وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

کودک من

شلوار

آموزش قرآن به کودکان

1394/8/15 19:14
نویسنده : وبلاگ کودک من
4,462 بازدید
اشتراک گذاری

تصمیم گرفتیم مطالبی رو که کودکانمان در کلاس قرآن یاد گرفته اند اینجا بزاریم تا بقیه دوستان هم استفاده کنن. لطفا در این راه ما رو تنها نزارید و اگر پیشنهادی یا انتقادی دارید با وبلاگ در میون بزارید.

از سه حقي که فرزند به عهده پدر دارد يکي آنست که به او قرآن بياموزد. يعني يا خود تعليم دهد يا براي فرزندش معلم قرآن بگيرد...

موضوع جدید "آموزش قرآن به کودکان" به وبلاگ "کودک من" اضافه شد

در روايتي است که اگر معلمي به کودکي بسم الله الرحمن الرحيم ياد دهد خداوند آن کودک وآن معلم وپدرومادر کودک را از دوزخ نجات مي دهد. لذا اسلام تاکيد زيادي بر تعليم قرآن به کودکان دارد و در حديثي فرموده اند:علم در کودکي همانند نقش بر سنگ است.

 

مدتی هست که ساجده به کلاس قرآن می ره. یه کلاس 90 دقیقه ای که 3 روز در هفته هست. اوایل فکر می کردم که اون بازدهی رو که می خوام نداره ولی الان بعد از گذشت 2 ماه تغییرات رو دیدم .

مسلما در مهدکودک ها واحد کار قرآن رو ارایه می دن و هر ماه 2 سوره آموزش داده می شه. ولی طرز صحیح خواندن سوره ها مهارت های خودش رو داره. یه جورایی مثل زبان انگلیسی هستش که تلفظ های مختلفی رو به بچه ها می گن. خب بگذریم و نمی خوام زیاد در این زمینه صحبت بشه...

زمان شروع آموزش معمولا از 4 سالگی به بعد هست که کودکان آماده برای یادگیری هستند.

در آموزش قرآن، یاد دادن روخوانی قرآن است که اگر در کلاسهای آموزشی همراه با ابزارهای آموزشی مناسب باشد بهتر است مراکزی مانند جامعه القرآن و مکتب القرآن در این زمینه تجربه های خوبی دارند. حالا حفظ کردن سوره ها هم هست که باید از سوره های کوچک شروع بشه.

تصمیم گرفتم مطالبی رو که ساجده در کلاس قرآن یاد گرفته اینجا بزارم تا بقیه دوستان هم استفاده کنن. لطفا در این راه ما رو تنها نزارید و اگر پیشنهادی یا انتقادی دارید با وبلاگ در میون بزارید.

کتابی که با دخترم در کلاس قرآن کار می شه بنام "کتاب کار کودک 1" مولف احمدرضا محسنی که ویژه کودکان 5 تا 6 ساله هست.

نکاتی که در آموزش قران در دوران کودکی باید مورد تامل قرار گیرد توجه به ویژگی های کودک و استفاده از قالب های مورد علاقه کودک نظیر بازی ُ کاردستیُ شعر و قصه و .... در آموزش است.

کودک من

پسندها (1)

نظرات (2)

مامان نفیسه
20 آبان 94 9:53
عالیه
مامان ناهید
22 آبان 94 15:46
خیلی عالیه قران مجزه خداست گرایشش خیلی زیاده حافظه را نقویت میکنه دختر من پارسال وامسال مهد جامه القران میره الان که پیش دبستانی هست رو خوانی قران را شروع کردن حدود 10 تا سوره قران روخوانی میکنه در کنارش حفظش هم شده من خیلی خوشحالم که دخترم این سعادت بزرگ نصیبش شد ودوست داره ادامه بده دوست خوبم به شما هم تبریک میگم که ساجده جون قدم بزرگی در این راه گذاشتن ممنون میشم در مورد درسها وکارکردکلاسهاش سری به سری برامون توضیح بدید
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد