وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 23 روز سن داره

کودک من

شلوار

کلاه لی لی پوت

1393/3/31 17:45
نویسنده : وبلاگ کودک من
5,134 بازدید
اشتراک گذاری

اینم از کلاه لی لی پوت که چند ماه پیش برای ساجده بافتم

کودک من

8 دانه سر انداخته و بافت رو شروع می کنیم.

ابتدا 1 دانه روی میل انداخته و آنرا بافته . دانه اول را بافته 1 ژوته دانه بعدی را بافته و تا آخر رج پیش می رویم که 16 دانه می شود.

برگشت دانه ها رو ز رو می بافیم و ژوته ها رو برعکس می بافیم که البته دلبخواهی است.

روی راست باز 1 دانه روی میل انداخته 2 دانه اول را بافته 1 ژوته 2 دانه بافته 1 ژوته و تا آخر رج

روی چپ بافته می شود.

روی راست 1 دانه روی میل انداخته 3 دانه بافته 1 ژوته و تا آخر رج.

روی جپ هم بافته می شود.

روی راست 1 دانه روی میل انداخته. 4 دانه بافته 1 ژوته و تا آخر رج می بافیم.

روی چپ هم بافته می شود.

تا 16 بار اینکار را انجام می دهیم یعنی تا دانه 16 برسیم.

برای زیر یکسال 12 سانت بدون اضافه کردن می بافیم و برای سن های بعدی 2 سانت اضافه می کنیم.

سپس دور سر کودک را اندازه گرفته و ضربدر 2 می کنیم و از وسط کلاه مدام دانه کور می کنیم تا دور کلاه اندازه سر کودک شود. 4 یا 5 سانت کشباف مورد علاقه را می زنیم و کور می کنیم . درز کلاه را دوخته و منگوله می زنیم.

کودک من

کودک من

کودک من

لینکهای کلاه های بافتنی

کلاه پروانه ای

کلاه های قلاب بافی

کلاه بافتنی انگری برد سری اول

کلاه بافتنی انگری برد سری دوم

کلاه بافتنی کیتی

کلاه بافتنی هندوانه ای

آموزش بافت کلاه سلانیک

پسندها (8)

نظرات (6)

مامان یزدان
1 تیر 93 7:07
قالب جدید مبارک باشه عزیزم.
ناهید مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
1 تیر 93 14:09
سلااااااااااااااام چقدر زیباست چقدر دوست داشتم منم بلد بودم می بافتم ولی بل نیستم ساجده جون مبارکت باشه
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام خانم. منم بلد نبودم ولی با جدیت پیگیرش شدم و تا حدودی راه افتادم.
زهرا
1 تیر 93 20:42
وای چه نازه
مامان صبا
3 تیر 93 0:15
سلام سپده جون بابا حسابی هنرمندی عزبز راستی درمورد نه گفتن به بچه های زیر 2 سال مطلبی داری ؟مرسی
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام عزیزم. قسمت موضوعات موضوع "کودک من" رو ببینید. فکر کنم اونجا یه مطلبی گذاشتم. البته این موضوع فقط مطالب مورد علاقه خودم رو اونجا گذاشتم که از سایتهای دیگه با ذکر منبع گذاشتم تا هرازگاهی بخونم. به قول مامان روانشناس تا اونجا که می تونید به کودک "نه" نگید و اجازه بدید تجربه کنن ولی اگه چیزی براش خطر داشته باشته خون هم گریه کرد بهش ندید و قاطع "نه" بگید.
مامان صبا
4 تیر 93 2:29
قربونت سپیده جون ممنونم والا صبا جون دیوار برام نگذاشته تا مداد دستش میدم میدوئ رو دیوار خط میکشه موندم چیکارکنم
وبلاگ کودک من
پاسخ
اوه اوه نگو دیوار که ساجده بدتر بود. یه دفتر براش بگیر و بهش بگو که باید تو اون نقاشی کنی. هر چند ساجده الانم گاهی می ره سراغ دیوار که با جدیت جلوشو می گیرم. یا می تونی از این ورقه های بزرگ دور تا دور اتاقش بچسبونی. قبلا یکی از مادرها می گفت که می تونید رنگ انگشتی بگیرید و ببریش حمام و رو دیوار حمام اینکار رو کنه. ولی من مخالف این کار بودم
سحر
18 مرداد 93 17:52
سلام.سپیده جون خیلی ازوبلاگت خوشم آمده راستشوبخای همیشه بهت سرمیزنم.راستی من پیشرفت کردم یه عالمه شعروداستان تووبلاگم گذاشتم.تودیگه چیزی به ذهنت نمیرسه بهم بگی که تووبلاگم بذارم ؟؟؟؟عزیزم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد