وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

کودک من

شلوار

خواص میوه ها و سبزیجات

1391/6/6 14:31
نویسنده : وبلاگ کودک من
4,756 بازدید
اشتراک گذاری

پیاز : به قول قدیمیها آنتی بیوتیک است!! خوش طعم کننده غذا به صورت پخته و خام می باشد. در کودکانی که از التهاب لثه ها آزرده هستند گاز زدن پیاز کمک بزرگی در شکافته شدن لثه ها میکند.

شاهی : منبع خوب ویتامینها و مواد مغذی است. برای همه کودکان مصرف میشود.

سیب زمینی : پوست بگیرید بجوشتنید یا بپزید. در کودکان بی اشتها سرخ کرده آن در کمی کره یا روغن زیتون اشتهاآور است. پوره آن منبع غنی از کربوهیدرات است.

کدوی تابستانی : بخارپز کنید و برای تهیه یک غذای سریع با تکه های گوجه فرنگی مخلوط کنید.

کاهو : انواع مختلف رنگی دارد. می توانید از برگهای آن به عنوان ظرف تزیینی غذا استفاده کنید. توجه کنید قبل از مصرف حتما برگها را ضدعفونی کنید. کاهو از جمله گیاهانی است که کود انسانی دارد.

قارچ : منبع غنی از پروتئین است. انواع بزرگتر را بپزید و از انواع کوچکتر در سالاد استفاده کنید. محیط رشد آن بسیار تمیز و عاری از آلودگیهای سایر سبزیجات است.

زیتون : اگرچه شور است ولی بسیاری از کودکان آنرا دوست دارند. نوع سبز آن ملایم تر از سیاه آن است. در درمان یبوست کاربرد دارد.

پیاز : به قول قدیمیها آنتی بیوتیک است!! خوش طعم کننده غذا به صورت پخته و خام می باشد. در کودکانی که از التهاب لثه ها آزرده هستند گاز زدن پیاز کمک بزرگی در شکافته شدن لثه ها میکند.

جعفری : غنی از ویتامینها آهن و مواد معدنی است. در مرحله آخر طبخ سوپ حتما آنرا روی غذا بریزید.

زردک : شیرین مزه است. پوست بگیرید با هویج یا سیب زمینی به صورت پوره یا ورقه ورقه همراه با گوشت نوش جان کنید.

نخود فرنگی : انواع ترد و کوچک آنرا استفاده کنید پوره کنید تا به شکل خمیر رقیق به رنگ سبز روشن درآید. برای بچه های کوچک تر حتما پوست آنرا بگیرید.

فلفل : یک چاشنی فوق العاده برای غذاست. البته منظور ما فلفل دلمه ای است. نوع سبز آن سرشار از ویتامین ث است و انواع آن به ویژه انواع زرد و نارنجی آن منابع غنی آنتی اکسیدانتها هستند.

 کدوتنبل : همیشه آنرا پوست بگیرید و آب پز یا بخارپز کنید. پوره آن یکی از لذیذترین میان وعده های کوچولوها را تشکیل میدهد.

اسفناج : غنی از املاح است. منبع بزرگ آهن محسوب میشود . ولی به یاد داشته باشید برای قابل جذب شدن آهن آن حتما باید با یک پروتئین حیوانی مثل گوشت یا تخم مرغ پخته شود. به دلیل وجود اگزالات در آن در بچه های زیر یک سال استفاده نکنید.

سیب : برای یک میان وعده سالم و همیشگی مناسب است . به صورت پوره یا همراه با ماست بسیار اشتها برانگیز میشود. میتوانید در بچه های کوچکتر از کمپوت آن یا بخارپز شده آن استفاده کنید . آب سیب از اولین کمک غذاهای کوچولوهاست .

زردآلو : تازه یا خشک شده منبع ویتامین آ است. در بچه های کوچکتر میتوانید از بخارپز شده آن استفاده کنید. به دلیل پرزدار بودن پوست آن آنرا به خوبی بشویید و برای بچه های کوچکتر حتما پوست بگیرید.

موز : میوه بسیار مناسب برای بچه هاست چون به آسانی له میشود. شیرموز از بهترین خوراکیهای بچه هاست. موز سفت و تازه ای را در فریزر بگذارید تا حسابی سرد و یخ زده شود آنرا به کودک خود بدهید با کشیدن آن روی لثه های متورمش قطعا آرام خواهد شد.

آلبالو : بعد از یکسالگی یک خوراکی مناسب و خوشمزه است. بهتر است پخته مصرف شود تا به خوبی پوره گردد.

گیلاس : حتما باید رسیده باشد. آب رنگی آن غذا خوردن را برای کودک جذای میکند.

خرما : سرشار از انرژی و قند سالم است. آنرا پوست بگیرید هسته اش را دربیاورید و له شده آنرا به کودک بدهید.

میوه های خشک : در فصولی از سال که با کمبود میوه های فصلی مواجهید بسیار مناسب خواهند بود. توجه کنید میوه هایی را تهیه کنید که طبق اصول صحیح خشک شده باشند چون درغیر این صورت منابعی از قارچها خواهند بود. آنها را بخیسانید تا نرم شوند.

انجیر : تازه یا خشک شده آن به صورت میان وعده بسیار مناسب است. یکی از بهترین ملینها در کودکان است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد