وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 26 روز سن داره

کودک من

شلوار

حرکات ورزشی برای خانمهایی که تازه بچه دار شده اند

1393/6/10 15:25
نویسنده : وبلاگ کودک من
2,942 بازدید
اشتراک گذاری

4 حرکت برای خانمهای تازه زایمان کرده

1. کشش پشت
این حرکات با اثرات ناشی از خم شدن زیاد در طول روز روی نوزادتان، مقابله می‌کند.
روی شکم روی زمین دراز بکشید، پا‌هایتان کنار هم جفت باشند، کف دستان‌تان در حال استراحت روی زمین در مقابل شانه‌های‌تان قرار بگیرند و دست‌هایتان از آرنج خم شوند. حال دست‌هایتان را صاف کرده و بالا تنه‌تان را بالا ببرید. باسن‌تان را روی زمین نگه دارید. چانه‌تان را به سمت سقف بکشید. خود را برای حدود پنج ثانیه در این حالت نگه دارید. این حرکت را ۳ یا ۴ بار تکرار کنید.

کودک من

2. تکیه بر دیوار
برای تقویت عضلات رانتان که در بلند کردن نوزاد نقش دارند.
به پشت در برابر یک دیوار بایستید و پاهای خود را به اندازه عرض لگن از هم باز کنید؛ آنها را ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متر جلو‌تر از بدنتان قرار دهید. عضلات شکم خود را منقبض کرده و به آرامی پایین بروید به گونه‌ای که زانو‌های‌تان به اندازه ۴۵ درجه خم شوند. خود را به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه در این حالت نگه دارید؛ سپس به آرامی با فشار به سمت عقب به بالا حرکت کنید. این کار را ۳ بار در روز انجام داده و هر بار ۱۰ مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

کودک من

3. هُل دادن دیوار

این حرکت به تقویت بازو‌ها و عضلات قسمت فوقانی پشت، که در بلند کردن و حمل نوزاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، کمک می‌کند
با ۳۰ سانتی‌متر فاصله مقابل دیوار ایستاده و کف دستان‌تان را درست مقابل شانه‌ها (به همان ارتفاع و‌‌ همان عرض) روی دیوار قرار دهید. پشت و پا‌های‌تان را صاف نگه دارید، و به آرامی آرنج خود را خم کنید تا به سمت دیوار کشیده شوید...

کودک من

پس از نزدیک شدن به دیوار، دستان‌تان را به سمت دیوار فشار داده و آرنج‌های‌تان را صاف کنید و به موقعیت اولیه باز گردید. این حرکت را به صورت سه مجموعه ده تایی انجام دهید.

کودک من

4. کشش لگن
این حرکت عضلات اصلی بدنتان را تقویت می‌کند که در زمان بلند کردن و حمل کودک، وظیفه تثبیت را بر عهده دارند.
به پشت دراز بکشید، زانو‌ها را کمی خم کرده و پاها را به صورت صاف روی زمین قرار دهید. عضلات شکم خود را منقبض و سفت کنید به طوری که لگن شما به سمت جلو و بالا حرکت کند. پایین کمرتان باید روی زمین قرار بگیرد. خود را برای چند ثانیه در این موقعیت نگه دارید، و سپس خود را به آرامی‌‌ رها کنید. سعی کنید این حرکت را به صورت سه مجموعه ده تایی انجام دهید.

کودک من

پسندها (2)

نظرات (2)

بانو
10 شهریور 93 17:09
سلام ویژگی های یک مهد کودک خوب چیست؟ www.banoo.ir/post/1010 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو
مامان نازی
11 شهریور 93 0:59
شرمنده عزیزم حدودی نمیدونید چند میشه؟
وبلاگ کودک من
پاسخ
الان می یام پیشت
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد