وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 27 روز سن داره

کودک من

شلوار

ترشی میوه

1393/12/17 13:27
نویسنده : وبلاگ کودک من
3,346 بازدید
اشتراک گذاری

این ترشی میوه رو نویده خانم درست کرده که ادامه مطلب توضیحات لازم رو ارائه دادند

کودک من

چون آلو زیاد دوست دارم هار پنج مدل آلو خشک خریدم و قاطی درست کردم.

آلو دوبحری ریز خشک

آلو بخارا خشک

آلو قرمز خشک

آلو زرد ترش خشک

آلبالو خشک

گذاشتم با آب بپزه و آخراش که غلظتش باب میل هست نمک و جوهر لیمو یا همون ذاغ می زنم با خیلی کم شکر. یه قل خورد خاموش می کنم.

بعضی ها جور دیگه ای درست می کنن:

مثلا یکی از دوستان زرشک و آلوچه و قیسی و انار و چند تا آلوی دیگه رو از صبح می زاره تا شب تو آب تا نرم بشه. بعد داخل آبکش می ریزه تا صبح که خوب آبش بره. بهش رب انار و کمی آب زرشک می زنه و می زاره تو یخچال تا چند ساعت بمونه.

 

پسندها (4)

نظرات (2)

مهدیه مامان تبسم
18 اسفند 93 14:27
سلام دوست خوبم سال نو رو پیشاپیش تبریک میگم. سالی پر بار توام با موفقیت و بهروزی و لبانی پر از تبسم برایتان آرزومندم. تبسم و مامانی
مامان امیر عباس و ارغوان (دوقلوها)
27 اسفند 93 19:07
از هفت سین سرور ماهی و تنگ بلور سکه و سبزه و آب نرگس و جام شراب باز هم شادی عید آرزوهای سپید باز لیلای بهار باز مجنونی بید باز هم رنگین کمان باز باران بهار باز گل مست غرور باز بلبل نغمه خوان باز رقص دود عود باز اسفند و گلاب باز آن سودای ناب کور باد چشم حسود باز تکرار دعا یا مقلب القلوب یا مدبر النهار حال ما گردان تو خوب راه ما گردان تو راست باز نوروز سعید باز هم سال جدید باز هم لاله عشق خنده و بیم و امید عید شما مبارک
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد