون بده ممکنه خورشید رو یه رنگ دیگه کنه.

رنگ آمیزی ساجده بهم نشون داد که از قسمت زنگ نقاشی برگه هایی رو جهت رنگ کردن براش پرینت بگیرم.

کودک من

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
28 فروردین 93 18:12
عزیزم خصوصی لطفااا
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد