وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

بحث از پوشک گرفتن با دوستان نی نی وبلاگی

1393/3/3 0:25
نویسنده : وبلاگ کودک من
27,072 بازدید
اشتراک گذاری

این یک بحث قدیمی در قسمت پرسش و پاسخ نی نی وبلاگ در رابطه با از پوشک گرفتن بود. اینجا می زارم تا دوستان دیگر هم استفاده کنن.

بازم سوال درباره از پوشک گرفتن . . .
اطلاعات بیشتر : با سلام. دوستان با یه دختر 2 سال و 1 ماه که قصد ازپوشک گرفتنش رو دارم و به هیچ وجه باهام همکاری نمی کنه و وقتی میبرمش دستشویی مدام جیغ می کشه چکار کنم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید . . .


سپیده
بهترین پاسخ | ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 12:56
امروز خونسردتر از قبل عمل می کنم و به یاری خداوند پیش می رم. امیدوارم همونطوری که خداوند برای از شیر گرفتنش کمکم کرد برای از پوشک گرفتنش هم کمکم کنه.
اینو نوشتم تا همیشه یادم بمونه.

❤مامان محمد و ساقی❤
ارسال پاسخ : 1392/8/29 - 23:06
  موفق باشی سپیده جون.خیلی خوب پیش میره

سپیده
ارسال پاسخ : 1392/8/28 - 8:01
  دیروز 2 بار قبل از اینکه خودش رو خیس کنه بهم گفت و بدو سمت قصری. دارم خوب پیش می رم. خدایا شکر

سپیده
ارسال پاسخ : 1392/8/27 - 15:15
  امروز 2 بار روی قصری جیش کرد. امیدوارم شدم. به نسبت دیروز بهتر باهام همکاری کرد. خدا کنه همین جوری پیش بره. به قول دوستان باید حسابی صبور باشم.

❤مامان محمد و ساقی❤
ارسال پاسخ : 1392/8/27 - 14:02
  سلام سپیده جون
اومدم اینو بهت بگم که به عنوان مامان یه پسر و یه دختر که دوبار این مرحله رو گذروندم(گریهههههههه)بهت امید میدم گلم که حتما" یاد میگیره.فقط باید خودت و همسرت صبر و تحملتون رو بالا ببرین و طوری وانمود کنید که حساس نشدید.
اگر بدونه که حساس شدین شروع میکنه به لجبازی.
من سه ماه تمام وقت گذاشتم تا ساقی یاد گرفت.تمام خونمون نجس شد ولی همشو شستم.روکش مبلها رو هم عوض کردم(گریهههههههههه)
یادمه برای پسرم هم همینقدر طول کشید.ولی هر دو تاشون حدود دو سال و نیم داشتن که کاملا" یاد گرفتن.
فقط صبر صبر صبر...

مامان
ارسال پاسخ : 1392/8/27 - 13:55
  منم اين نجس كاريها رو نميتونم تحمل كنم وگرنه غمي از زود زود دستشويي بردنش ندارم. فرش رو يه كاري ميشه كرد مبل ديگه افتضاحه

مامان الینا
ارسال پاسخ : 1392/8/27 - 13:10
  اره این نجس کاری ها مثل کابوس میمونه من که نسبت به اول کار خیلی بهتر شدم

مامان سهند و سپهر
ارسال پاسخ : 1392/8/27 - 9:49
  خیلی سخته کاملا درک می کنم
حالا فرش رو دلمو خوش کردم که سال دیگه میدم قالی شویی ولی مبل چی

سپیده
ارسال پاسخ : 1392/8/27 - 8:35
  با تشکر از همه مامانهای عزیز.
دیروز دیدم داره هر نیم ساعت یه بار جیش م کنه و منم تصمیم گرفتم هر نیم ساعت یه بار ببرمش. یه قصری هم براش گرفتم ولی داخل دستشویی نزاشتم و کنار دستشویی هست ولی وقتی می برمش که روی قصری بشینه در دستشویی هم بایز می زارم تا با اون محیط عادت کنه. خلاصه با جونم و عزیزم داریم پیش می ریم.
فقط از این نجس کاریها بدم می یاد. دیروز روی مبل جیش کردم. شوهرم همین طور موند و هنگ کرد. منم مدام بهش می گفتم چه اشکالی داره و این پروژه اینجوره و از این حرفها

فرزانه (مامان آرین)
ارسال پاسخ : 1392/8/27 - 6:35
  سلام من هنوز برای آرین شروع نکردم چون هرچند در چند مورد لازم برای از پوشک گرفته شدن فکر کنم به آمادگی رسیده اما مطمئنم کاملا برای این قضیه آماده نیست برای همین عجله نمیکنم تا وقتش برسه.از نطرات دوستان استفاده کردم ار همگی ممنون وهمینطور سپیده جون با طرح سئوال خوبش.
ارسال پاسخ : 1392/8/27 - 1:46
  سلام عزیزم.من دخترم 4سالشه وقتی 2سالش بود با روش برچسب زدن خیلی خیلی راحت از پوشک گرفتمش.البته ساعت گوشیم را تنظیم کرده بودم هر. 1ساعت 1بار میبردمش دستشویی.دیگه خودش عادت کرده بود.شما هم امتحان کن شاید سخت و زمان بر باشه ولی خیلی بهتر از روشهای دیگه است.

ماناز
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 20:46
  دوست عزیز با این توصیفها دختر شما هنوز به ان امادگی لازم برای این کار نرسیده پس فعلا همان روند قبلی را ادامه دهید عجله کردن فقط کار خودتان را در اینده سختتر می کند وبه تبع ان لطمات جسمی وروحی به دلبندتان وارد میشود.هنوز دیر نشده است.

مامان کیانا و صدرا
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 17:36
  سلام به همه شما مامانای عزیز.من تجربه دو بار از پوشک گرفتن دخترم و پسرمو دارم .راستش واقعا سخته.خوش به حال مامانایی که میگن خیلی راحت بوده.البته من برای دخترم خیلی مشکل نداشتم و کل پروژه دو هفته بیشتر طول نکشید.ولی برای آقا صدرا با روش تدریجی تونستم جواب بگیرم.وقتی هنوز دو ساله نبود شروع کردم میرفتم تو حیاط تا آقا بره دستشویی البته تابستون بود.فایده ای نداشت و هر کاری میکرد به جز جیش کردن.تمام تابستونو فقط تونستم بهش یاد بدم وقتی میبرمش دستشویی جیش کنه ولی پوشک بود.مدرسه ها شروع شد و فقط روزی چند بار میبردمش و بقیه روز پوشک.تابستون امسال که دیگه داشت سه ساله میشد و کامل فهمیده بود شروع کردم و بلاخره با تلاش دو هفته ای و البته کمی نجس کاری موفق شدم.اما هنوز هم باید حواسم باشه که یادش نره و چند قطره ای نریزه.اینهمه نوشتم که بگم نگران نباشین.بلاخره یاد میگیرن شما دارین پول پوشک میدین به بقیه چیکار؟بذارین بچه خودش آماده بشه.الانم واقعا فرصت خوبی مخصوصا برای مامانایی که به نجاست حساسند نیست.من مدام صدرا رو میشستم اگه زمستون بود که یخ میزد.خود این آبکشی اونم وقتی هوا سرده ترس ایجاد میکنه.آخرین نکته اینکه من حتی نصف شب یا سرصبح صدرا رو در حالی که خوابه میبرم دستشویی البته سرپاش میگیرم و این در کنترل شبانه بهم کمک کرد.هرچی باشه پسرجونا یه کم جیشوک ترند.موفق باشین.و ببخشید که پرحرفی کردم.

سپیده
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 17:14
  با اینکه هنوز هوای اهواز اونقدر سرد نشده که بخاری بزاریم ولی بابت موضوع از پوشک گرفتنش بخار رو روشن کردم تا هر موقع می شورمش سردش نشه. اینو بای مامان عزیز گفتم. حاج اقا دهنوی تو کتاب پرسش و پاسخ گفته زمام از پوشک گرفتن رو تابستونها بزارید ولی واقعا برام سخته بزارم تا تابستون.

توت فرنگی(مامان علیرضا)
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 16:36
  سلام سپیده جان
به نظر من بچه باید خودش اعلام آمادگی کنه
اگه به دستشویی عادت کنه بهتره
می تونید برای سرگرم کردنش ظرفی به دستشویی برید تا پرو خالی کنه
باید صبور باشید و کمر همت ببندید من اگه بخوام مراحل کامل پوشک گرفتن بچم رو تشریح کنم یک مرحله کوتاه مدت بود
که یکسالگی بود که جیشش رو می گفت و من می بردمش
اما بعد مدتی نگفت و من هم سخت گیری نکردم
اما از یکسال و نیم به مرور شوع کردم به پوشک گرفتن اول روزی یک بار می بردمش
بعد روز دوبار
مخصوصا بعد از بیدار شدن خواب
به نظر من تدریجی بیشتر جواب می ده تا یکباره
به مرور بیشترش کردم
براش سرگرم کننده اش کردم
مثلا توالت فرنگی که براش خریده بودم رو گذاشته بودم دستشویی اون رو پرو خالی می کرد و ....
در کل باید وق گذاشت و آهسته اما مداوم پیش رفت اگه امروز تصمیم گرفتین از پوشک بگیرین باید همت کنید و منصرف نشید وسطش
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 16:07
  صبور باش کم کم عادت می کنه اول هواسشو پرت کن کم کم خوب می شه زیاد بهش فشار نیار فقط هر چند ساعت ببرش معمولا بچه ها 5 بار حد اکثر در روز توالت نیاز ندارن عزیزم پس هر ساعت بردن اینها یکم فشار اوردن به بچه هست درست می شه مثلا صبح بعد ظهر بعد عصر طرف ساعت 8 یا 9 اینها و اگه تا 11 اینها بیداره که همون موقع ها

مامان
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 15:24
  منم ميخام دخترم رو از پوشك بگيرم اما مشكل من اينه كه اصلا همين الان هم كه پوشكه براي شستن و پوشك عوض كردن باهام همراهي نمي كنه اگر پي پي كرده باشه اصلا حاضر نيست ببرمش دستشويي و بشورمش يعني اولي كه ميگم بيا بريم دستشويي آنقدر فرار مي كنه و كه بايد به زور بگيرم و ببرمش البته تو دستشويي باهام همراهي مي كنه.
مشكل ديگه اينكه الان هوا سرده و اگر بخام الان از پوشك بگيرم مرتب بايد ببرمش دستشويي و اونجا هم آب ب بازي كنه و اگر تو شلوارش جيش كنه بايد از كمر تا پايين بشورم و ميترسم سرما بخوره كه قرار باشه مرتب بشورمش.
يه سوال هم كه ميخاستم بپرسم اينكه آيا مرتب شستن پاهاشون ممكنه باعث روماتيسم بشه؟

مامان علیرضا (mahtab)
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 13:16
  سپیده جان نگرا نباش
برای گرفتن بجه ها از پوشک هم آمادگی جسمی لازمه و هم آمادگی روحی، تو سن دختر شما احتمال زیاد از نظر جسمی شرایطش ایجاد شده اما احتمال داره این موضوع برای دخترتون جنبه احساسی پیدا کرده باشه و فکر میکنه قراره اتفاق تلخی براش بیفته با گرفته شدن از پوشک
به نظرم خیلی اذیتش نکنین و بهش یه مهلت کوچولو بدین و بعد از عوض شدن حال و هواش دوباره شروع کنین
درضمن نذارین بقیه از این موضوع خبردار بشن ور در خلوت خودتون از پوشک بگیرینش و یک دفعه بهشون خبر بدین تا قبل از اتمام پروژه حرفها و نصایح احتمالی بقیه هم شما و هم خانوم خانوماتونو ازار نده
موفق باشی گلم

مامانِ عسل
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 10:35
  خوب نظر من اينه كه اول گوشزد های اطرافیان را هیچ به روی مبارک نیارین مگر اینکه فکر میکنین هم خودتون و هم فرزندتون آمادگیش را دارین..
دوم من جایزه هایی از طرف شخص مورد علاقه دخترک آماده میکردم مثلاً عمو پورنگ که بسیار مورد لطف دخترک هست هدیه هایی را می فرستاد...
سوم دخترک عاشق دستمال توالته منم هر بار میگفتم بریم دستشویی بعد با دستمال خشکت کنم و بعد از عمو پورنگ هدیه بگیریم ...اونم با میل همراهم میشد ...

مامانی آلما
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 10:23
  سلام. عزیزم اگه میبینی همکاری نمیکنه به هیچ وجه مجبورش نکن. من دخترم رو طی دو مرحله از پوشک گرفتمش. سری اول تا چند روز خوب بود ولی دیگه همکاری نکرد. منم بیخیال شدم و گذاشتم یادش بره که ما روی جیش کردنش حساس هستیم. دفعه بعد حدود دوماهی گذشت و پروژه رو دوباره از سر گرفتم. تا دو هفته قشنگ جیشش رو میگفت اما یهو دیدم بازم داره روزا خودشو خیس میکنه و فکر کردم میخاد لج منو در بیاره. منم بیخیال شدم و چیزی نگفتم ولی دیدم به روی مبارکش نمیاره. تصمیم گرفتم از راه دیگه ای وارد شم و چند تا برچسب مختلف با طرح هایی که دوست داشت واسش خریدم و گفتم هر بار که خودت گفتی جیش دارم یه دونه برچسب بهت میدم خودت بچسبونش به دیوار دستشویی. اونم از ذوق برچسبها جیشش رو میگفت. با هر جیشی که میکرد یه برچسب میزد به دیوار. اوایل از خوشحالی برچسبها بود ولی الان دیگه حتی اسم برچسب هم نمیاره و جیشش رو میگه. فقط نمیدونم تا کی باید خودمون ببریمشون و کی خودشون مستقل میشن که نیازی به ما نباشه!!!!!

مامان سهند و سپهر
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 10:18
  والا الان که هربچه ای رو دوروبر من میبینم تا سه سالگی هم پوشک هست

ارام
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 10:11
  سلام سپيده جان!
در كل قبول دارم كه كنايه صحبت كردن اطرافيان آدمو خيلي اذيت ميكنه...مثلا پسر من هم كه الان دو سال و دو ماهشه و هنوز پوشك ميشه گاها هدف اين كنايه ها قرار ميگيره.به نظرم توجه نكني خيلي بهتره !به اندازه كافي سر و كله زدن با كودك و خورد و خوراك و رشد و تربيتش از مادر انرژي ميگيره و اعصاب و روان براي حرفهاي مردم نميمونه(چشمك)
خيليها مخصوصا مادرم بارها بهم گوشزد كردند كه از 18 ماهگي پسرك رو از پوشك بگيرم اما لبخند زدم و سعي كردم همه چيز رو به دست زمان بسپارم و الان دارم كم كم نيجه ميگيرم چون پسرم دو روزه شديدا از پوشك شدن اعلام انزجار ميكنه و همين صبحي كه از خواب بلند شدم ديدم خودش نصف شب پوشكش رو باز كرده و خوابيده
خب اين نشون ميده كه طفلي بچه خودش كم كم متوجه ميشه!چرا ما مادرها اينقدر به خودمون و اين طفل معصوم ها سخت ميگيريم؟

مامان و بابا
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 9:54
  سلام من که خیلی راحت پسرم راازپوشک گرفتم بدون هیچ مشکلی وقتی که جیش داره خودش میگه این چی دارم وقتی این کلمه رامیگه سریع میبرمش دستشوئی وکارش راانجام میده دستشوئی هم اصلا تزئین نکردم وسر قصری هم اصلا ننشوندمش چون اگه سر قصری مینشست تاره بعدباید دستشوی نشستن رایادش میدادم فکرمیکنم کارغلطی است چون تواطرافیانم دیدم که بعد بامشکل روبه روشدن براهمین این کاررانکردم ومن پسرم راالان چهارماه ازپوشک گرفتم بدون مشکل خیلی راحت حتی بیرون هم که میریم اصلا پوشکش نمیکنم خیلی راحت دستشوئیش رامیگه خیلی خوب همکاری میکنه

سپیده
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 9:34
  در کل من فکر کنم برای دخترم اشتباه کردم . وقتی از چله در اومد دیگه شبها خودش رو خیس نمی کرد و اطرافیان بهم می گفتن از الان ببر پا بکشش ولی من اینکار رو نکردم . کسایی رو که دیدم بچشون رو از کوچیکی پا کشیدن برا از پوشک گرفتن خوب نتیجه گرفتن تا اینکه تو کتاب رفتار با کودک قسمت از پوشک گرفتنش دقیقا همینو نوشته بود. حالا می فهمم اشتباه کردم.

سپیده
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 9:31
  دوستان ممنون از نظراتتون. اینا رو خوندم خیالم راحت شد. اخه اکثرا می گفتن که خوب داریم پیش می ریم و از این حرفها. با این حرفها خیالم راح تر شد. امروز گفتم برم براش قصری بگیرم شاید به ذوق اون باهام همکاری کنه. جایزه و تزیین رو هم امتحان کردم ولی فایده نداشت. هر کسی می بینه می گه هنوز دختر رو پوشک می کنی و این بیشتر منو بهم می ریزه. البته حالا دیگه خودم رو خونسرد گرفتم ولی واقعا دوست دارم تا عید این پروژه تموم بشه ولی با این همکاری نکردن بعید می دونم

مامان الینا
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 9:17
  والا من تجربه خاصی شخصا ندارم در مراحل اولیه هستم و دارم الینا رو به لگن عادت میدم اما یک جا خوندم اینکه به بچه کادو بدی اصلا کار درستی نیست و هی سطح توقع بچه بالاتر میره و دیگه با چیزای ساده راضی نمیشه شاید اصلا کوچولوهاتون هنوز امادگی ندارن پیشنهاد می کنم کتاب اموزش دستشویی رفتن به کودکان رو بخونید

مامان شادی
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 9:13
  برای من هم هنوز جواب نداده البته هروقت خودم ببرمش دستشویی تقریبا همکاری میکنه ولی خودش اصلا نمیگه جیش دارم جایزه قصری شکلک دار همه رو امتحان کردم ولی جواب نداده البته فکر کنم هنوز ادرارشون به صورت اختیاری نیست و متوجه هنوز نمی شوند منم منتظر پاسخ خوب دوستان میمونم

مامان سهند و سپهر
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 7:55
  من تزئینم کردم ولی اصلا جواب نداد برام. کلا همه تزئینات و برداشتم چون بیشتر اعصابمو خورد می کرد اونجا شده بود اتاق بازی ... همه کار می کردن بجز کار اصلی.
منم دو سه روز تقریبا خوب جواب دادند و خیلی راضی بودم ولی...

مامان آنا
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 3:16
  عزیزم من چند جا خوندم که مامان ها توالت را تزیین کرده بودن ویه کیسه آویزون کرده بودن که توش هدیه کوچولو میذاشتن که بچه ها بعد از هر باز خبر دادن وجیش کردن جایزه میگرفتن وشاید اوایل به بهانه جایزه الکی بگن جیش دارم ولی من شنیدم کار موفقی بوده وخوب جواب داده

ღمامان على اكبرღ
ارسال پاسخ : 1392/8/26 - 1:34
  سلام عزیزم روز اول که منم خواستم از پوشک بگیرمش خیلی خوب بود.خودش میومد میگفت مامان جیش.البته قبلش هی مدام یادآوریش میکردم.هرچند یکی دوبار چندقطره خودشو خیس میکرد بعد میگفت.ولی از روز دوم دیگه به هیچ عنوان راضی نمیشد بره تو دستشویی یا حموم.دیگه نمیدونم چیکارش کنم.واقعا کلافه شدم.هرچی هم تشویقش میکنم مثلا چیزای خوردنی که دوست داره بهش میدم بازم قبول نمیکنه.
منم منتظر جوابای دوستان عزیزهستم.

مامان سهند و سپهر
ارسال پاسخ : 1392/8/25 - 22:34
  منم منتظر پاسخم ... منتها براي دو عدد پسر !
پسندها (1)

نظرات (2)

الهه
5 آذر 93 11:05
سلام دوستان.من یه پسره 2سال و 5 ماهه دارم که مشکل از پوشک گرفتنش رو دارم اصلا همکاری نمیکنه و به زور میبرمش توالتمن باید چکار کنم؟راهنمایی کنید لطفا
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام عزیزم. مبحث از پوشک گرفتن یه روانشناسی خاص خودش رو داره و اکثر مادرها با اون مشکل دارن. فقط باید صبور باشید و بدونید تا 3 سالگی این مشکل هست. البته بچه ها با هم فرق دارن.
.
10 دی 00 2:06
خب بزارین تا ده سالگی پوشک بشه
وبلاگ کودک من
پاسخ
Wow ten ??!!
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد