وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

پیتزا سیب زمینی

1393/4/27 0:56
نویسنده : وبلاگ کودک من
3,963 بازدید
اشتراک گذاری

مدتی ساجده علاقه اش به سیب زمینی کم شده بود و تصمیم گرفتم پیتزا سیب زمینی رو درست کنم که خیلی دوست داشت.

قابل توجه برای کوچولوهایی که با تخم مرغ سر و کاری ندارند و البته غذایی برای وزن گیری کودکان

ادامه مطلب رو ببینید . . .

 

درست کردنش خیلی راحته .

سیب زمینی رو پخته و رنده می کنیم و با نمک و زردچوبه و تخم مرغ هم می زنیم. ظرف پیرکس رو چرب می کنیم. من تو ماهیتابه درست کردم. مواد رو داخل ماهیتابه پهن کردم. نازک پهن کنید تا بهتر درست بشه.

پنیر پیتزا رو روی مواد سیب زمینی ریختم و قارچ ورقه ورقه شده و سوسیس رو روی مواد ریختم. ما زیاد سر و کاری با سوسیس و کالباس نداریم و هرازگاهی مصرف می کنیم. ولی چون غذای لذیذی هست بهتره گوشت چرخ شده رو با پیاز و رب تفت بدید و روی مواد بریزید. حتی می شه از سویا و یا مرغ ریش ریش شده هم استفاده بشه. دوباره پنیر پیتزا و گوجه ورقه ورقه شده. می شه فلفل دلمه ای اضافه کنیم.

ماهیتابه رو تو فر با درجه حرارت 200 به مدت نیم ساعت گذاشتم و در آخر 5 دقیقه هم بالای فر رو برای گریل شدنش روشن کردم. حتی می شه بدون فر و روی اجاق هم درستش کرد.

اگه خواستید برای بچه هاتون درست کنید مسلما مواد خیلی کمتری استفاده می شه. خیلی زود 1 عدد سیب زمینی پخته شده رو رنده و با 1 عدد تخم مرغ و نمک قاطی کنید. (قابل توجه کوچولوهایی که علاقه به تخم مرغ ندارن) و ته یه ماهیتابه کوچک پهنش کنید و مواد و پنیر پیتزا رو روی مواد سیب زمینی پهن کنید. (قابل توجه کوچولوهای کم وزن).

اگه برای کوچولوهاتون درست می کنید از گذاشتن سوسیس خودداری کنید.

خیلی خوشمزست

کودک من

پسندها (1)

نظرات (3)

رها
27 تیر 93 5:43
سلام مثل همیشه عالی بود حتما" امتحانش میکنم
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام خانم. کم پیدا شدی.
هنرمند
27 تیر 93 10:10
به بچه ها یاد ندهید ثروتمند باشند........به بچه ها یاد بدهید خوشحال باشند تا وقتی بزرگ میشوند...ارزش چیزها را بدانند نه قیمتشان را سلام و عرض ادب با افتخار دعوتی
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام. چقدر زیبا.
مامان ناهید
27 تیر 93 11:26
سلام سپیده جون عالی بودممنون من وخانواده عاشق پیتزاییم درستش می کنم
وبلاگ کودک من
پاسخ
سلام خانم. خیلی خوشمزست و مطمنا کوچولوهاتون دوست دارن.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد