وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

ترشی خلال لیمو ترش

1393/3/4 3:35
نویسنده : وبلاگ کودک من
2,082 بازدید
اشتراک گذاری

این ترشی بسیار خوشمزه و لذیذ رو برای مامان و بابام که ناراحتی فشار و قند دارن درست کردم که دستورش رو یکی از دوستان عزیزم بهم داده.

الان فصلشه. خیلی خیلی خوشمزست

کودک من

برای این ترشی به 1 بسته تمر هندی برای 10 کیلو پوست لیموترش - 3 کیلو سرکه - 2 ق غ ادویه ترشی - 1 لیوان رب انار - نصف لیوان شیره انگور - 1 ق غ نمک و فلفل (البته برای مامان و بابام که ناراحتی قند و فشار دارن ادویه اش رو خیلی کم گذاشتم) و نصف لیوان روغن زیتون نیاز داریم.

طرز تهیه :

بعد از اینکه لیمو ترش ها رو آب گرفتم لپ پوست ها رو در اوردم. پوست ها رو 3 بار جوشانده تا تلخی اون از بین بره.

بار اول وقتی آب جوش اومد 15 دقیقه پوست ها باید جوش بخورن سپس داخل آبکش ریخته و با آب سرد می شوریم. دوباره داخل قابلمه گذاشته و آب سرد روی آنها ریخته و باز مانند بار اول جوشانده و دوباره داخل آبکش می ریزیم و با آب سرد می شوریم و دوباره در قابلمه ریخته و آب روی آنها ریخته و جوشانده و دوباره مانند بار اول و دوم آنها را صاف کرده و شسته و می زاریم تا آب آنها کاملا گرفته شود. 

وقتی آب آنها گرفته شد در قابلمه گذاشته و 1 لیوان سرکه روی آنها ریختم و حسابی مخلوط سرکه کردم تا مزه دار بشن. وقتی کاملا خنک شدند پوستها رو با قیچی برش مدل خلالی دادم . سپس روی آنها رب انار و شیره و سرکه و تمر هندی که با سرکه شیره اش رو گرفتم ریختم. فلفل و ادویه ترشی و نمک و نصف لیوان روغن زیتون هم ریختم و روی حرارت گذاشتم.

1 ساعت با حرارت آرام جوشانده سپس زیر حرارت رو خاموش کرده و یک روز در قابلمه گذاشتم. بعد از 1 روز داخل شکه ریختم.

کودک من

راستی اگر درست کردید یه مقدار ازش بزارید برای یه ترشی لذیذ دیگه که بعدا دستورش رو می زارمآرام

کودک من

ترشی هایی که خودم درستیدم

کودک من  کودک من   کودک من

پسندها (4)

نظرات (4)

علی بسیم
4 خرداد 93 9:34
با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بنر سایت فروشگاهیم رو درون سایتتون قرار بدم، البته به این شرح میباشد که بنر من را با کد خاصی درون سایت شما قرار بدهید و بابت هر فروشی از طریق کد خاصی فقط به شما تعلق میگیرد از سایت من خرید شود پورسانت های خوبی دریافت خواهید کرد اکثر محصولات پورسانت بالاتر از 20 در صد دارد. حوزه فعالیت بنده بازیهای کامپیوتری – نرم افزار – کارتون و فیلم – فلش مموری آدرس سایت: www.shahrecdshop.ir سایت بنده دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت میباشد. در صورت تمایل برای همکاری لطفا یک شماره تماس برای توضیحات بیشتر در این زمینه به اطلاع بنده برسانید ایمیل: alibasim64@yahoo.com موبایل: 09103498355 با تشکر فراوان
روزهای آبنباتی
11 خرداد 93 14:42
سلام تشریف بیارید به تولد مجازی آمی تیدا .
مامان آنی
12 خرداد 93 16:47
مامان السا
1 تیر 93 22:41
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد