وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

پنجمین کاردستی ساجده و آموزش اشکال هندسی

1393/2/6 16:14
نویسنده : وبلاگ کودک من
9,739 بازدید
اشتراک گذاری

از خیلی وقت پیش بصورت بازی دایره -مربع و مثلث رو به ساجده یاد دادم و حتی شکل اونها رو هم نقاشی می کردیم. هرازگاهی هم موقع بازی و نقاشی یه مروری به این اشکال می کردم تا فراموش نشه. تا اینکه کاردستی قطار که اشکال هندسی در اون بکار رفته بود رو از وبلاگ پیدا کردم و شروع به درست کردن شدیم . . .

همونطوری که تدریس هر کلاس یه تجربه برای منه هر بار کاردستی درست کردن برای ساجده هم یه تجربه جدید برای منه و باعث می شه چیزهایی رو یاد بگیرم. مثلا تو این کاردستی یاد گرفتم که برای بچه تو این سن نباید زیاد توضیح بدی. توضیح زیادی باعث خسته شدن بچه می شه. اینجا که کلاس درس نیست و قراره با بازی و شعر و آهنگ مطالب رو آموزش بدی. اینقدر باید جذاب باشه که سری بعد خودش بیاد و بگه : کاردستی درست کنیم. اینو برای خودم گفتم و نوشتم تا همیشه یادم بمونه.

لینک کاردستی قطار کلیک کنید

بعد از پرینت گرفتن تصاویر دوباره اشکال رو بهش معرفی کردم البته اینبار همراه با رنگ. مثلا می گفتم : دایره آبی . دایره سیاه و . . .

بازم تاکید می کنم اگر خواستید این کاردستی رو درست کنید از مدتی قبل دایره و مربع و مثلث رو با کودک خود کار کنید. حالا یا بصورت نقاشی یا بازی یا هر روش دیگه. و می تونید مستطیل رو بزارید تا توی این کاردستی بهش آموزش بدید تا یه مطلب جدیدی هم براش باشه.

کودک من

اینجا اشکال همراه با رنگ مورد نظر رو بهش معرفی کردم و دربین اینها فقط مستطیل براش جدید بود. هر کدوم رو که معرفی می کردیم به کمک هم قیچی می کردیم و یه شعری هم همون موقع از خودم بروز می دادم تا بیشتر براش جذاب باشه.

مثلا وقتی دایره سیاه رو قیچی می کردم با آهنگ می خوندم :

قیچی می کنیم دایره سیاه رو

قیچی می کنیم دایره سیاه رونیشخند

کودک من

و تا آخر قیچی کردن پیش می رفتیم . . .

کودک من

کودک من

کودک من

کودک من

حتی می تونید تعدا رو هم بشمارید. مثلا بپرسید :

چند تا دایره سیاه داریم ؟ و شروع به شمردن کنید.

موقع چسب زدن هم ازش خواستم که بهم بده. مثلا دایره سیاه رو بده. و اونم بهم می داد. و بهش گفتم که چرخ های قطار هستند.

کودک من

کودک من

بعد از اتمام کار شعر قطار رو با هم خوندیم :

قطارم و قطارم - ببین چه دودی دارم - ریل قطار راه من - همیشه همراه من

به ایستگاه که رسیدم - چمدون و ساک رو بردار - باید بشی زود سوار

کودک من

و رفتیم و نشون بابایی دادیم و بازی دودودو چی چی چی رو انجام دادیم لبخند

کودک من

اولین کارستی ساجده

دومین کاردستی ساجده

سومین کاردستی ساجده

چهارمین کاردستی ساجده

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مریم--------❤
9 اردیبهشت 93 19:33
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد