وبلاگ کودک منوبلاگ کودک من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 25 روز سن داره

کودک من

شلوار

چطور باید با نوزاد 5 ماهه بازی کرد ؟

1397/10/16 17:05
نویسنده : وبلاگ کودک من
403 بازدید
اشتراک گذاری

چگونه باید با نوزاد 5 ماهه بازی کرد ؟ بهترین راهها برای بازی با نوزاد 5 ماهه چیست؟

در این سن نوزاد برای گذاشتن هر چیزی در دهانش آماده است. در این سن , دهان نوزاد اولین ابزار برای اکتشافات است و احتمالا با صداهایی که تولید می کند توجه همه را به خود جلب می کند. در این سن نوزاد شما اجتماعی تر و از نظر فیزیکی فعال تر است. بنابراین بازی کردن با او مهمترین قسمت است.

اول از همه اجازه دهید نوزاد شما از طریق دهانش اشیا را کشف کند و اسباب بازیهایی را بخرید که برای جویدن طراحی شدند و نرم باشند. فقط مطمن باشید که اسباب بازی هایش تمیز هستند و خطر خفگی نداشته باشند. 

قل دادن توپ : با قل دادن یک توپ به طرف نوزادتان به او کمک خواهید کرد تا ماهیچه هایش قوی شوند و هماهنگی را در نوزاد خود تقویت خواهید کرد. می توانید زمانی که روی شکمش است توپ را به سمت راست و چپ قل دهید و عکس العمل او را ببینید.

دالی : بازیهایی مانند "دالی" معمولا خیلی معروف هستند و اغلب باعث خندیدن نوزاد می شود. جلو آینه با نوزادتان بشینید و بازی دالی را با دستهایش و صورتش انجام دهید. اگرچه بازی "دالی " ممکن است ساده به نظر برسد اما باعث رشد حافظه خواهد شد و به او آموزش می دهد که اشیا گم نمی شوند و فقط بنا به دلایلی نمی تواند آنها را ببیند. اگر نوزاد شما علاقه ای به بازی دالی نشان نداد می توانید چند هفته بعد این بازی را امتحان کنید.

کجا رفت ؟ دید! : اسباب بازی مورد علاقه اش را بردارید و زیر پتو بزارید. ازش بپرسید : " کجا رفت ؟" و دقت کنید که آیا سعی می کند پتو را کنار بزند یا نه. اگر این کار را کرد و اسباب بازی را پیدا کرد برایش دست بزنید و او را تشویق کنید. این بازی مانند بازی دالی به او آموزش می دهد که اشیا را بنا به دلایلی نمی تواند ببیند.

سلام و بای : اگر نوزادتان از تاب های مخصوص نوزادی لذت می برد , او را در تاب بگذارید و همانطوریکه تاب می خورد و به طرف شما می آید بگویید " سلام " و وقتیکه از شما دور شد بگویید " بای " . و از عکس العمل او با معنای صداهای مختلف متعجب خواهید شد. این بازی به او آموزش می دهد که حتی اگر شما او را ترک کردید ,  همیشه برمی گردید.

اسباب بازی : می توانید اسباب بازیهایی را در بالای تخت اش آویزان کنید به نحوی که دستش به اسباب بازی برسد. یا اسباب بازی هایی را کنار او بگذارید تا مواقعی که مشغول هستید خودش را سرگرم کند تا یاد بگیرد به تنهایی هم بازی کند. 

اسباب بازیهایی که صداهای مختلف تولید می کنند به او بدهید تا یاد بگیرد با تکان دادن آنها صدا بدهند.

حباب بازی : چیزی که شما نیاز دارید یک حباب ساز است. حباب ها توجه نوزاد را به خود جلب می کنند. اگر علایم هیجانی مانند خندیدن و حرکت دادن دستهایش نشان داد این کار را ادامه دهید.

داستان گفتن : چیزی که شما نیاز دارید یک کتاب داستان کودکانه رنگارنگ است که بهترین سرگرمی برای نوزاد 5 ماهه است. نوزاد را بغل بگیرید و کتاب را جلوی او باز کنید. در حالیکه اشاره به تصاویر می دهید با صدای بلند بخوانید. اگر نوزاد خواست کتاب را بگیرد به او اجازه دهید. 

در حال خواندن کتاب صداهای خنده دار مثل زوزه کشیدن و هورا کشیدن از خود درآورید و او را با کلمات اصلی آشنا خواهید کرد. 

کودک من

عروسک خیمه شب بازیبهترین سرگرمی برای نوزاد 5 ماهه به بالا است. نمایش دراوردن با این عروسک ها و نزدیک کردن عروسها به نوزاد و صداهای مختلف دراوردن بهترین بازی برای او است. مخصوصا اینکه به وسیله این عروسکها می توان صداهای حیوانات مختلف را دراورد. 

تجربه وبلاگ کودک من

سایه بازی و شکلک دراوردن از طریق سایه هم یکی از سرگرمی ها برای نوزاد 5 ماه به بالا است و مدتی او را سرگرم می کند. می توانید چراغ را روشن کنید و به می فهمانید که با روشن کردن چراغ سایه از بین می رود. دوباره چراغ را روشن کنید و عکس العمل او را ببینید.

 

ترجمه شده از سایت Parents نوشته جنیفر هالپرن PhD

 

پسندها (2)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک من می باشد